The Nightmare Before Christmas Én jeg havde glædet mig til i en del år efterhånden, men aldrig rigtigt fået set. Syns ikke den var all-that som nogen mennesker har ladt mig tro, men kan da være den skal ses ved juletid istedet for varm sommer :P 7/10
The Proposition Som stor fan af westerns (og nick cave), var dette også en jeg havde glædet mig til. Alternativ western, meget brutal i de få actionscener der var, men fandt den ultimativ halv-kedelig og ligegyldig, et par gode skuespiller præstationer og en historie der kunne have været så meget mere, but... :< 6/10
#4994 - den skal fordi, den opbygger en helt suverænt stemning, hvor det barske landskab, Cave/Ellis' minimalistiske soundtrack og de meget beskidte personer til sammen giver en dybt original western.
Filmen er en stemning, en form for sindstilstand, hvor landskampen er endnu mere nådesløs end personerne - og der er for i øvrigt kun godt skuespil hele vejen rundt.
Og fordi den er smuk filmet, barsk og skræmmende i portrætteringen af Australien dengang og med nuancerede personligheder; ikke bare sort/hvidt - gode/onde. Især Ray Winstone og Danny Hustons karakterer var med både dybde, sympati og samtidig havde de begge træk der gjorde dem på én gang nådesløse og mennskelige.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Fuldstændig enig med den er smuk filmet, barsk og nogenlunde skræmmende karakterer, faktisk enig i det meste i skriver. Men det ændrer ikke bare på filmens helhed, den skal sq også fungerer på de andre punkter end ovennævnte før en film fungerer 100% og kan kaldes et "mesterværk" etc :P
#4991 chronaden 15 år siden
Én jeg havde glædet mig til i en del år efterhånden, men aldrig rigtigt fået set.
Syns ikke den var all-that som nogen mennesker har ladt mig tro, men kan da være den skal ses ved juletid istedet for varm sommer :P
7/10
The Proposition
Som stor fan af westerns (og nick cave), var dette også en jeg havde glædet mig til.
Alternativ western, meget brutal i de få actionscener der var, men fandt den ultimativ halv-kedelig og ligegyldig, et par gode skuespiller præstationer og en historie der kunne have været så meget mere, but... :<
6/10
#4992 wimmie 15 år siden
Shame om you!
Nightmare before christmas skal mindst have en karakter mere og The Proposition mindst 2! Tsk tsk tsk...
#4993 Skeloboy 15 år siden
#4994 chronaden 15 år siden
#4995 Bony 15 år siden
#4996 chronaden 15 år siden
#4997 Skeloboy 15 år siden
Filmen er en stemning, en form for sindstilstand, hvor landskampen er endnu mere nådesløs end personerne - og der er for i øvrigt kun godt skuespil hele vejen rundt.
Den er kompromisløs og 100% topfed...:)
#4998 wimmie 15 år siden
Enig med #4997
Og fordi den er smuk filmet, barsk og skræmmende i portrætteringen af Australien dengang og med nuancerede personligheder; ikke bare sort/hvidt - gode/onde. Især Ray Winstone og Danny Hustons karakterer var med både dybde, sympati og samtidig havde de begge træk der gjorde dem på én gang nådesløse og mennskelige.
#4999 chronaden 15 år siden
#5000 Skeloboy 15 år siden
Men hvor er det så, den ikke fungerer?