Gravatar

#471 filmz-Bruce 15 år siden

#470 Hehe, you wisecracker you ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#472 elwood 15 år siden

#471 Btw den der An American in Paris Review how is that coming?

nu når du ikke har tid til That's Entertainment 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#473 filmz-Bruce 15 år siden

#472 Jeg når et par stykker mere, inden udgivelsen, men der er desværre ikke blevet plads til An American in Paris :(

Transferet er godt, så skarpt at matte billederne i baggrunden virkelig står ud, men ikke i samme klasse som SITR. Jeg vil tro et sted mellem 4/5 af 6, nok nærmere de 4. Jeg skal nok komme til måske en dedikeret musical måned, men ikke lige her om hjørnet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#474 Bony 15 år siden

The Crow

Goth, rock and a vigilante with eyes from above! Den film sparker røv. Den stod stærkt i min errindring som yndlings da jeg var yngre. I dag er den muligvis ikke yndlingsfilmen over dem alle, men det er stadig en fantastisk film. R.I.P. Brandon Lee.

5/6

The Crow 3

Ringeste film nogensinde! Kirsten Dunst var med, men alligevel første film til at score minus karakter. Hovedpersonen, har allerede glemt hans navn, spillede så usandsynligt dårligt at både min kæreste og jeg var enige om, at bare han stod stille uden at sige en lyd, strålede det langt væk af amatør-ness. Den kommer aldrig i nærheden af originalen.

-1/6

Jurassic Park 3

Nu med flyve-dinoer. Ikke så god som 2'eren. 1'eren bedre end 2'eren, derfor; 3'eren dårligst. Men der var stadig dinoer med og nok brøl i DTS-sporet til at naboen ringede med en klage. Good times! :)

3/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#475 elwood 15 år siden

#473

Hey bare det er inden Duke Nukem Forever kommer ud hehe 8-)

Men det lyder godt.

#474

Ha! hvis du skal se ringe film så prøv og se Rats eller Rotter på dansk der kommer på tv2 her klokken 02:20

Så skal du se ringe film, det var en af dem vi så til vores B/C film aftner, den er styg.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#476 BN 15 år siden

fætter guf (466) skrev:
# 458 -

Der er sgu da ingen, der taler sådan til hinanden i den virkelige verden. Det eneste sted så plat en dialog finder sted, er i George Lucas inkompetente tanker og i ligeledes ligegyldige manuskripter til diverse sæpeoperaer som Glamour og Horton Sagaen.

Den nye Star Wars trilogi er et skoleeksempel i hvor hvor tåbeligt, man kan få en enekelt dialog til at blive. George Lucas lever i en pladderomantisk verden manuskriptmæssigt set, som slet ikke er i tråd med noget virkeligt. Det burde selv du da ku' se.


Næh, næh, den går ikke, du! hahaha ... Det er ganske enkelt ikke sandt. :-D

Uanset at heller ikke jeg regner den slags dialog for nødvendig eller specielt god, så har jeg et utal af gange overhørt forelskede par drille hinanden med lige præcist den slags banale replikker, og for en del år siden så jeg min egen fars gamle breve til min mor fra dengang, de var unge og forelskede, samt - lidt senere - forlovede. ... Og ja, jeg tilstår gerne, at min kone og jeg tit driller hinanden med replikskifter som 'Nå, du elsker mig nok ikke længere, hva'?' - 'Jo, jeg gør så.' - 'Arh, bare indrøm dét.'

Padme fisker efter komplimenter i den scene fra 'Revenge of the Sith', akkurat ligesom mange kvinder gør i det virkelige liv, hvor de også pakker det ind i lidt humor/pjat. ... Hvem har ikke prøvet at stå lige i nærheden af en kæreste eller kone, der var optaget af at ordne hår eller make-up foran spejlet, og som ikke er helt tilfreds med sit udseende?

Fakta er, at hvis alt hvad kærestepar nogensinde har skrevet til hinanden i breve og sms'er m.m. blev lagt ud på internettet, ville man støde på storladne, "pladder"romantiske vendinger i hobetal. Ja, man ville drukne i banale, romantiske kærlighedserklæringer, der ville få George Lucas' dialoger til Star Wars blegne helt og aldeles.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#477 wimmie 15 år siden

Grace is Gone

Stilfærdigt drama med John Cusack som familiefaderen der tager sine to døtre med på roadtrip mens han prøver at finde ud af hvordan han skal fortælle dem at deres mor er død i Irak.
Det er uden tvivl en rigtig tudefilm, men den overspiller ikke det sentimentale og der lægges hele vejen igennem filmen op til det hjerteskærende klimaks...man ved det kommer og man føler med John Cusacks figur. Det er tydeligt at han er en mand på randen af sammenbrud der kun holdes sammen af at han er fast besluttet på at holde facaden overfor sine piger. I sin gode tro mener han at han gør dem en tjeneste ved at give dem deres livs oplevelse mens de stadig lever i lykkelig uvidenhed over moderes skæbne - men vi som seere ved godt at køreturen udelukkende er et desperat forsøg på at udskyde den tragiske nyhed så længe som muligt.

John Cusack spiller som altid fortræffeligt. Denne rolle ligger langt fra de roller man normalt ser ham i. Her er han den stilfærdige lidt nørdede familiefar der lider uder en følelse af skam over selv at måtte forlade militæret pga. synsproblemer mens konen sendes til Irak. Man krummer næsten tæer på hans vejne i scenen hvor han sidder med en støttegruppe bestående af kvinder hvis mænd også er udstationeret i Irak.

Både Cusack og pigerne der spiller de to døtre, Heidi på 12 og Dawn på 8 gør et fortrineligt job. Pigerne er pragteksempler på hvor dygtige børneskuespillere der findes; de er meget troværdige som søstre og deres reaktioner på alt hvad der sker er overbevisende, naturligt og helt uden overspil.

Eneste minus ved denne (dvd-udgivelse) er lyden der desværre er defekt. Troede først det var mit tv der var i stykker - der er en forskydelse af lyden der indimellem giver et slags "ekko" af musik og replikker - ærgeligt for musikken (af selveste Clinten) er ellers dejlig.

5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#478 filmz-jonasgr 15 år siden

Fik set National Treasure og Chain Reaction i går og prøver på at finde ud af hvilken der er bedst. Jeg tror Rachel Weisz tager sejren.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#479 wimmie 15 år siden

#478
Hvis du er i tvivl så gør som en af mine venner:
Hvis han ikke kan beslutte sig for hvilken film han synes er bedst, så dømmer han ud fra hvilken film der havde de lækreste kvinder ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#480 Highland Park 15 år siden

#479: Er det ikke også det, han har gjort Wimmie? :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: