#5560 jeg er enig, men det er det jeg kan lide ved sæson 3 :) Men jeg er goså enig i at serien havde potientiale, men i det hele taget så går det for langsomt både med historien men også med at man ser dem bruge deres kræfter. Jeg har hørt at Robert Knepper skulle være et kæmpe plus i sæson 4, hvilket jeg håber er sandt da jeg kan godt lide Robert Knepper i hans film/tv serier. Er der en cliffhanger på sæson 4?? eller nåede de at afslutte serien inden de stoppede??
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#5561 Der er ingen kæmpe cliffhanger, men de lukker heller ikke serien eller afslutter den....der bliver åbnet mulighed for en sæson til. Seriens skaber Tim Kring har efter den blev lukket snakket om en film eller dobbeltafsnit så de kan afslutte den rigtigt eller hvad man kalder det - så forfatterne kan skrive en decideret slutning. Men synes den fungerer fint afsluttende men det kan også være som jeg skrev før fordi jeg er godt tilfreds med at den blev cuttet og at den ikke skal mere ondt igennem.
Har svært ved at finde ud af hvilken Star Wars film der er bedst. IV eller VI. Return Of The Jedi er bare så fantastisk på så mange måder. Kan kun give top karakter.
6/6
James Bond - GoldenEye
Første Bond film med min næst ynglings Bond. Pierce Brosnan. Serien havde holdt en længere pause, men det gør intet når resultatet er så godt som GoldenEye.
Elsker den lange bil jagt i Skt. Petersborg, hvor Bond kører rundt i et monster af en russisk kampvogn og destruerer alt på sin vej. Man må heller ikke glemme åbningsscenen hvor Bond springer ud fra verdens største dæmning.
Jeg har netop været oppe og se Olsen Banden på de bonede gulve. Den er bedre end forventet, lidt fjolleri fra Kjeld og Benny og en skidende Hallandsen. Den er virkelig sjov og spændende. Sjov det er den dog ikke hele tiden, men det sker. Det er ærgeligt at de kun er Kjeld og Benny som er sjove, for Holm synes jeg også skulle være sjov. Og jeg kan ikke li' at de ikke har gjort Yvonne rigtig stædig som i filmene, men den er ellers fin. Dronning Margrethe, Kim Jong Il, Prins Henrik og Anders Fogh er de eneste som vi ser der er fra virkeligheden verden. Den er ikke så overdrevet, som den kunne have været. Den er desværre for kort, 70 minutter uden reklamer. Også godt at man kan se det foregår i 2010.
Filmen er kun spild af penge hvis man er for negativ, så er den dårlig for ens point of view. Men man skal bare sidde sig og være ganske neutral og ikke tænke: "Det bliver en fiasko. Det bliver en fiasko." For det gør det ihvertfald ikke.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Efter endnu en overstået Z-dag, får filmprogrammet lige en kommentar med på både gæsternes og mine egne vegne.
Dead Set Vi lagde hårdt ud med den knap så eksotiske, britiske 'Big Brother med zombier'-miniserie. Selv om udsigten til de næsten 2½ time kan virke intimiderende, faldt serien med sin kombination af grotesk humor og horror hurtigt i god jord, og jeg tør godt lægge hovedet på blokken og hævde, at det samlede publikum var begejstret.
Junk Så var det tid til noget japansk i form af en heist-film, der dog hurtigt udviklede sig til en brutal overlevelseskamp mod zombier, der sjældent er set langsommere. På trods af - eller måske snarere på grund af - at Junk tager sig selv så seriøst, var det den film, der genererede mest latter på kortest tid. Det er svært at svare på, om det er menneskerne eller zombierne, der er mest inkompetente, hvorfor et skud gennem hovedet pludselig ændrer en zombies hårfarve fra sort til hvid, hvorfor man ikke har fået en person, der faktisk kan tale engelsk til at dubbe den unge, engelsktalende videnskabsmand, der i stedet er blevet komplet uforståelig for alle parter - og vigtigst af alt: Hvad det i virkeligheden betyder, når der optræder to kringler med knive over i underteksterne?! Vi var enige om, at der var tale om en ringe, men utroligt underholdende film!
Stacy - Attack of the Schoolgirl Zombies En vældig underlig film om 15-17-årige japanske skolepiger, der uvist af hvilke årsager rammes af et fænomen, som får dem til at opleve et såkaldt nærdøds-eufori (kendetegnet ved fnisende overspil), inden de ender som titlens skolepigezombier - kaldet Stacy'er. Jeg var selv overbevist om, at det kun kunne blive underholdende, men syntes bare, det blev underligt i stedet. Der var dog til tider noget ganske vild splat. Thomsen og Bony mente, filmen kunne et eller andet, og sidstnævnte drog sågar paralleller til David Lynch under visse af scenerne, men overvejende var publikum ikke videre lykkelige.
Versus Vi fortsatte i det syrede, japanske spor med Versus, som omhandler nogle fanger, der flygter ud i The Forest of Ressurection, hvor folk har det med at genopstå fra de døde. Yakuzaen er på nakken af dem, og det udvikler sig til at blodigt opgør, tilsyneladende på tværs af dimensioner og liv og død. Det kan selvfølgelig være svært at afvikle sådan et opgør tilfredsstillende, når folk bliver ved med at genopstå for blot at blive tværet mere ud, og af samme grund varede det ikke længe, før publikum fandt filmen forvirrende og langtrukken. Selv havde jeg ikke set den længe, men huskede den bestemt som bedre, end jeg oplevede gensynet. Der er dog en del ganske god action, især hen imod den ejendommelige slutning, men filmen bliver med sine 2 timer lidt lang i spyttet og kunne med fordel have fået trimmet spilletiden og være gjort mere overskuelig. Overordnet set syntes folk vist, filmen var dræbende uinteressant. Min ven Bjarke, som var ejeren af og havde tilvejebragt filmen, stod dog fast på, at der måtte være noget helt galt med de andre, når de ikke kunne se, hvilken fed film, der udspillede sig lige for øjnene af dem.
Her må jeg desværre afbryde anmeldelserne for nu, da jeg skal af sted til min fars fødselsdag, men mere fra Z-dag senere ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Så fik jeg endelig set den film, som skulle være bedre end alle de andre skodfilm i samme genre(Spider-Man, X-Men, Transformers, Superman Returns, Hulk). Det synes jeg helt klart også den er, men hen i mod slutningen falder den rigtig meget i kvalitet. Og så er den skåret over præcis samme formel, som de andre.
#5561 MOVIE1000 14 år siden
Jeg har hørt at Robert Knepper skulle være et kæmpe plus i sæson 4, hvilket jeg håber er sandt da jeg kan godt lide Robert Knepper i hans film/tv serier.
Er der en cliffhanger på sæson 4?? eller nåede de at afslutte serien inden de stoppede??
#5562 vanilla_ice 14 år siden
Der er ingen kæmpe cliffhanger, men de lukker heller ikke serien eller afslutter den....der bliver åbnet mulighed for en sæson til. Seriens skaber Tim Kring har efter den blev lukket snakket om en film eller dobbeltafsnit så de kan afslutte den rigtigt eller hvad man kalder det - så forfatterne kan skrive en decideret slutning. Men synes den fungerer fint afsluttende men det kan også være som jeg skrev før fordi jeg er godt tilfreds med at den blev cuttet og at den ikke skal mere ondt igennem.
#5563 Sweetiebellefan 14 år siden
It's a trap!
Den undervurderde del af Star Wars filmene, der sluttede den første del i 1983.
Far og søn må kæmpe mod hinanden, og det bliver en dramatsik afslutning.
Nogen fans vil nok blive irriteret over Ewoks, der bagefter fik sine egne film og animerede serier, men ikke mig.
8/10
#5564 knipsknips 14 år siden
Har svært ved at finde ud af hvilken Star Wars film der er bedst. IV eller VI.
Return Of The Jedi er bare så fantastisk på så mange måder. Kan kun give top karakter.
6/6
James Bond - GoldenEye
Første Bond film med min næst ynglings Bond. Pierce Brosnan.
Serien havde holdt en længere pause, men det gør intet når resultatet er så godt som GoldenEye.
Man må heller ikke glemme åbningsscenen hvor Bond springer ud fra verdens største dæmning.
5/6
#5565 Nicki52 14 år siden
Jeg har netop været oppe og se Olsen Banden på de bonede gulve. Den er bedre end forventet, lidt fjolleri fra Kjeld og Benny og en skidende Hallandsen. Den er virkelig sjov og spændende. Sjov det er den dog ikke hele tiden, men det sker. Det er ærgeligt at de kun er Kjeld og Benny som er sjove, for Holm synes jeg også skulle være sjov. Og jeg kan ikke li' at de ikke har gjort Yvonne rigtig stædig som i filmene, men den er ellers fin. Dronning Margrethe, Kim Jong Il, Prins Henrik og Anders Fogh er de eneste som vi ser der er fra virkeligheden verden. Den er ikke så overdrevet, som den kunne have været. Den er desværre for kort, 70 minutter uden reklamer. Også godt at man kan se det foregår i 2010.
Filmen er kun spild af penge hvis man er for negativ, så er den dårlig for ens point of view. Men man skal bare sidde sig og være ganske neutral og ikke tænke: "Det bliver en fiasko. Det bliver en fiasko."
For det gør det ihvertfald ikke.
#5566 Sweetiebellefan 14 år siden
I 1980erne udkom den animerede dukke serie med Vinden I Piletræerne, og Tudse stjæler showet.
Anmeldese af VHS boksen med to bånd, der har fire afsnit.
10/10
#5567 evermind 14 år siden
Dead Set
Vi lagde hårdt ud med den knap så eksotiske, britiske 'Big Brother med zombier'-miniserie. Selv om udsigten til de næsten 2½ time kan virke intimiderende, faldt serien med sin kombination af grotesk humor og horror hurtigt i god jord, og jeg tør godt lægge hovedet på blokken og hævde, at det samlede publikum var begejstret.
Junk
Så var det tid til noget japansk i form af en heist-film, der dog hurtigt udviklede sig til en brutal overlevelseskamp mod zombier, der sjældent er set langsommere. På trods af - eller måske snarere på grund af - at Junk tager sig selv så seriøst, var det den film, der genererede mest latter på kortest tid. Det er svært at svare på, om det er menneskerne eller zombierne, der er mest inkompetente, hvorfor et skud gennem hovedet pludselig ændrer en zombies hårfarve fra sort til hvid, hvorfor man ikke har fået en person, der faktisk kan tale engelsk til at dubbe den unge, engelsktalende videnskabsmand, der i stedet er blevet komplet uforståelig for alle parter - og vigtigst af alt: Hvad det i virkeligheden betyder, når der optræder to kringler med knive over i underteksterne?!
Vi var enige om, at der var tale om en ringe, men utroligt underholdende film!
Stacy - Attack of the Schoolgirl Zombies
En vældig underlig film om 15-17-årige japanske skolepiger, der uvist af hvilke årsager rammes af et fænomen, som får dem til at opleve et såkaldt nærdøds-eufori (kendetegnet ved fnisende overspil), inden de ender som titlens skolepigezombier - kaldet Stacy'er. Jeg var selv overbevist om, at det kun kunne blive underholdende, men syntes bare, det blev underligt i stedet. Der var dog til tider noget ganske vild splat. Thomsen og Bony mente, filmen kunne et eller andet, og sidstnævnte drog sågar paralleller til David Lynch under visse af scenerne, men overvejende var publikum ikke videre lykkelige.
Versus
Vi fortsatte i det syrede, japanske spor med Versus, som omhandler nogle fanger, der flygter ud i The Forest of Ressurection, hvor folk har det med at genopstå fra de døde. Yakuzaen er på nakken af dem, og det udvikler sig til at blodigt opgør, tilsyneladende på tværs af dimensioner og liv og død. Det kan selvfølgelig være svært at afvikle sådan et opgør tilfredsstillende, når folk bliver ved med at genopstå for blot at blive tværet mere ud, og af samme grund varede det ikke længe, før publikum fandt filmen forvirrende og langtrukken. Selv havde jeg ikke set den længe, men huskede den bestemt som bedre, end jeg oplevede gensynet. Der er dog en del ganske god action, især hen imod den ejendommelige slutning, men filmen bliver med sine 2 timer lidt lang i spyttet og kunne med fordel have fået trimmet spilletiden og være gjort mere overskuelig. Overordnet set syntes folk vist, filmen var dræbende uinteressant. Min ven Bjarke, som var ejeren af og havde tilvejebragt filmen, stod dog fast på, at der måtte være noget helt galt med de andre, når de ikke kunne se, hvilken fed film, der udspillede sig lige for øjnene af dem.
Her må jeg desværre afbryde anmeldelserne for nu, da jeg skal af sted til min fars fødselsdag, men mere fra Z-dag senere ...
#5568 Sweetiebellefan 14 år siden
Keira Knightley spiller grevinde i dette flotte drama, som en dansker var med til at lave.
Har selv været i Bath nær London, hvor filmen er optaget.
En af de bedste film fra 2008.
#5569 Åkepool 14 år siden
Hov hov, du mangler at give karakter :)
#5570 Skeloboy 14 år siden
Så fik jeg endelig set den film, som skulle være bedre end alle de andre skodfilm i samme genre(Spider-Man, X-Men, Transformers, Superman Returns, Hulk). Det synes jeg helt klart også den er, men hen i mod slutningen falder den rigtig meget i kvalitet. Og så er den skåret over præcis samme formel, som de andre.
5/10