Slutningen havde jeg semi gættet hen mod slutningen, ikke for at hellige mig eller noget, der var bare måden som det blev fremstillet på, med Gene Hackmans Kompagon? lang tid siden jeg har set den, og da man så begynder og skifte imellem de to, og det så går op for hans kompagion hvem John Cussach er i filmen.
Jeg ku dog godt li de måder han konstant manipulerede Jury'en
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Jeg kan så nok heller ikke bedømme filmens handling helt retfærdigt, da jeg 1) har læst bogen og 2) synes Cusacks charme og spil overskyggede det meste :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Lagoni> Helt enig i anmeldelsen. Har også læst bogen :) Og ja, John Cusack er sgu lidt cute - det har jeg ment siden jeg så "Better off Dead" en million gange som barn :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Puha, jeg er lige blevet færdig med at se denne film, og jeg ved ikke hvor godt jeg kan sætte ord på min oplevelse, men jeg vil da give det et forsøg. Denne film er dybt forunderlig og forstyrret....og ret så fantastisk :)
Jeg vil ikke til at skrive særligt meget af handlingen, da jeg synes at man skal opleve det for sig selv. Men jeg kan lige forklare setup'et. Shigeharu Aoyama har været enkemand i en del år, da hans søn forslår at han burde blive gift igen. Aoyama er direktør i filmselskab, så da hans kammerat en dag forslår at han skal finde en kone via en audition til en film, der sandsynligvis aldrig vil blive lavet, virker det som en ganske fornuftig idé. Til auditionen møder han Asami som han straks falder for. Hun virker udadtil som den perfekte kvinde for ham, men skjuler også en mørk side af sig selv. Og det kan komme til at koste Aoyama dyrt at lære denne side at kende....Og resten må man selv finde ud af ved at se filmen :)
Som sagt, så byder denne film på scener som er både forunderlige og nærmest forstyrrende, og drømme/mareridts-agtige sekvenser som minder om noget David Lynch kunne have lavet, bare mere foruroligende. Det er en barsk film, men også meget fascinerede. Dette var min første Takeshi Miike-film, men bestemt ikke den sidste.
5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#4534 Alt Miike er lettere forstyrret. Prøv Visitor Q hvis du vil opleve det særeste. Ellers er det bare at komme i gang... Ichi The Killer, Happiness Of The Katakuris, Fudoh, Gozu, Izo, Dead Or Alive, Full Metal Yakuza og Blues Harp er blandt mine personlige favoritter.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#4534 - Kewl. Jeg gad godt at kunne se den igen for første gang med friske øjne.
Jeg så den selv i biografen, og dengang havde min kammerat og jeg bare den her fornemmelse af, at det var vi blevet for gamle til. Senere har jeg så genoptaget min kærlighed til de mere bizarre film, og nu er jeg sjovt nok helt vild med den.
Miike er sådan lidt hit-and-miss for mig, men nu har han jo også lavet vanvittigt mange film. Lord Beef Jerkys liste er god at gå ud fra. Personligt ville jeg nok anbefale Dead or Alive som den næste (eller Visitor Q hvis det skal være virkeligt syret).
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Jeg syndes den var rimlig god, og man kunne slet ik genkende Helena Carter i det fantastiske abe kostumer!
Skuespillet er i god form, men ikke oscar værdigt, Paul Giamatti er fin som det sjove af filmen Tim roth spiller rigtig godt som Thade well de spiller alle godt (:
Dog fatter jeg ik den mærklige slutning!!!! er der en 2er eller hvad?
Men 4/6, ik noget oscar værdigt noget men underholdene er den (:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#4531 elwood 15 år siden
Jeg ku dog godt li de måder han konstant manipulerede Jury'en
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4532 lagoni 15 år siden
#4533 wimmie 15 år siden
Og ja, John Cusack er sgu lidt cute - det har jeg ment siden jeg så "Better off Dead" en million gange som barn :D
#4534 Kruse 15 år siden
Puha, jeg er lige blevet færdig med at se denne film, og jeg ved ikke hvor godt jeg kan sætte ord på min oplevelse, men jeg vil da give det et forsøg. Denne film er dybt forunderlig og forstyrret....og ret så fantastisk :)
Jeg vil ikke til at skrive særligt meget af handlingen, da jeg synes at man skal opleve det for sig selv. Men jeg kan lige forklare setup'et. Shigeharu Aoyama har været enkemand i en del år, da hans søn forslår at han burde blive gift igen. Aoyama er direktør i filmselskab, så da hans kammerat en dag forslår at han skal finde en kone via en audition til en film, der sandsynligvis aldrig vil blive lavet, virker det som en ganske fornuftig idé. Til auditionen møder han Asami som han straks falder for. Hun virker udadtil som den perfekte kvinde for ham, men skjuler også en mørk side af sig selv. Og det kan komme til at koste Aoyama dyrt at lære denne side at kende....Og resten må man selv finde ud af ved at se filmen :)
Som sagt, så byder denne film på scener som er både forunderlige og nærmest forstyrrende, og drømme/mareridts-agtige sekvenser som minder om noget David Lynch kunne have lavet, bare mere foruroligende. Det er en barsk film, men også meget fascinerede. Dette var min første Takeshi Miike-film, men bestemt ikke den sidste.
5/6
#4535 wimmie 15 år siden
#4536 Lord Beef Jerky 15 år siden
#4537 Thomsen 15 år siden
Jeg så den selv i biografen, og dengang havde min kammerat og jeg bare den her fornemmelse af, at det var vi blevet for gamle til. Senere har jeg så genoptaget min kærlighed til de mere bizarre film, og nu er jeg sjovt nok helt vild med den.
Miike er sådan lidt hit-and-miss for mig, men nu har han jo også lavet vanvittigt mange film. Lord Beef Jerkys liste er god at gå ud fra. Personligt ville jeg nok anbefale Dead or Alive som den næste (eller Visitor Q hvis det skal være virkeligt syret).
#4538 Batsy 15 år siden
(Tim Burtons)
Jeg syndes den var rimlig god, og man kunne slet ik genkende Helena Carter i det fantastiske abe kostumer!
Skuespillet er i god form, men ikke oscar værdigt, Paul Giamatti er fin som det sjove af filmen
Tim roth spiller rigtig godt som Thade
well de spiller alle godt (:
Dog fatter jeg ik den mærklige slutning!!!! er der en 2er eller hvad?
Men 4/6, ik noget oscar værdigt noget men underholdene er den (:
#4539 Batsy 15 år siden
Jeg syndes den var meget god, dog når den ik den første, men god er den da, glover er sku fin, men han slår ik arnold!,
gider ik skrive meget så her får i det (:
God film!, godt skuespil, godt action forstår ik hvorfor i syndes den er for dårlig i action sekvenserene? (:
alt i alt 4/6
#4540 Batsy 15 år siden
Mega fed film, og en af de gode vampyr film! Snipes gør det skam godt som evermind udtaler" Negervampyren"
Selvom effekterne er gamle ødelægger det sku ik min oplevelse af filmen,
den er bedere en de 2 andre, men 2 eren er hvertfald tæt på at overgår den her, men 3 eren fy føj!!!
4,5/6- 5/6