Gravatar

#4901 Svagin 15 år siden

Jeg så:

Inception i biffen igår. Super film, blot lidt for mange ligegyldige skuddueller mod lidt for mange ligegyldige "objekter" eller hvad de nu kaldte dem. Men alt i alt super god film.

5/6

"When you're strange" i biffen idag. Svært skuffet, men ved egentlig ikke hvad jeg havde forventet af den. Tror godt jeg kunne have nøjes med en billedbog om Jim Morrison med en The Doors cdpå i baggrunden. Og så er Johnny Depp's stemme virkelig søvndyssende

2/6
http://taxidriverfilm.blogspot.com/2011/04/100-gode-grunde-til-at-jeg-elsker-film.html
Gravatar

#4902 Antlion 15 år siden

#4898:

Og det var din første Lubitsch film? Så er det videre til "Trouble in Paradise", som forhåbentlig ikke kommer til at mangle et kussehår! :)
Gravatar

#4903 Batsy 15 år siden

Eastern Promises

God film, lidt kedelig

viggo gør det godt, og det er en fin historie men den fanger mig ik så meget

4/6

CLOVERFIELD

Rent og skær fed film, en af de rigtig gode monster film! i lang tid!

Den er voldig!, uhyggelig, action fyldt, humor

5/6,
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#4904 MMB 15 år siden

LOST - Sæson 4
Så sker der noget. LOST goes action, og jeg synes faktisk, det er temmelig vellykket. Selve historien om at der kommer et skib, der måske ikke er kommet for at redde dem, er forholdsvis interessant, men når det er sagt, så er samtlige personer på skiber kedelige, måske bortset fra Michael. Faraday, ghostguy, pilotten og den irriterende rødhårede bidrager ikke særlig positivt til historien. Nu tænker I sikkert allerede, at jeg giver serien en hård bedømmelse, men sådan går det ikke. Afsnit som Meet Kevin Johnson, The Shape of the Things to Come, There's No Place Like Home: Part 1-3 og især The Constant er højdepunkter. Det er tydeligt, at LOST forsøger at holde gang i flammen ved at lave flashforwards i stedet for flashbacks, og i starten irriterede det mig meget, men efter at have vænnet mig til det, begyndte jeg at synes godt om det, især efter, at jeg er blevet ret sikker på, at der sker noget, efter, de er kommet tilbage til serien. Skuespillet er som sædvanligt godt, især fra Terry O'Quinn og Michael Emerson, der uden tvivl er seriens mest spændende karakterer. Jeg glæder mig til næste sæson.

8/10
Ekstra materiale: 7/10

Sæson 1: 10/10
Sæson 2: 7/10
Sæson 3: 8/10
Sæson 4: 8/10
Gravatar

#4905 Åkepool 15 år siden

EPH333 (4897) skrev:
En rigtig god film, men jeg ved ik helt om den skulle have 9 oscars?

Bare rolig, det fik den heller ikke. Den vandt "kun" 6 Oscars.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#4906 Kruse 15 år siden

This Sporting Life

Denne film fra 1963 har citeret Martin Scorsese for at kalde den for "En banebrydende film!" og har angiveligt også været en stor inspirationskilde for "Raging Bull". Det er da også nemt at se et par ligheder. Især i hovedpersonen, men også filmens fokus på både sporten(Rugby) og hovedpersonens privatliv. Jeg har tidligere set to Lindsay Anderson-film nemlig "If...." og "O Lucky Man!", som begge har Malcolm McDowell i hovedrollen, og ligesom de to film er "This Sporting Life" en fremragende film. Richard Harris er fantastisk som den temperamentsfulde og passionerede Frank Machin som kun har to ting han drømmer efter. At blive stjernen på det lokale rugby-hold og at være sammen med enken Margaret, som er værtinden som han bor ved. Rachel Roberts er også fremragende som Margaret, og hun blev fortjent nomineret til en Oscar for bedste kvindelige hovedrolle, ligesom at Richard Harris også blev nomineret for bedste mandlige hovedrolle. Richard Harris vandt endda også "Bedste skuespiller"-prisen ved Cannes film festival. Alt i alt en fremragende film som stærkt kan anbefales.

5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4907 filmz-Bruce 15 år siden

#4906 Den ser meget interessant ud. Kan se den har været en Criterion udgivelse engang. Har du støvet flere af de engelske gritty film ud fra perioden?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4908 Kruse 15 år siden

#4907: Nej, det var mit første "Kitchen sink" drama, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med anbefalinger af film fra den periode.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4909 Kiksmann 15 år siden

Skeloboy (4898) skrev:

Kun et kussehår fra et ende i min Top250
9/10

Du vil elske denne nummerplade
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#4910 Batsy 15 år siden

4905# Hva fanden!, på dvd står den fik 9?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: