Gravatar

#5041 Sweetiebellefan 15 år siden

Alice I Eventyrland 2010

Endelig er Alice tilbage, og det er mere spændene og flottere at kigge på.

Velfortjet MTV Award nominereing for bedste film.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#5042 MOVIE1000 15 år siden

#5041 årets mest forudsigelige film jeg har set, og der er intet nyt i filmen, den er flot lavet og med dejlig musik fra Elfman, men filmen mangler i den grad humor, der kom kun som et grin fra min side et lille fnis hvor dronning vil have en gris til hendes fødder.

3/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5043 MMB 15 år siden

Into the Wild
Hmm, hvad skal man sige. Filmen er flot filmet, og det er en spændende historie, dog er filmen efter min mening alt for længe om at blive rigtig interessant. Den første time er ikke umiddelbart interessant, og man fastholdes kun af filmen i håbet om, at den bliver bedre. Det gør den så også. Da Christopher McCandless, spillet fint af Emile Hirsch, møder hippierne bliver det spændende, og især scenerne med Ron Franz (Hal Halbrook) er dybt rørende. Men det er ikke nok, scenerne med danskerne er mildest talt ligegyldige, og man burde have skåret mindst 30 minutter væk fra filmen. Når det så er sagt, er filmen alligevel fascinerende, og i slutningen formår den alligevel at røre en.
7/10
Gravatar

#5044 MMB 15 år siden

LOST - sæson 5
Indlægget indeholder spoilere!
Hvor sæson 4 var actionpræget, så går sæson 5 i en anden retning. For hvis man troede, at serien ikke var mærkelig nok, så tog man helt fejl. For nu kan man pludselig rejse i tiden. I starten syntes jeg det var meget spændende, især da de ikke kunne kontrollere tidsrejserne, og de bare blev slynget frem og tilbage i tiden. Men efter de bliver samlet i 70'erne, synes jeg desværre hurtigt det bliver lidt for kedeligt. Så er det jo godt, at vi har Michael Emerson og Terry O'Quinn i nutiden, og jeg bliver endnu engang nødt til at fremhæve dem, for de gør det fantastisk. Jeg synes desværre, det bliver lidt for tydeligt, at man bare forsøger at holde serien kørende, og jeg må derfor sige, at jeg glæder mig meget til en afslutning, selvom det bliver trist at sige farvel til serien. Indtil videre må jeg vente til DVD'en kommer ud.
7/10
Ekstramateriale: 5/10
Gravatar

#5045 MOVIE1000 15 år siden

#5044 ærgeligt du ikke blev færdig før, Lost sæson 6 havde premiere for et par måneder siden, men allerede efter 5-6 afsnit stoppede de pga af sommerferien, så på fredag begynder de igen hvor de slap, men jeg er lidt i tvivl fordi 6erens trailer til på fredag viser det som om det er sæson premiere, men det vil jeg undersøge lidt nærmere i starten af næste uge, da jeg ikke er hjemme på fredag:(
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5046 Bony 15 år siden

Schindler's List

Godt skuespil, især Fiennes spiller uhyggeligt godt. Men filmen fangede mig aldrig helt og jeg blev ærlig talt en anelse skuffet over denne Spielberg film. Filmen handler om nazisympatisøren Oscar Schindler, der under anden verdenskrig bruger sin fabrik og formue til at redde jøder fra kz-lejrene. Filmen indeholder mange rørende og uhyggelige scener og viser den gru og ondskab der var overalt. Nogle scener falder dog også lidt til jorden efter min mening, blandt andet den lille pige i den røde jakke, som man gentagende gange ser i bybilledet som et billede på godheden og uskylden blandt alt ondskaben? Eller lyset der tændes i mørket? Come on, Spielberg. Visuel fortælleteknik i kliché form.

4/6

The Fall

Det er også blevet til et gensyn med denne film, som jeg er rigtig glad for. Denne gang lagde jeg mærke til endnu flere detaljer fra filmen. F.eks. lagde jeg ekstra mærke til en scene, hvor Alexandria og Roy sidder og snakker, han bliver irriteret på hende og eventyrfortællingen skifter et kort øjeblik om til et mørkt og dystert øjeblik. Smukt. Fortællingen set gennem et barns øjne, perfekt afbilledet som en fortryllende verden af godhed og varme, til trods for de mørke og onde ting der lurer lige under overfladen inde i os selv. Ting som savn, afmagt og behov. En fantastisk og eventyrlig film om et smukt venskab.

6/6

Bloodsport

Fik også muligheden for et gensyn med denne 80'er klassiker. Selvom at jeg nu aldrig har været den helt store fan af denne slags film, så bærer Bloodsport bare en eller anden uimodståelig charme der er svær at komme udenom. Faktisk fandt jeg ved et tilfælde filmen Shootfighter: Fight To The Death her den anden dag, som jeg regner med at se ganske snart. En af hovedpersonerne i filmen er Van Dammes modstander i finalekampen i Bloodsport, nemlig Chong Li. Hvordan han gebærder sig som hovedrolle, skal jeg ikke kunne sige og jeg har da heller ikke særlig høje forventninger til filmen, men sammen med et par øl så tror jeg nu stadig, at det kan blive ganske underholdende. :-)

3/6

Night On Earth

Jeg er normalt stor Jim Jarmusch fan, men denne film brød jeg mig nu ikke særlig meget om. Filmen har bestemt flere gyldne øjeblikke, men den ramte mig aldrig på samme måde som nogle af hans andre film, som virkelig har charmeret mig med deres cool rock n' roll stemning og stil. En stil som filmen absolut ikke bærer præg af, hvilket selvfølgelig heller ikke har været meningen. Night On Earth bliver samtidig lidt anstrengende til tider, såsom segmentet med Roberto Benigni i Italien. Hans skabede væremåde irriterer mig og hele Italien-segmentet trækker i mine øjne filmen ned.

3/6

Rogue

En kammerat og jeg lå og plejede tømmermænd inde i biografen og så smed han denne film på, da vi skulle have noget letfordøjeligt sammen med de to Pamol. På coveret står der, at det er den bedste krokodillefilm der nogensinde er lavet. Om det passer skal jeg ikke kunne sige, for dette var den første i denne lidt specielle 'genre' jeg har set, men jeg var nu ganske godt underholdt. Michael Vartan fra Alias, Radha Mitchell fra The Crazies (2010) og Sam Worthington - denne gang uden sit blå kostume - gør det alle ganske fint og effekterne er egentligt helt i orden. Muligvis er filmen en anelse forudsigelig til tider, men hvad kan man egentligt også forvente af netop sådan en film. En gruppe turister strander et øde sted i Australien med vand omkring sig og i vandet lurer en ordentlig bastard af en krokodille. Hvad kunne man forestille sig at der skete? Trods den nemme udregning, så er filmen som nævnt ganske underholdende og holder et pænt niveau filmen i gennem. Denne omgang films mest positive overraskelse.

4/6

Happiness

Endnu et gensyn sneg sig ind på listen. Denne gang er det Todd Solondz Happiness fra 1998 der er tale om. Første gang jeg så filmen var jeg blæst væk. En ubehagelig og grotesk film, fortalt så forrygende og intenst, at det gør helt ondt på én. Filmen er i sin enkelhed så fantastisk flot udført og gav mig endnu engang en mavepuster af dimensioner, at jeg nu har bestilt Todd Solondz andre værker hjem til samlingen. Bemærk desuden, at der i Cinemateket er Todd Solondz kavalkade her i august, hvis man kunne tænke sig et indblik i instruktørens værker og se dem på det store lærred.

6/6

Nightbreed

Nightbreed er en film jeg har haft stående på hylden i meget lang tid uden at kunne afspille den, da den har været region 1. Det var nemlig først her for nylig, at jeg overhovedet blev i stand til at afspille region 1 film igen, så nu skulle den da lige tjekkes ud. Filmen er instrueret af Clive Barker og har da også nogle rigtig gode og skræmmende elementer. Den kommer dog aldrig rigtig under huden på én og man efterlades lidt med følelsen af, at det kunne have været meget bedre. Når det er sagt, så skal effekterne have stor ros, for de er fremragende. Clive Barker har altid haft en speciel sans for detaljer når det gælder monstre og design af disse og denne film er heller ingen undtagelse. Flotte effekter er dog ikke altid nok, hvilket bedømmelsen også bærer præg af. David Cronenberg har en forholdsvis stor rolle i filmen og det var da lidt pudsigt, at se ham foran kameraet, men han gør det nu altså stadig så absolut bedst bagved kameraet, hvor han bestemt hører til.

3/6

Så fandt jeg endelig ordene til lidt bedømmelser af de sidst sete film. Det krævede bare, at jeg skulle finde tiden til det. Jeg har garanteret set et par stykker mere, som jeg enten har glemt eller også har jeg allerede anmeldt dem. Anyways, så fik jeg da skrevet lidt. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5047 filmz-Utyske 15 år siden

Bony (5046) skrev:
Night On Earth bliver samtidig lidt anstrengende til tider, såsom segmentet med Roberto Benigni i Italien. Hans skabede væremåde irriterer mig og hele Italien-segmentet trækker i mine øjne filmen ned.

Jeg har det på præcis samme måde.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5048 Skeloboy 15 år siden

#5046 - hehe, det er godt nok en blandet bunke :)

Har ikke set Rogue, men er ellers lidt uenig i dine bedømmelser...med 11 op-og-ned
Gravatar

#5049 Kisbye 15 år siden

Sobibór, 14 octobre 1943, 16 heures
Yehuda Lerner blev interviewed af Lanzmann i forbindelse med hans 9 timer lange holocuast dokumentar Shoah. Lanzmann fandt dog hans beretningen af opstanden i sobibór så vigtig, at han mente den fortjente sin egen film.

Lanzmann benytter "nutidige" optagelser fra lokationerne på samme måde som han gjorde i Shoah, men dog kun i meget minimal grad. Der er her, i det store hele, tale om et filmet interview som består af ældre materiale, på trods af at Lerner fortsat var i live i Israel.
Interviewed forgår på den måde, at Lerner svare på hebraisk, som så bliver oversat af tolk til fransk, som så igen bliver oversat til undertekster for mit vedkommende. Det er noget ærgeligt, da der helt sikkert er noget der går tabt her.

Lerners fortælling om opstanden, er helt klart en vigtig fortælling. Jeg vil dog anbefalde at man ser Shoah først, da den kommer mere bredt rundt.

7/10
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#5050 McPeter 15 år siden

Fik set Thirst i går og det var en lidt blandet oplevelse. :-) En anderledes vinkel på hele vampyr-fænomenet, men filmen blev lidt mærkelig 2/3 inde i den. Rigtig flot filmet og bestemt værd at kigge på hvis man synes om Chan-wook Park, men den var dog lidt for sær til at jeg vil anbefale den til hvem som helst. :-)

3½ / 6

Derudover er jeg gået igang med at se den britiske Life on Mars - er 5 afsnit inde i 1. sæson og indtil videre udemærket underholdt, selvom jeg har lidt svært ved at købe filmens præmis. Kan dog virkeligt godt lide politi kaptajnen eller hvad han er. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: