Gravatar

#4931 Kruse 15 år siden

Eyes Wide Shut

Så fik jeg endelig set Kubrick's sidste film, og det må siges at være en ganske glimrende en af slagsen. Det bedste ved filmen er uden tvivl den mystik som præger stemningen. Man er ligesom hoverpersonen, Bill Harford (Tom Cruise), aldrig helt sikker på hvad der foregår og hvem der er involveret. Tom Cruise leverer en af sine glimrende og solide præstationer, og Nicole Kidman gør det også ganske godt, selvom at hun ikke er meget i fokus igennem filmen. Filmen er også meget flot filmet og leverer nogle meget flotte og stemningsfulde gadebilleder af New York(egentligt optaget i England). På trods af filmens mange kvaliteter, så er det også Kubricks "svageste" film. Det virker dog helt absurd at tale om nogens svageste film med en så glimrende film som "Eyes Wide Shut", men det siger noget mere om Kubrick's fantastiske kvaliteter som instruktør end om kvaliteterne af Eyes Wide Shut. Glimrende film, men ikke helt på niveau med Kubrick's bedste.

5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4932 lagoni 15 år siden

Jeg fik endelig set V (den originale serie) færdig. Som med BSG, er jeg lidt forvirret over hvad der er hvad, når der både er film, miniserie, serie og spin-off-serie, men har vist nok set alt undtagen spin-off'en. I starten var jeg lidt træt af '80-er-stilen, men når man kommer længere ind, bliver historien faktisk interessant (og lidt bedre opsættelse af moralen) og selve skuespillet er egentlig ganske fint. En medrivende serie, der dog ahr sine småfejl. Man skal ikke være '80-er-forskrækket :)

Jeg er desuden ved at rydde kraftigt op i samlingen, så benytter lige chancen til at sige jeg sælger denne ellers gode serie til en 50'er (dog med tysk cover, men engelske tekster), så bare sig til :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4933 misuma 15 år siden

Genså 13 Ghosts og Earthgirls Are Easy
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#4934 evermind 15 år siden

#4932 Jeg kan heller aldrig finde ud af, hvad der er hvad. Er det miniserien (2 episoder) eller tv-serien (19 episoder), du sælger?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#4935 lagoni 15 år siden

#4934 - det er alt undtagen spin-off'en. Det varer cirka 445 minutter i alt, kan det passe?
Gravatar

#4936 evermind 15 år siden

Cool, den kunne jeg da godt være interesseret i at aftage, når du ikke skal have mere end en flad 50'er. :)

Mon ikke der kommer en eller anden filmz-event, hvor vi lige kan lave en udveksling?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#4937 lagoni 15 år siden

At sende den med posten er i hvert fald for dyrt, så kan det næsten bedre betale sig at købe den fra ny. Jeg kan lidt godt bruge pengene, så forbeholder mig retten til at sælge den til en der kan hente den. Beklager... Men ellers skal jeg nok holde den for dig til næste filmz-event :)
Gravatar

#4938 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4931 Helt enig!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4939 duuk74 15 år siden

Hov, jeg var vist også træt der. S3 Starter svagt, men henimod slutningen synes jeg den tager fart igen.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#4940 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4939 Jeg kan delvist følge dig.. de 2-3 første afsnit skete der måske ikke alt for meget i, men jeg synes stadig de satte en fin tone, og havde nogle fremragende og uforudsigelige idéer. Derefter synes jeg sgu det er den ene cliffhanger efter den anden, uden at der mistet fokus på karakterudviklingen. Jeg er i hvert fald helt solgt!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: