Gravatar

#4351 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4350 Fedt mand! Så kommer jeg nok til at elske 6. sæson!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4352 MMB 15 år siden

Ehm, mener du, at Sæson 5 er den bedste og ligger på førstepladsen, eller mener du, at 1. sæson får karakteren 5?
Gravatar

#4353 MOVIE1000 15 år siden

#4352 sæson 5. ligger i toppen og sæson 2. i bunder :), der er ingen karaktere
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4354 filmz-Bruce 15 år siden

Har lige set Fifth Element med ungerne. Stort hit!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4355 Batsy 15 år siden

The road

En meget trist og uhyggelig afærre især med alle de kanibaler giver mig kuldegysinger men som man siger "Human do evry thing to survive"

Viggo er spiller utrolig godt og den lille dreng er slet ikke dårlig han er meget overaskende god.

Musikken passer fint til den grå og dystre og forladte jord.

Den her film gir ting at tænke på i stor stil!

5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#4356 Nicki52 15 år siden

Nørderne kommer - 1984
Nørderne i High School er aldrig blevet accepteret og bliver betragtet som taber af de populærer. De bliver behandler som et bar beskidte underbukser, smidt i en kurv, de bliver i den grad terroriseret. Men da Lewis (Robert Carradine) og Gilbert (Anthony Edwards) flytter til, vil alt ændre sig, og de får der uvoldelige hævn.

Filmen er så genial og troværdig at man tro på den. Og sådan som nørderne får sin hævn, giver virkelig et kick.

5/6 stjerner
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#4357 filmz-Utyske 15 år siden

Copenhell

Ja ja, det er ikke en film, men I får en anmeldelse alligevel!

Danmarks nyeste metalfestival, Copenhell, er blevet afholdt på Refshaleøen, i et industrikvarter, hvor der normalt sikkert ikke sker alverden, men d. 11. og 12. juni blev området indtaget af adskillige tusind metalhoveder.

Skal man nævne en ulempe, er placeringen oplagt. Ikke fordi at pladsen var skidt overhovedet, faktisk var det superfedt med en festival på asfalt og beton, men busforbindelserne var virkelig noget lort, især lørdag, hvor bussen kun kørte én gang i timen og da der ikke var en direkte adresse at køre til, kunne det være lidt besværligt at finde derud via taxa.

Bortset fra ovenstående, var placeringen ellers virkelig fed. Der var masser af god metal-stemning i området med nedlagte beton-bygninger og hvad ved jeg.

Selve festivallen var også virkelig gennemført med bl.a. en limited Copenhell-øl fra Ølfabrikken på 6,66%. Man havde faktisk tænkt på alt: mad, masser af øl, mulighed for at hæve penge på pladsen, et øltelt til de våde tidspunkter og gratis regnslag fra Jägermeister til alle.

Der var biograf, der var pizza, der var kebab, der var is, kaffe og endda pandekager - og hvad er mere mædl end pandekager?

Med hensyn til musikken, havde Copenhell hevet en god blanding af gamle legender og unge bands ind, samt fordelt sig meget fornuftigt over det meste af spektret, fra hård rock n' roll til det tunge metal.

Selv nåede jeg at se følgende fredag: Supercharger, Danko Jones, The Psyke Project, Hatebreed, Megadeath og lidt af 3 Inches of Blood - Napalm Death og Deftones sprang jeg over, da jeg var godt træt og våd til sidst. Desuden har jeg set ND et par gange før og Deftones siger mig ikke alverden.

The Psyke Project og især Hatebreed sparkede røv, Megadeth spillede lidt gammelt fra "Rust in Peace" og det var fedt, men desværre virkede det lidt som en rutine-præstation fra Dave og drengene.

Lørdag så jeg Mnemic, Dead by April, Whitechapel og Suicidal Tendencies, resten droppede jeg da dels kom lidt sent ud på pladsen og dels fordi de ikke havde min interesse.

Mnemic og Whitechapel sparkede god røv. Dead by April virkede helt vildt malplaceret, da deres musik vist mest kan beskrives som en lidt mere "tøset" udgave af Linkin Park og det skal der bestemt være plads til, men pladsen var bare ikke Copenhell. De gjorde en ihærdig indsats og var virkelig gode live, men man havde hele tiden fornemmelsen af at de ville begynde at græde, skære i sig selv og skrive dårlige digte.

Suicidal Tendencies var ubetinget den største oplevelse overhovedet og de sparkede så meget røv, at man dårligt kan beskrive det. Mike har omgivet sig med dygtige folk, der bærer ST-arven videre og hele pladsen rockede med.

Festen var for alle og der var headbangere fra 4-5 års alderen og op på den anden side af de 50, der var rigtig god stemning, selvom vejret ikke var med os og folk festede igennem. Selvom jeg ikke har planer om at få børn, bliver man sgu lidt blød om hjertet, når der kommer en knægt på de der 7-8 år med langt hår, en Kiss-shirt og et sæt høreværn på, der kan synge med på selv de mest hårde bands derude.

Jeg glæder mig allerede til næste år! \m/

9/10
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#4358 Skeloboy 15 år siden

#4357 - det lyder sgu fedt. Er også lidt træt af, at jeg er en fattigrøv :)

Men det var kun om fredagen, jeg for alvor gad høre musikken...og jeg har set Hatebreed, Deftones og Megadeth før...
Gravatar

#4359 filmz-Utyske 15 år siden

#4358 -

Jeg bor i Taastrup, udenfor København, så det er fedt at kunne tage til en festival hvor jeg ikke behøver at sove, arrangere køretur og alt det der - af samme grund har jeg aldrig været på WFF og Wacken. :)

Men kommer man udefra, kan det selvfølgelig blive lidt pebret.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#4360 wimmie 15 år siden

Where the Wild things are

Sikke en dejlig oplevelse af en film, flot, rørende og sjov med nogle helt fantastiske (og sommetider ret absurde) påfund - tilsat dejlig musik.
En af de bedste film og filmkøb længe :)
Spike Jonze har imponeret mig igen.

6/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: