Centurion En slags mish-mash mellem King Arthur / Gladiator / The Magnificent Seven. Viste sig at være en kedelig blanding fra en instruktør som ellers har et par gode titler til sit navn. 6/10
Leonard Cohen, Engen, Odense En smuk aften, hvor regnen heldigvis blev væk. Jeg havde frygtet, at selve arrangementet var dårlig arrangeret, men det fungerede helt perfekt. Dog kunne lyden godt have været lidt højere, men det passede egentlig fint.
Han kom løbende ind og startede med [url= Me To The End of Love[/url]. Allerede der stod det helt klart, at hans stemme var i topform.
Rachel Getting Married Det er sjældent jeg har lyst til et øjeblikkeligt gensyn - men gode præstationer hele vejen rundt og hvor filmen er stadig "king" er dette en af de bedre amerikanske film jeg har set de sidste par år.
Temaet er velkendt en ellers velfungerende familie har produceret et "sort får" men som set før er det netop det sorte får der reagere naturligt på dynamikken i familien. Handlingen som er set utallige gange er ofte hensat til et mere eller mindre konservativ middelklasse. I Rachel getting Married er det den kreative middel klasse der skal giftes og hvor er det dog forfriskende at se at det ikke er nødvendigt at kun at læne sig op af etniske minoriteter for at kunne vise et bryllerp med liv, glæde og musik.
Kym (Anna Hathaway) tager dirkete fra rehab til sin søsters bryllurp. Hun har snyndt, løjet, stjålet og begået en nærmest utilgivelig tragisk handling(som jeg ikke vil nævne her) men især faderen er ovenud begejstret for hendes deltagelse i bryllurpet. Men Kym er ikke blevet narkoman fordi hun har gjort noget frygeteligt hun har gjort noget frygteligt fordi hun er narkoman og i Rachel Getting Married handler det derfor om familie og en af de ritualer der samler familien.
Mange tanker kan gå igennem en når man ser en film og jeg kan ofte finde trøst i at vide en kompetent instruktør sidder bag kameraret når filmen udvikler sig uheldigt. Kym er irritere mig kraftig i de første 45 min. af filmen at man lyver, stjæler mm. er ikke nok til at have sympati med nogen som helst i filmen, men når det er Demme der instruere ved jeg at han nok skal tage hånd om mig som tilskuer.
Den skal snart ses igen og jeg tror at den bliver en ren femmer ved gensyn - 4-5/6
#5052 Dejligt at høre. Jeg så ham i KBH sidste år, og det var også en helt fantastisk oplevelse at se en så gudsbenået og generøs kunstner, og jeg var virkelig overrasket over, hvor bevæget jeg endte med at blive. Jeg kan forøvrig anbefale Leonard Cohen: Live in London-dvd'en som er en ret så nostalgisk oplevelse, når man nu har set ham live selv.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Fik set The Book of Eli på blu-ray i går - flot fotograferet og velfortalt post-apokalyptisk film med en brutal lydside. Denzel Washington og Gary Oldman leverer fine præstationer i denne oversete film der ikke engang var i biografen herhjemme. Væsentligt mere action end The Road og færre sære væsner end I Am Legend. :-) 5/6
Prøvede på at gense Exorcisten, extended cut. Jeg fandt den lidt kedelig, jeg behøvede ikke at se mere til Max Von Sydow eller præstens familiebaggrund for at finde filmen god.
#5051 chronaden 15 år siden
En slags mish-mash mellem King Arthur / Gladiator / The Magnificent Seven.
Viste sig at være en kedelig blanding fra en instruktør som ellers har et par gode titler til sit navn.
6/10
#5052 Skeloboy 15 år siden
En smuk aften, hvor regnen heldigvis blev væk. Jeg havde frygtet, at selve arrangementet var dårlig arrangeret, men det fungerede helt perfekt. Dog kunne lyden godt have været lidt højere, men det passede egentlig fint.
Han kom løbende ind og startede med [url= Me To The End of Love[/url]. Allerede der stod det helt klart, at hans stemme var i topform.
Derefter kom der et par sikre hits, [url=
#5053 Skeloboy 15 år siden
Billede 1
Billede 2
#5054 BN 15 år siden
Dit heldige asen! ;-)
#5055 jessup 15 år siden
Det er sjældent jeg har lyst til et øjeblikkeligt gensyn - men gode præstationer hele vejen rundt og hvor filmen er stadig "king" er dette en af de bedre amerikanske film jeg har set de sidste par år.
Temaet er velkendt en ellers velfungerende familie har produceret et "sort får" men som set før er det netop det sorte får der reagere naturligt på dynamikken i familien. Handlingen som er set utallige gange er ofte hensat til et mere eller mindre konservativ middelklasse. I Rachel getting Married er det den kreative middel klasse der skal giftes og hvor er det dog forfriskende at se at det ikke er nødvendigt at kun at læne sig op af etniske minoriteter for at kunne vise et bryllerp med liv, glæde og musik.
Kym (Anna Hathaway) tager dirkete fra rehab til sin søsters bryllurp. Hun har snyndt, løjet, stjålet og begået en nærmest utilgivelig tragisk handling(som jeg ikke vil nævne her) men især faderen er ovenud begejstret for hendes deltagelse i bryllurpet. Men Kym er ikke blevet narkoman fordi hun har gjort noget frygeteligt hun har gjort noget frygteligt fordi hun er narkoman og i Rachel Getting Married handler det derfor om familie og en af de ritualer der samler familien.
Mange tanker kan gå igennem en når man ser en film og jeg kan ofte finde trøst i at vide en kompetent instruktør sidder bag kameraret når filmen udvikler sig uheldigt. Kym er irritere mig kraftig i de første 45 min. af filmen at man lyver, stjæler mm. er ikke nok til at have sympati med nogen som helst i filmen, men når det er Demme der instruere ved jeg at han nok skal tage hånd om mig som tilskuer.
Den skal snart ses igen og jeg tror at den bliver en ren femmer ved gensyn - 4-5/6
#5056 filmz-Utyske 15 år siden
Ja, det er en ganske habil film, jeg var også ret godt underholdt af den.
#5057 Benway 15 år siden
#5058 Skeloboy 15 år siden
Jeg er fandeme glad for, jeg nåede at få ham set.
#5059 McPeter 15 år siden
#5060 misuma 15 år siden