Gravatar

#5061 Bobby Singer 15 år siden

The Matrix

En af 90'ernes helt store film fænomener, men holder den stadig den dag i dag? Jeg så "The Matrix" for første gang da jeg var 12 år gammel til en videoaften med mine venner, dengang blæste oplevelsen mig helt omkuld og siden da har jeg set mange andre film. Så spørgmålet er om den stadig er ligeså fænomenal eller blot en underholdende sci-fi action basker med en interessant ide og intet mere.

Det kan da godt være at "The Matrix" har ladet sig inspirere af op til flere forskellige sci-fi værker, når man ser på dens visuelle stil. De lånte eftersigende nogle af settene fra "Dark City" til denne produktion, men det ændre altså stadig ikke på at dette er en nyere tids mest vellykkede sci-fi film.

Jeg elsker stadig dens visuelle look og synes den har en rigtig interessant historie, om robotterne der bliver selvbevidste og gør opgør, en handling man måske har set mange gange før i andre værker af denne genre, Terminator, I Robot osv, men derfor bliver det ikke mindre interessant af den grund. Det er kun rammen om det egentlig plot, som er et af de mest dystre og gennemførte fremtidsvisioner set på film.

De fleste af skuespillerne gør det fint, det er dog ingen hemmelighed at Keanu Reeves eller Laurence Fishburne er creme de la creme på det punkt. Men på en eller anden måde er de nu sluppet meget godt afsted med det, der er dog et par af birolleindehaverne der har en uheldig tendens til at overspille en smule engang imellem.

Men det er slet ikke nok til at ødelægge hele filmen, det er først og fremmest ikke for skuespillet jeg ser den her slags film, men på grund at historien og universet.

Et mindre kritikpunkt er dog den så absolut elendige 90'er rap der pryder rulleteksterne, den skulle de måske have droppet. ;)

Men ellers er "The Matrix" stadig rigtig god og intelligent mainstream underholdning, præcis ligesom "Inception" er det.

6/6
Idjit
Gravatar

#5062 Lord Beef Jerky 15 år siden

#5061 Hvordan har du det med efterfølgerne?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5063 Bobby Singer 15 år siden

#5062 Har ikke set dem endnu, men regner måske med at gøre det i aften. :)

Jeg undskylder for eventuelle stavefejl i min forrige post. Eftersom jeg næsten lige er kommet hjem fra skole er jeg ikke helt vågen endnu. :)

Her kommer lige en anmeldelse til:

The House of The Devil

Sådan skal en gøjser skæres. Hamrende skummel og intens historie, der langsomt men sikkert udspiller sig. Gid flere nye gyserfilm var lavet ligesom denne. For det første er der masser af opbygning, hele filmen er næsten opbygning op til de sidste 20-30 minutter hvor helvede bryder løs. Dvs. sige ingen billige chok, men ren og skær atmosfære. Mere af det i fremtiden tak.

5/6
Idjit
Gravatar

#5064 Batsy 15 år siden

Jurrasic Park

En afdet bedste Spielberg har lavet!, slår saving private ryan, jaws, jurassic park 2, Indiana jones.

Jeg elsker den film!, bare det kemi den her, og så de fantaiske effekter især stan winstons værker. Musikken er jo noget af det bedste!, især hvor de flyver ind i øen WOW! MESTERVÆRK!

Scenen
Køkken scenen, var virkelig god!, og hvor vi intrudceres for T- rex, er det bedste!og nerve pirrende! og Børne klarer det rigtigt godt! De var nogen unge talenter!

Skuespillet i sig selv var rigtig godt, især fra Jeff og Sam, de er jo noget helt for sig selv!

Rigtig god film med godt cast, effekter der rykker heller dem her end avatar! Historien er jo noget rigtig godt stykke arbejde! Lyden til T- Rexen og Raptorne var virkelig godt!

6/6
Jurrasic Park The lost World

Den anden, og jeg må sige det her er den " dårligste" men stadig den er rigtig god! men den har ik magien som etteren.

Effekterne er blevet bedere! ja, Stadig er Stan Winston's udyr flotte og frygtingydene!

Skuespillet er godt!, Goldblum er jo den komiske del af filmen men han bliver aldrig så sjov som han var i den første! hvor blev det lange hår af!

Selvom, syndes jeg scenen hvor Pappa Rex tager til byen er rent faktisk fedt!

Dog stadig væk introen er ik bedere end som Den anden fra etteren kom med som var frygtingydene!

Men stadig rigtig god film, som jeg ik keder mig til! og stadig med den flotte John Williams score! som aldrig fejler!

5/6

Jurassic park III¨

Sam Neil er tilbage og han holder den stadig væk!, filmen syndes jeg er bedere en 2 eren pågrund af jeg syndes den er mere bedere en 2 eren. Dog det eneste minus!
REX DØR! mod en spino saurus som er slank og slet ik så stærk som den er i filmen,

Men syndes stadig den er god!, især raptor scenerne er spændende og jeg følger rigtig med når de er på!

Fortrækker dog stadig væk skalede raptors end hanekamp raptors, selvom de ser lidt ud til at rocke den af!

Den har jo stadig et fedt cast! med kendte og forstår ik hvorfor mange siger den er så ringe!

Musikken er nok noget der mangler, selvom er det vidst ik John Williams så vidt jeg husker men der var noget velkendt som Theme scoren!

Rigtig god film og den anden bedste i rækken

5,5/6

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#5065 chronaden 15 år siden

Var sq nogle høje karakterer til 2+3 o0
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#5066 Batsy 15 år siden

5065# læs min anmedelse jeg har elsket dem i lang tid!, og derfor giver jeg den karketer (:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#5067 misuma 15 år siden

The_Krip_Keeper (5063) skrev:

The House of The Devil

Sådan skal en gøjser skæres. Hamrende skummel og intens historie, der langsomt men sikkert udspiller sig. Gid flere nye gyserfilm var lavet ligesom denne. For det første er der masser af opbygning, hele filmen er næsten opbygning op til de sidste 20-30 minutter hvor helvede bryder løs. Dvs. sige ingen billige chok, men ren og skær atmosfære. Mere af det i fremtiden tak.

5/6

Nydelig smag du har, er yderst enig. Mon du har set instruktørens tidligere film, The Roost? Det' svært at tro at samme instruktør senere lavede Cabin Fever 2...
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5068 MOVIE1000 15 år siden

Jurassic Park 3 er den ringeste af de 3, at du kan give den 5,5/6 forstår jeg overhovedet ikke, du roser The lost world utrolig meget, men du kommer med en del kritik til JP3, og hvad er det nu for noget vrøvl du skriver??? i JP3 anmeldelsen? "...filmen syndes jeg er bedere en 2 eren pågrund af jeg syndes den er mere bedere en 2 eren." ??? er det din begrundelse for en ½ karakter højere?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5069 Bony 15 år siden

Rolig sømand.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5070 MOVIE1000 15 år siden

#5069 Bare fordi jeg kommer fra Esbjerg skal du ikke kalde mig for sømand :(
(:P)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: