Gravatar

#5481 evermind 14 år siden

Foeller (5458) skrev:
Virkelig? :) Jeg vil uden tvivl sætte bogen i top 3 over de bedste i serien. I Harry Potter og Fønixordenen er Harry for alvor ved at blive voksen, og bogen fokuserer for alvor på hans indre konflikt, hvilket jeg godt kan lide, da det gør det meget lettere at sætte sig ind i Harrys sted, end det er i mange af de andre bøger. Efter vendepunktet i slutningen af 4'eren, hvor Voldemort vender tilbage, er 5'eren naturligvis langt mere dyster, og det synes jeg klæder verdenen godt.

Okay, måske udtrykte jeg mig lige negativt nok, for jeg kan faktisk lide alle bøgerne, inkl. 5'eren. Jeg husker det dog, som om jeg fandt den noget langtrukken og sad med følelsen af for meget fyldstof (jaja, Gud forbyde, at jeg nogensinde bare er tilfreds! ;)), men jeg er enig i, at det klæder bogen/sagaen med den mere dystre stil, der vokser frem undervejs. Alt det med profetien var dog aldrig særlig ophidsende for mig; i modsætning til de andre bøgers overraskende mysterier, synes jeg lidt, dette gav sig selv. Men selv om spændingen efter min mening er lidt længe om at tage fart, synes jeg dælme også, at klimakset er medrivende, og
Sirius' død
rammer hårdt. Men måske er dette også tænkt som bogens sande overraskelse, modsat de andre bind, hvor der mere er fokuseret på afsløringer af plottets faktiske sammenhæng?

I hvert fald var plottet omkring profetien og drømmene endog vagere i filmen, og opgøret en noget fesen affære.

Jeg tror i øvrigt, 6'eren er min favorit blandt bøgerne. Blandt filmene er den, jeg har nydt mest sjovt nok 4'eren, som flere ellers tilsyneladende ikke bryder sig om ... Som jeg husker det, fungerede den ganske okay på film.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5482 Åkepool 14 år siden

gi-jones (5470) skrev:
Jep.
http://www.dvdtown.com/news/paramount-creates-exch...

Men har du købt din nye version der? Eller hvor kan man købe den?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5483 elwood 14 år siden

Indiana Jones: Raiders of the lost ark

Tjaa hvad kan siges om dette mesterværk som ikke er blevet sagt?

Fantastisk musik, god pacing, god, og spændende historie, humor, action spænding. Ikonisk karakter som man kan genkende bare på hans skygge.

Kort sagt dengang da George Lucas stadigvæk var et navn man sagde af beundring, self er spilberg John williams og alle de andre også en del af det, men nu nævner jeg blot George Lucas fordi det er ham vi er mest efter nu her i dag.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5484 MMB 14 år siden

Jeg kan faktisk rigtig godt lide 5'eren netop på grund af dens "fyldstof". Jeg synes nemlig ofte, de andre bøger (1-3) er blevet afsluttet, inden man for alvor er kommet i gang, så jeg synes det er befriende, at vi i 5'eren kommer hele vejen rundt. Jeg elsker universet, så jo længere og mere deltaljerede bøgerne er, jo gladere er jeg. Det er nok heller ikke tilfældigt, nu hvor jeg tænker over det, at de, efter min mening, tre bedste bøger også er de tre længste. Men ja, jeg går meget op i den serie.

Nu, hvor du siger det, har du nok ret i, at plottwistet i 5'eren, hvis der overhovedet er et, er det svageste i serien. Det er dog overhovedet ikke noget, der gør mig noget, og det er ikke noget jeg savner, hvilket ikke er underligt, når jeg aldrig har tænkt over det før.
Gravatar

#5485 Kruse 14 år siden

A Single Man

Jeg har ikke tænkt mig at skrive særligt meget, men kun lige mit hurtige indtryk. En fremragende film, med virkelig glimrende skuespil og en god dialog. Colin Firth er yderst fremragende og det havde været fuldt fortjent hvis han havde vundet den gyldne statuette for hans præstation.

5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5486 Lord Beef Jerky 14 år siden

#5485 Du snakker the gospel.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5487 Batsy 14 år siden

5481# Ja er meget enig med dig!, men den sidste del, var spændene og dog os meget sørgelig! ):
Nu er gary oldman ik mere med, på en måde syndes han var god som sirus!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#5488 MOVIE1000 14 år siden

#5481 enig, sådan er det også for mig 4eren er den bedste af filmene og 6eren den bedste af bøgerne dog har jeg ikke læst 4eren og 5eren endnu
Men jeg synes at man kunne fornemme i 5eren filmen at han ville dø til sidst, men jeg kan godt lide stemningen i den, men alligvel havde den ikke rigtig noget at byde på til serien
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5489 MMB 14 år siden

Hvorfor fanden har du læst 6'eren, når du ikke har læst 5'eren og 4'eren? :) 5'eren og 4'eren er jo to af de bedste.
Gravatar

#5490 MOVIE1000 14 år siden

#5489 fordi efter jeg havde set 5eren i biffen kunne jeg ikke vente, og vi havde alligevel alle bøgerne der hjemme, så jeg kunne ikke se nogen grund til at læse de første 5 nu når jeg havde set dem på film, men efter at have læst 7eren ville jeg starte forfra med at læse hele serien jeg kom dog kun igennem de første 3 inden jeg opgav det :) Men nu når jeg tænker over det har jeg også hørt en del af dem på lydbog kan bare ikke huske hvilke.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: