Jeg har ikke tænkt mig at skrive ret meget, da ord er overflødige til at beskrive denne fantastiske film. Smukke og intense billeder, fantastisk skuespil af Kirk Douglas, og krigsscener der sætter Saving Private Ryan til vægs. Denne film ryger direkte ind på en 2. plads over bedste Kubrick-film hos mig, kun overgået af A Clockwork Orange.
6/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt om eller læst bogen, men serien har modtaget en del buzz på nettet, og samtidig blevet refereret til i forbindelse med den fortkommende "Game Of Thrones".
Jeg har set de første 3 afsnit, og jeg kan bestemt lide hvad det er jeg ser. Men samtidig er det svært at forklare lige nøjagtig hvorfor. Allerede fra start, står det klart at der er en MASSE materiale der skal igennem. Handling, plots, hovedpersoner og intriger flyver gennem luften allerede 5 minutter inde i første afsnit, og man skal holde tungen lige i munden for at få det hele med.
Hver af historierne er dog spændende og velfortalt. Lige så meget for hvad der sker, men næsten endnu mere for hvad historien bevæger sig hen imod. Man kan godt være lidt nervøs for at allerede over 1/3 inde i mini-serien har det meste været setup uden forløsning. Så endte skal de have travlt eller også kalder dette på en fortsættelse. Under alle omstændigheder er serien se-værdig uden at være fantastisk.
Da parret John og Kate mistede deres 3. barn (dødfødt) besluttede de sig for at adoptere en pige, der var en pige der skilte sig ud fra de andre, hun havde manerer og viste sig at være ret kreativ, så de adopterede hende, men hun begynder at opføre sig mærkelig over for familien, børnene bliver truet, hun manipulerer kate. Kate blvier mere og mere nervøs for sine 2 børns og sin mands sikkerhed, men ingen vil lytte til hende. en utrolig uhyggelig film, jeg blev utrolig positiv overrasket og også en god historie, slutningen overraskede mig især, da jeg slet ikke havde tænkt en tanke på det. Jeg har længe haft en diskution med mig selv om at ejg ville adoptere et barn når jeg bliver ældre, men nu er jeg sgu lidt nervøs for det :D
Men hvad skete der egentlig med Daniel? jeg må have været væk lige der eller sådan noget? det sidste ejg husker var at han blev kvalt med en pude også sagde John til Kate at ahn ville tage Daniel, Max og Esther med hjem igen
En film der klart kan anbefales. 5/6
The Wolfman (2009) biografversionen/unrated BD
Jeg har længe gerne ville se den, for at se om den levede op til de ret så actionfyldte trailere, og det gjorde den desværre ikke :( Jeg startede med at se Unrated udgaven, men jeg ventede og ventede længe på hvornår han ville blive til en varulv, jeg ventede snart så længe at min tålmodighed var ved at slippe op, men så skete der sgu endelig noget, hvilket også var på tide omkring 40 min inde i filmen sker der endelig noget. Det var en fin film, de eneste højdepunkter var skuespillernes præsentation og varulve scenerne/kampene. Så valgte jeg at gense den i biografversionen, og der var sgu tempo fra starten, som gjorde at man fulgte mere med, den unrated udgave følger man Gwen lange rejse til Lawrence og hvor hun prøver at overtale ham, en utrolig lang og ret kedelig scene, hvilket jeg synes var godt ved biograf udgaven at de bare lod hende sende et brev hvor hun læste det op imens vi fulgte lawrence lange rejse hjem, men allerede efter 20 inde i filmen sker poin of no return. Dog synes jeg at begge udgaver har en fælles fejl, men ser alt for lidt til varulve, de kunne godt have lavet en del flere varulve forvandlinger inden han bliver fanget, men Anthony Hopkins skal have ros, og jeg synes også at hunden Samson skal have ros, den har sådan en personlighed i filmen, at man griner næsten hver gang den dukker op.
Når man har set denne udgave siger man til sig slev at den originale stadig holder idag ;) biograf udgaven 4/6 unrated udgaven 3/6
Appaloosa BD
Jeg regnede med en kedelig western film, men under filmen måtte jeg regne om Det blev en positiv overraskelse for mig, det er en rigtig western film for mig, jeg forstår ikke helt alt dens dårlige kritik den har fået, de 2 negative ting jeg kan komme i tanke om er Viggo Mortensen, han spillede godt, men han må gerne lave andet end at stå og observere hele tiden, den anden ting var byen, den var alt for stille og bygningerne ligner pap. Men ellers en hyggelig film med et lille strøg af action ;)
Er jeg begyndt at kunne lide westerns? 4/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Rubicon er AMCs nye store satsning. Den samme kanal som står bag serierne Mad Men og Breaking Bad. Rubicon er en del anerledes end de to serier. Det er en 70er serie som foregår i 2010. En serie som har den samme stemning som vi sidst så i Zodiac, men også meget af det samme om i film som All the President's Men og The Conversation. En spionthriller, fyldt med gåder og (angiveligt) konspirationer. Man skal dermed heller ikke forvente en serie som kører derudaf i et hæsblæsende tempo og ej eller minder den om "Lost", hvis man skulle tro dette. Det er en film hvor gåderne ligger i detaljerne, hvor jeg kunne forestille mig at den i fremtidige afsnit bliver endnu mere indviklet. Som det er nu, efter at have set de to første afsnit, står det en anelse uklart hvad det hele handler om. Vi får nogle hints hist og pist, men det er ikke således at det hele blot bliver udpenslet. Omdrejningspunktet er Will Travers. Han arbejder i en hemmelig efterretningtjeneste, som jeg ikke lige kan huske navnet på nu men som bliver afsløret på indgangspartiet. Vi finder også ud af at det er en specifik afdeling han arbejder i, men ved ikke helt hvilken. Og det kunne se ud som om, at deres opgave er at finde oplysninger på folk der har interesse for efterretningstjenesten. Vi finder også ud af, under en samtale mellem to af hans kollegaer, at han mistede hans kone og barn under 9/11 fordi han kom for sent med toget og derfor ikke nåede at hente dem inden flyet styrtede ind i tårnene. Han er aldrig kommet for sent til noget siden da. Derved kan man bedre forstå hvorfor han går rundt og er så nedtrykt. Disse informationer får vi hele tiden, men stadigvæk således at vores nysgerrighed hele tiden er intakt. Han er en interessant person, vi kan relatere til hans historie og så er der noget over hans arbejde som vi godt kunne tænke os at vide mere om. Især også da hans svigerfar dør i en togulykke. Jeg har på fornemmelsen at der kommer til at køre to sidenløbende historier. Opklaringen af hvad der skete med hans svigerfar, hvilket sker under mystiske omstændigheder og så alle de opgaver han får i firmaet.
Det er en serie fyldt med stemning, kostumer og musik fra 70erne, men med en historie der foregår i 2010. Mørke gyder, personer der bliver skygget, gåder etc. Men man skal væbne sig med tålmodighed og indtil videre virker den lovende.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Har lige set 2 afsnit mere Breaking Bad, og jeg fatter ikke, at i ikke alle er helt oppe og køre over denne fantastiske serie. Jeg mangler nu halvdelen af sæson 3, og det bliver bare konsekvent tiltagende bedre og bedre... jeg er stor fan af Dexter, men jeg må sgu erkende, at det her er ligeså godt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#4911 Skeloboy 15 år siden
#4912 Batsy 15 år siden
#4913 Kruse 15 år siden
Jeg har ikke tænkt mig at skrive ret meget, da ord er overflødige til at beskrive denne fantastiske film. Smukke og intense billeder, fantastisk skuespil af Kirk Douglas, og krigsscener der sætter Saving Private Ryan til vægs. Denne film ryger direkte ind på en 2. plads over bedste Kubrick-film hos mig, kun overgået af A Clockwork Orange.
6/6
#4914 filmz-Bruce 15 år siden
#4915 evermind 15 år siden
Now, there's a thought! ;)
#4916 DarkLight 15 år siden
Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt om eller læst bogen, men serien har modtaget en del buzz på nettet, og samtidig blevet refereret til i forbindelse med den fortkommende "Game Of Thrones".
Jeg har set de første 3 afsnit, og jeg kan bestemt lide hvad det er jeg ser. Men samtidig er det svært at forklare lige nøjagtig hvorfor.
Allerede fra start, står det klart at der er en MASSE materiale der skal igennem. Handling, plots, hovedpersoner og intriger flyver gennem luften allerede 5 minutter inde i første afsnit, og man skal holde tungen lige i munden for at få det hele med.
Hver af historierne er dog spændende og velfortalt. Lige så meget for hvad der sker, men næsten endnu mere for hvad historien bevæger sig hen imod. Man kan godt være lidt nervøs for at allerede over 1/3 inde i mini-serien har det meste været setup uden forløsning. Så endte skal de have travlt eller også kalder dette på en fortsættelse. Under alle omstændigheder er serien se-værdig uden at være fantastisk.
7 / 10
Links: cultural-learnings - IGN-TV
#4917 duuk74 15 år siden
#4918 MOVIE1000 15 år siden
Da parret John og Kate mistede deres 3. barn (dødfødt) besluttede de sig for at adoptere en pige, der var en pige der skilte sig ud fra de andre, hun havde manerer og viste sig at være ret kreativ, så de adopterede hende, men hun begynder at opføre sig mærkelig over for familien, børnene bliver truet, hun manipulerer kate. Kate blvier mere og mere nervøs for sine 2 børns og sin mands sikkerhed, men ingen vil lytte til hende.
en utrolig uhyggelig film, jeg blev utrolig positiv overrasket og også en god historie, slutningen overraskede mig især, da jeg slet ikke havde tænkt en tanke på det. Jeg har længe haft en diskution med mig selv om at ejg ville adoptere et barn når jeg bliver ældre, men nu er jeg sgu lidt nervøs for det :D
En film der klart kan anbefales.
5/6
The Wolfman (2009) biografversionen/unrated BD
Jeg har længe gerne ville se den, for at se om den levede op til de ret så actionfyldte trailere, og det gjorde den desværre ikke :(
Jeg startede med at se Unrated udgaven, men jeg ventede og ventede længe på hvornår han ville blive til en varulv, jeg ventede snart så længe at min tålmodighed var ved at slippe op, men så skete der sgu endelig noget, hvilket også var på tide omkring 40 min inde i filmen sker der endelig noget.
Det var en fin film, de eneste højdepunkter var skuespillernes præsentation og varulve scenerne/kampene.
Så valgte jeg at gense den i biografversionen, og der var sgu tempo fra starten, som gjorde at man fulgte mere med, den unrated udgave følger man Gwen lange rejse til Lawrence og hvor hun prøver at overtale ham, en utrolig lang og ret kedelig scene, hvilket jeg synes var godt ved biograf udgaven at de bare lod hende sende et brev hvor hun læste det op imens vi fulgte lawrence lange rejse hjem, men allerede efter 20 inde i filmen sker poin of no return.
Dog synes jeg at begge udgaver har en fælles fejl, men ser alt for lidt til varulve, de kunne godt have lavet en del flere varulve forvandlinger inden han bliver fanget, men Anthony Hopkins skal have ros, og jeg synes også at hunden Samson skal have ros, den har sådan en personlighed i filmen, at man griner næsten hver gang den dukker op.
Når man har set denne udgave siger man til sig slev at den originale stadig holder idag ;)
biograf udgaven 4/6
unrated udgaven 3/6
Appaloosa BD
Jeg regnede med en kedelig western film, men under filmen måtte jeg regne om
Det blev en positiv overraskelse for mig, det er en rigtig western film for mig, jeg forstår ikke helt alt dens dårlige kritik den har fået, de 2 negative ting jeg kan komme i tanke om er Viggo Mortensen, han spillede godt, men han må gerne lave andet end at stå og observere hele tiden, den anden ting var byen, den var alt for stille og bygningerne ligner pap.
Men ellers en hyggelig film med et lille strøg af action ;)
Er jeg begyndt at kunne lide westerns?
4/6
#4919 filmz-jonasgr 15 år siden
Sæson 1 - afsnit 1 & 2
Rubicon er AMCs nye store satsning. Den samme kanal som står bag serierne Mad Men og Breaking Bad. Rubicon er en del anerledes end de to serier. Det er en 70er serie som foregår i 2010. En serie som har den samme stemning som vi sidst så i Zodiac, men også meget af det samme om i film som All the President's Men og The Conversation. En spionthriller, fyldt med gåder og (angiveligt) konspirationer. Man skal dermed heller ikke forvente en serie som kører derudaf i et hæsblæsende tempo og ej eller minder den om "Lost", hvis man skulle tro dette. Det er en film hvor gåderne ligger i detaljerne, hvor jeg kunne forestille mig at den i fremtidige afsnit bliver endnu mere indviklet. Som det er nu, efter at have set de to første afsnit, står det en anelse uklart hvad det hele handler om. Vi får nogle hints hist og pist, men det er ikke således at det hele blot bliver udpenslet. Omdrejningspunktet er Will Travers. Han arbejder i en hemmelig efterretningtjeneste, som jeg ikke lige kan huske navnet på nu men som bliver afsløret på indgangspartiet. Vi finder også ud af at det er en specifik afdeling han arbejder i, men ved ikke helt hvilken. Og det kunne se ud som om, at deres opgave er at finde oplysninger på folk der har interesse for efterretningstjenesten. Vi finder også ud af, under en samtale mellem to af hans kollegaer, at han mistede hans kone og barn under 9/11 fordi han kom for sent med toget og derfor ikke nåede at hente dem inden flyet styrtede ind i tårnene. Han er aldrig kommet for sent til noget siden da. Derved kan man bedre forstå hvorfor han går rundt og er så nedtrykt. Disse informationer får vi hele tiden, men stadigvæk således at vores nysgerrighed hele tiden er intakt. Han er en interessant person, vi kan relatere til hans historie og så er der noget over hans arbejde som vi godt kunne tænke os at vide mere om. Især også da hans svigerfar dør i en togulykke. Jeg har på fornemmelsen at der kommer til at køre to sidenløbende historier. Opklaringen af hvad der skete med hans svigerfar, hvilket sker under mystiske omstændigheder og så alle de opgaver han får i firmaet.
Det er en serie fyldt med stemning, kostumer og musik fra 70erne, men med en historie der foregår i 2010. Mørke gyder, personer der bliver skygget, gåder etc.
Men man skal væbne sig med tålmodighed og indtil videre virker den lovende.
'Cause I'm evil"
#4920 Lord Beef Jerky 15 år siden