#4920 I disagree... synes det er meget målrettet og har en konsekvent spændingsopbyggelse samt langt mere opbyggelse af karaktererne generelt. Virkeligt fremragende!
Præcis. I særdeleshed et afsnit som "Fly", der i sin simplicitet (Walt nægter at koge, fordi de bliver udsat for "kontamination": En flue er sluppet ind i laboratoriet. I 45 minutter jager Walt og Jesse en flue.) faktisk er et af de mest dybdegående afsnit mht. Walts mentale tilstand. Vi får virkelig indsigt i hvor uberegnelig og ustabil han er, hvilket kulminerer i sæson-finalen.
Efter min mening et af de bedste "Breaking Bad" afsnit.
Sherlock (2010) - 1x01 Fantastisk nyfortolkning af Sherlock Holmes som serie, lige som man troede det ikke kunne gøres på en ny måde. Første afsnit er dybt underholdningen og eksperimenterende, og bringer visse minder frem fra Guy Ritchie's stil.
Helt sikkert en serie jeg skal følge med i.
9 / 10
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Eyes Wide Shut På trods af filmens mange kvaliteter, så er det også Kubricks "svageste" film. Det virker dog helt absurd at tale om nogens svageste film med en så glimrende film som "Eyes Wide Shut", men det siger noget mere om Kubrick's fantastiske kvaliteter som instruktør end om kvaliteterne af Eyes Wide Shut. Glimrende film, men ikke helt på niveau med Kubrick's bedste.
5/6
Her er jeg jo så uenig :). Eyes Wide Shut er efter min mening Kubricks stærkeste og bedste film. For mig fungerer filmen bedre end samtlige af hans andre film grundet at Kubrick her ikke kaster sig ud i nogen af de "super-temaer" som har præget hans andre film (eksempelvis krig og evolution). Jeg synes personligt at de tunge temaer i mange af Kubricks andre film godt kan få det hele til at føles lidt påklistret og pretiøst. Istedet forsøger Kubrick her at undersøge menneskets evne til at elske andre mennesker og undersøger hvad det egentlig vil sige at elske hinanden 100%. Der er med andre ord tale om en undersøgelse af kærlighed kontra lyst som bunder i fysisk tiltrækkelse. Eyes Wide Shut bliver tit set lidt ned på sammenlignet med Kubricks andre film så jeg står måske lidt alene i denne sag. Men jeg mener uden tvivl Eyes Wide Shut er mandens bedste film og samtidig den jeg nyder aller mest ved gensyn. Kubrick har aldrig været min favorit instruktør grundet hans tydelige fascination og benyttelse af "The long shot" som stilistisk grundstamme. Men lige nøjagtig Eyes Wide Shut rammer plet mht. at få stil og tematik til at gå op i en højere enhed uden at jeg mister interessen. :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
#4941 Antlion 15 år siden
Præcis. I særdeleshed et afsnit som "Fly", der i sin simplicitet (Walt nægter at koge, fordi de bliver udsat for "kontamination": En flue er sluppet ind i laboratoriet. I 45 minutter jager Walt og Jesse en flue.) faktisk er et af de mest dybdegående afsnit mht. Walts mentale tilstand. Vi får virkelig indsigt i hvor uberegnelig og ustabil han er, hvilket kulminerer i sæson-finalen.
Efter min mening et af de bedste "Breaking Bad" afsnit.
#4942 Lord Beef Jerky 15 år siden
#4943 DarkLight 15 år siden
Fantastisk nyfortolkning af Sherlock Holmes som serie, lige som man troede det ikke kunne gøres på en ny måde.
Første afsnit er dybt underholdningen og eksperimenterende, og bringer visse minder frem fra Guy Ritchie's stil.
Helt sikkert en serie jeg skal følge med i.
9 / 10
#4944 MOVIE1000 15 år siden
#4945 chronaden 15 år siden
Gider ikke engang skrive noget, udover det en af de værste sequels jeg nogensinde har set..
4/10
#4946 MMB 15 år siden
Du har ikke set mange dårlige, siden du giver så høj ien karakter. ;)
#4947 chronaden 15 år siden
#4948 DarkLight 15 år siden
BBC One.
#4949 MOVIE1000 15 år siden
#4950 Twister 15 år siden
Her er jeg jo så uenig :). Eyes Wide Shut er efter min mening Kubricks stærkeste og bedste film. For mig fungerer filmen bedre end samtlige af hans andre film grundet at Kubrick her ikke kaster sig ud i nogen af de "super-temaer" som har præget hans andre film (eksempelvis krig og evolution). Jeg synes personligt at de tunge temaer i mange af Kubricks andre film godt kan få det hele til at føles lidt påklistret og pretiøst. Istedet forsøger Kubrick her at undersøge menneskets evne til at elske andre mennesker og undersøger hvad det egentlig vil sige at elske hinanden 100%. Der er med andre ord tale om en undersøgelse af kærlighed kontra lyst som bunder i fysisk tiltrækkelse. Eyes Wide Shut bliver tit set lidt ned på sammenlignet med Kubricks andre film så jeg står måske lidt alene i denne sag. Men jeg mener uden tvivl Eyes Wide Shut er mandens bedste film og samtidig den jeg nyder aller mest ved gensyn. Kubrick har aldrig været min favorit instruktør grundet hans tydelige fascination og benyttelse af "The long shot" som stilistisk grundstamme. Men lige nøjagtig Eyes Wide Shut rammer plet mht. at få stil og tematik til at gå op i en højere enhed uden at jeg mister interessen. :)