#5020 3D'en fungerede i hvert fald forbløfende godt, da der netop ikke var hurtig klipning. Jeg anbefaler oplevelsen... filmen er som sagt helt vanvittig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Nogen vil sikkert kalde det en Guilty Pleasure, men jeg nyder altså at se The Ruins. En af de få film som næsten påvirker mig fysisk. Denne gang nåede jeg dog kun at se ekstra materiale, hehe. Sommetider elsker jeg at se magien bag filmen ligeså meget som at se selve filmen.
Missing Autentisk fortælling om en ung Amerikaner der forsvinder under Millitærkuppet i Chile i 73. Faren prøver herefter, sammen med ekskonen, at finde ud af hvor der er blevet af sønnen.
Starten af filmen er en smule grotesk med lig i gaderne. Soldater alle vejne. Selv under de rolige samtaler mellem hovedpersonerne, kan man ofte hører skud i baggrunden, som på forroligene vis minder en om den dødelige virkelighed. Herefter går filmen over og bliver mere krimi agtig, hvor faren og konen forsøger at finde frem til den unge mands skæbne.
Udemærket og ganske spændene.
7/10
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Orphans of the Storm, 1921 Æv. Dette er kun en ganske fin film. Efter at have set Broken Blossoms og Way Down East, som jeg var begejstret for, så er dette lidt af en nedtur. Ikke at den er dårlig, overhovedet. Den er bare ikke på højde med de andre.
Men hvad er der så galt? Historien handler om de to forældreløse søskende før og under den franske revolution. Den er suveræn lavet med mange statister og stort opsatte scener. Men den er for rodet. Der er alt for mange personer med i den. Jeg havde svært ved for alvor at blive grebet, og den føltes lidt distanceret. Der var også alt for emget propaganda. Men bestemt godt håndværk af Griffith.
Vidunderligt rolig film, på overfladen og i udtrykket, men med en masse underliggende spændinger og alvor som dog mest er til stede fordi man som voksen ser mere mekanik end barnet, hvis fortælleniveau man er på. Lidt ligesom at få fortalt et godt eventyr. Desuden en film som, på en god måde, får mig til at tænke i alternative handlinger og fortsættelser. Absolut må se-film.
Utrolig ubehagelig og intens film, som nærmest gør fysisk ondt at overvære. Vi følger et ægtepar, hvis søn dør under tragiske omstændigheder, illustreret utrolig flot i den rørende introsekvens. William Dafoe's karakter beslutter sig for at han selv vil behandle sin kone og hjælpe hende af med hendes sorg. Metoden består af tre faser hvor hun skal konfrontere sorgen, hvilket bringer dem ud til hytten Eden.
Den utrygge stemning melder hurtigt sin ankomst efter parret ankommer til Eden og man fornemmer at det her ikke vil ende kønt på nogen måde. Filmen er utroligt flot og interessant iscenesat, hvor den visuelt skifter mellem de næsten stillestående slowmotion billeder til det "grimme" og grumsede håndholdte kamera, der giver følelsen af at vi er tilstede sammen med parret. Dafoe og Gainsbourg yder begge en utrolig intens og personlig præstation, i den forstand at det føles på en måde meget ægte det drama der udspiller sig mellem de to.
Filmen er også spækket med en række foruroligende billeder af f.eks. et dådyr med en død unge, som hænger livløst og dingler, kun halvvejs født. Den består af en række af den slags motiver, som man ikke lige kan ryste af sig med det samme.
Von Trier har tydeligvis fået lov til at lave lige den film han har haft lyst til at lave og det må man sgu rose ham for. Det er ikke en let film at se eller bedømme for den sags skyld, i det den er så modbydelig i sin handling, men det er heller ikke meningen at den skal være let at se og Von Trier sagde engang at en god film skal føles som en sten i skoen og Antichrist er bestemt en sten i skoen og det mener jeg på den bedste måde overhovedet.
Jeg er meget enig i din beskrivelse. I mine øjne er Antichrist et regulært mesterværk. En film der er meget svær at ryste af sig igen. Billeder der bliver siddende på nethinden, for trods ubehagelige billeder og en djævelsk intens stemning, så bliver man simpelthen forført af de smukke billeder og man føler sig suget ind i von Triers dystre og mørke univers. Et billede på et sind, der rummer så meget symbolik og følelse på både godt og ondt, at beskueren sidder tilbage med en følelse af at have været en voyeur til hændelserne, hvilket igen kan give en knugende utryghed og man kan føle sig helt rundt på gulvet pga. de mange indtryk filmen efterlader i ens tanker. Stor, stor filmkunst.
6/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#5021 MOVIE1000 15 år siden
#5022 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5023 Lord Beef Jerky 15 år siden
#5024 misuma 15 år siden
#5025 Kisbye 15 år siden
Autentisk fortælling om en ung Amerikaner der forsvinder under Millitærkuppet i Chile i 73.
Faren prøver herefter, sammen med ekskonen, at finde ud af hvor der er blevet af sønnen.
Starten af filmen er en smule grotesk med lig i gaderne. Soldater alle vejne. Selv under de rolige samtaler mellem hovedpersonerne, kan man ofte hører skud i baggrunden, som på forroligene vis minder en om den dødelige virkelighed.
Herefter går filmen over og bliver mere krimi agtig, hvor faren og konen forsøger at finde frem til den unge mands skæbne.
Udemærket og ganske spændene.
7/10
#5026 Skeloboy 15 år siden
Æv. Dette er kun en ganske fin film. Efter at have set Broken Blossoms og Way Down East, som jeg var begejstret for, så er dette lidt af en nedtur. Ikke at den er dårlig, overhovedet. Den er bare ikke på højde med de andre.
Men hvad er der så galt? Historien handler om de to forældreløse søskende før og under den franske revolution. Den er suveræn lavet med mange statister og stort opsatte scener. Men den er for rodet. Der er alt for mange personer med i den. Jeg havde svært ved for alvor at blive grebet, og den føltes lidt distanceret. Der var også alt for emget propaganda. Men bestemt godt håndværk af Griffith.
6/10
#5027 Muldgraver 15 år siden
Vidunderligt rolig film, på overfladen og i udtrykket, men med en masse underliggende spændinger og alvor som dog mest er til stede fordi man som voksen ser mere mekanik end barnet, hvis fortælleniveau man er på. Lidt ligesom at få fortalt et godt eventyr. Desuden en film som, på en god måde, får mig til at tænke i alternative handlinger og fortsættelser. Absolut må se-film.
#5028 Kiksmann 15 år siden
Ja jeg må bøje mig, det er 100 % ren crap.
#5029 Bobby Singer 15 år siden
Utrolig ubehagelig og intens film, som nærmest gør fysisk ondt at overvære. Vi følger et ægtepar, hvis søn dør under tragiske omstændigheder, illustreret utrolig flot i den rørende introsekvens. William Dafoe's karakter beslutter sig for at han selv vil behandle sin kone og hjælpe hende af med hendes sorg. Metoden består af tre faser hvor hun skal konfrontere sorgen, hvilket bringer dem ud til hytten Eden.
Den utrygge stemning melder hurtigt sin ankomst efter parret ankommer til Eden og man fornemmer at det her ikke vil ende kønt på nogen måde. Filmen er utroligt flot og interessant iscenesat, hvor den visuelt skifter mellem de næsten stillestående slowmotion billeder til det "grimme" og grumsede håndholdte kamera, der giver følelsen af at vi er tilstede sammen med parret. Dafoe og Gainsbourg yder begge en utrolig intens og personlig præstation, i den forstand at det føles på en måde meget ægte det drama der udspiller sig mellem de to.
Filmen er også spækket med en række foruroligende billeder af f.eks. et dådyr med en død unge, som hænger livløst og dingler, kun halvvejs født. Den består af en række af den slags motiver, som man ikke lige kan ryste af sig med det samme.
Von Trier har tydeligvis fået lov til at lave lige den film han har haft lyst til at lave og det må man sgu rose ham for. Det er ikke en let film at se eller bedømme for den sags skyld, i det den er så modbydelig i sin handling, men det er heller ikke meningen at den skal være let at se og Von Trier sagde engang at en god film skal føles som en sten i skoen og Antichrist er bestemt en sten i skoen og det mener jeg på den bedste måde overhovedet.
6/6
#5030 Bony 15 år siden
6/6