Jeg er meget enig i din beskrivelse. I mine øjne er Antichrist et regulært mesterværk. En film der er meget svær at ryste af sig igen. Billeder der bliver siddende på nethinden, for trods ubehagelige billeder og en djævelsk intens stemning, så bliver man simpelthen forført af de smukke billeder og man føler sig suget ind i von Triers dystre og mørke univers. Et billede på et sind, der rummer så meget symbolik og følelse på både godt og ondt, at beskueren sidder tilbage med en følelse af at have været en voyeur til hændelserne, hvilket igen kan give en knugende utryghed og man kan føle sig helt rundt på gulvet pga. de mange indtryk filmen efterlader i ens tanker. Stor, stor filmkunst.
6/6
helt enig. Samtidig er filmen også utrolig interessant set ud fra et tematisk-fokus. FIlmens handling kan tolkes på mange forskellige måder og alle indeholder interessante elementer og teorier omkring menneskets natur såvel som hele religions-tematikken. Et mesterværk er AntiChrist i sandhed.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
The Expendables (Sylvester Stallone) 4/6 stars -->Despite of a script which offers no real story and is filled with plotholes as well as paper-thin characters, Sylvester Stallones action-epic still manages to thrill and entertain with its huge and unbelievable action-scenes like no other action movie before it! It may "only" claim 4/6 stars but nethertheless it is four AWESOME stars! Every action-fan should go see this movie! Sly...I salute you!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
De eneste billeder der hænger fast i mit hoved med Antichrist er starten, både smuk, men fandme uhyggelig, også scenen hvor han bliver jagtet i skoven, den skal sgu snart ses igen, men den bliver lidt svær at forklare for mor/far hvis de kommer brasende ind lige i første scene :), men hvis de så vælger at tro på mig når jeg siger at det er Lars Von Trier så har jeg jo en undskyldning for fremtiden med hvad jeg kan vise på mit tv :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Citizen X Filmen handler on den russiske seriemorder Andrei Chikatilo. The Butcher of Rostov, der myrde 53 kvinder og børn i perioden 1978 til 1990. Vi følger Efterforskningslederen og hans chefs arbejde for at fange morderen. Dette bliver besværliggjort af et fustrende Bureaukrati, som for alt i verden vil undgå at udstille svaghederne i det sovjetiske system.
Stephen Rea og Donald Sutherland gør det begge rigtigt godt i hovedrollerne. En af de bedste film om seriemordere jeg har set. Jeg fandt dog første del af filmen, en smule svag, men alt i alt efterlod filmen et stærkt indtryk.
8/10
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
#5031 Twister 15 år siden
helt enig. Samtidig er filmen også utrolig interessant set ud fra et tematisk-fokus. FIlmens handling kan tolkes på mange forskellige måder og alle indeholder interessante elementer og teorier omkring menneskets natur såvel som hele religions-tematikken. Et mesterværk er AntiChrist i sandhed.
#5032 Twister 15 år siden
#5033 MOVIE1000 15 år siden
#5034 Kisbye 15 år siden
Filmen handler on den russiske seriemorder Andrei Chikatilo. The Butcher of Rostov, der myrde 53 kvinder og børn i perioden 1978 til 1990.
Vi følger Efterforskningslederen og hans chefs arbejde for at fange morderen. Dette bliver besværliggjort af et fustrende Bureaukrati, som for alt i verden vil undgå at udstille svaghederne i det sovjetiske system.
Stephen Rea og Donald Sutherland gør det begge rigtigt godt i hovedrollerne.
En af de bedste film om seriemordere jeg har set. Jeg fandt dog første del af filmen, en smule svag, men alt i alt efterlod filmen et stærkt indtryk.
8/10
#5035 MMB 15 år siden
BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅM!
10/10
#5036 BN 15 år siden
Hvilket betyder? :-)
#5037 MMB 15 år siden
Det er op til den enkelte læser at fortolke. ;)
#5038 filmz-Bruce 15 år siden
#5039 Kiksmann 15 år siden
#5040 AP 15 år siden