#5537 Du giver mig helt lyst til at se den selvom jeg asldrig har set mummi troldene før, mon jeg kunne bruges som forsøgs kanin igen denne gang emd mummi troldene?? Jah det kunne være en mulighed.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Det havde jeg godt set, men da jeg ikke har en s... forstand på billedformat, så tænkte jeg, at det bare var sådan en lille forskel der ikke gjorde en egentlig forskel. Men det er måske noget der har stor betydning for billedet eller hur?
For så må jeg springe den over til en anden gang.
Er lidt flad for tiden, så jeg køber helst kun de billigste af de billigste film.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Supernatural - Sæson 6 Episode 2 (Two and a Half Men)
Kort og godt handler denne episode om en Shapeshifter, der går efter familier med seks måneder gamle børn. Den slår forældrene ihjel men kidnapper babyerne af uvisse årsager. Det lykkedes Sam at redde en baby inden Shapeshifteren har fuldført sit arbejde. Det eneste problem er bare at de nu står med en baby de skal beskytte og en usædvanlig stærk og farlig Shapeshifter er lige i hælene på dem.
Den her episode ligger sig fint op af det tema de svagt hentydede til i "Exile on Main Street": monstrenes oprindelses historie. Vi får lidt mere at vide om hvor eller hvem Shapeshifterne helt præcist stammer fra og det synes jeg faktisk er en meget interessant retning for serien. Plus det bringer noget mere dybde til "Supernatural's" univers at de begynder at kigge på monstrenes oprindelses historie.
Jeg kan allerede se en stor forskel fra "Exile" og så til denne episode. Padalecki og Ackles har meget bedre styr på "nyfortolkningen" af deres karakterer i denne episode og de minder mere om de brødre jeg kender, end det jeg så for en uge siden, hvor de virkede sært tomme og følelses forladte.
På grund af at serien har gennemgået en mindre ændring, tror jeg at der kommer til at gå lidt tid før alle de involverede falder på plads. Lidt ligesom vi så med seriens første sæson.
Jeg er en smule mere optimistisk efter det her afsnit, så måske har "Supernatural" stadig et par tricks oppe i ærmet. :)
Hit girl er nok et af de største plusser og hun bliver spillet utrolig godt af en pige på 11 Clohe Moretz skal nok blive noget stort!
Og cage fandt enlig noget han kunne spille godt i, og han gør det godt som Big Daddy og må sige han er en fed Wannabe af batman!
En Rigtig fed Superhelte film, den minder om Watchmen den er så ik så meget seriøs som Watchmen!
Skuespillet er i top, og Mark Strong spiller Skruk for tredje gang, Sherlock Holmes, Robin Hood og nu Kick ass. Han kan vel lide at spille bad guy
Den har masser af komiske indslag og er dælme voldig nogle gange, men det vel meningen Den er Action packed og underholdene fra start til slut! Den er et MUST for superhelte og action freaks!
5/6
Det trak dog ned da Cage/Big Daddy, skulle dø, havde ellers håbet at han kom i den sidste slutnings Action sekvens ): Nej han skulle bare dø og han fik næsten ik lov til at sparke røv kun i en film, men han kunne da sparke røv og hans datter skal nok leve mere op til hans ry
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Besluttede mig lige for at gense "Exile on Main Street" og skrive en lidt bedre anmeldelse end den jeg skrev i sidste uge.
Jeg var måske lige lovlig hård mod "Supernatural" i sidste uge og glemte helt at nævne nogle af de ting, som jeg faktisk synes de gjorde ganske godt. Det kunne også være interessant at vende tilbage til episoden nu da alt hypen har lagt sig lidt og se den med friske øjne.
Jeg beskyldte Ackles og Padalecki for at virke kolde og uden sjæl i deres fremstilling af Dean og Sam, en del af dette skyldtes nok den ændring der er forgået med karaktererne og det kræver nok også noget tilvænning fra skuespillernes side, ligesom det gør fra seerens side, dvs. mig. Nu da jeg har set lidt mere af sjette sæson og ved lidt mere om, hvad det helt præcist er de vil med sæsonen virkede den nye side af Sam og Dean knap så voldsom. Det der irriterede mig mest ved "Exile" var at jeg ikke kunne genkende de to brødre. De virkede ikke som den Sam og Dean jeg kendte, men så gik det op for mig at de har jo også været adskilt i et helt år og Dean troede at Sam var død, så han har prøvet at leve et normalt liv, mens Sam har levet et helt andet liv end Deans, nemlig som jæger.
Det er klart at de ikke bare kan gå tilbage og være brødre med det samme. Det ville bare havde meget værre, hvis manuskriptforfatterne havde håndteret det på den måde.
Den montage der er i starten er faktisk ret vellavet og bliver fint akkompagneret af Bob Segers Beautiful Loser og viser ganske godt hvordan Dean aldrig helt kan slippe jægerlivet: indviet vand under sengen, demon trap under tæppet osv. Han vil aldrig kun slippe af med frygten for at hans fortid engang vil indhente ham.
Fed ide at de Djinns der er efter Dean gør det for hævn, for noget som skete helt tilbage i anden sæson. "Monstrene" har sympati for deres egen artsfæller ligesom vi mennesker har og det er en side de ikke har udforsket før, så det bliver spændende at se hvordan Gamble og co. vil følge den ide op.
Der skal også lige lyde lidt ros til seriens speciel effect crew, hvem end der havde den ide med de "levende" tatoveringer på Djinns kroppe skal dælme have ros for det. Den måde tatoveringerne bevæger sig op ad deres arme i scenen med Dean er ret fedt lavet. Simpelt men godt.
Så elsker jeg også Samuel Campbells lille replik: “You had ancestors hacking the heads off vamps on the Mayflower.”
Ideen om at de er en familie af jægere der har arbejdet i branchen gennem flere generationer er meget cool.
Jeg bliver nødt til at trække min karakter og kritik fra sidste uge tilbage efter det her gensyn og smide 4 stjerner efter "Exile on Main Street".
Jeg har bare set den mummifilm 1000 gange fordi min datter ser den på heavy rotation...
Nej... Jeg er ret vild med filmen og mumiuniverset, så jeg må vel bare konstatere jeg har samme smag som din datter... Det er dog muligt jeg ville have fået nok efter 10o0 gange. Eventuelt før.
Den rørende historie om Easy-kompagniet, 506. regiment, 101. luftbårne division i den amerikanske hær under 2. verdenskrig. Jeg har hørt utrolig meget ros til den serie og er blevet anbefalet den en del gange, så da jeg så den til 150 kr kunne jeg ikke lade den ligge. Jeg synes det er en fed serie, som har haft en perfekt research, og hvert enkelt afsnit synes jeg er godt opdelt, med at man følger en lille handling i hver afsnit, men samtidigt at det er den samme mission i stort set alle afsnit. Det bedste afsnit er utrolig svært at udpege, men der var næsten ved at komme en lille tåre, da jeg så afsnit 9. Der stort set kun rosende ord fra mig, men dog synes jeg at der til tider i nogle afsnit var alt for meget action/skyderi, at man "næsten" glemte handlingen. Billedet synes jeg er utrolig flimret til tider og andre gange uskarpt, men det gør det bare nogle gange bedre, men jeg tror at hvis man overvejer at købe serien så skal man nok helst prøve at skaffe den i BD, det fortjener serien.
5/6
Tusind tak for dem der har anbefalet denne serie. :)
Heroes sæson 1, 2 & 3
Det startede vidst i 2007-08, at en fra min familie anbefalede mig Heroes, at det var den bedste serie hun havde set. Men så skete det at Heroes kom på tilbud til den så kendte pris "100 kr for sæson 1 pris" ;) og den måtte jeg vel bare se for at gøre hende glad og jeg kunne/kan godt lide konceptet med en tvserie hvor der er superhelte i.
Sæson 1. Det er en utrolig god start, man bliver optaget af det, men ret hurtigt forsvinder den lyst, da de snart ikke laver andet end at løbe/flyve/køre hele verden rundt om hvad det egentlig er de skal og ikke skal. Selve tempoet i hele sæson 1 ligger meget lavt, man får ikke udleveret de helt store informationer og det er vel egentlig det der gør at man vil se mere fordi man mangler svar.
Sæson 2. Efter man havde vendet sig til det langsomme tempo i sæson 1. kommer der pludselig et kæmpe spark power i serien, de roder for meget rundt, og historierne bliver fortalt alt for hurtigt, den burde give svar, men man sidder stadig som et spørgsmålstegn efter snart hvert afsnit, men i forhold til sæson 1 ser man forandringerne med heltene.
Sæson 3 Jeg kan vidst roligt sige at tredje gang er lykkens gang. Sæson 2 var så rodet at ejg simpelhen ikke kunne huske en skid om der var sket noget utroligt vigtigt for historien, så jeg var lidt nervøs for om jeg overhovedet ville fatte sæson 3. Men sæson 3 starter roligt ud med at fortsætte fra hvor sæson 2 sluttede. Først stilelr de spørgsmålet, så kommer de med svaret, så stiller de et nyt spørgsmål til næste afsnit. Denne sæson har et perfekt tempo som ligger præcis i midten af sæson 1. og 2. De skruet spændingen helt op, og historien er endelig kommet rigtigt igang, ligesom i sæson 2. ser man hvert enkelt person forandre sig, og jeg er endelig blevet enig med mig selv om at Heroes er en serie for mig og det kan jeg takke sæson 3 for.
Jeg glæder mig til at se sæson 4. har den mon et helt fjerde tempo?? eller vil jeg sidde med hænderne klemt sammen imens jeg bider negle af spænding :)
Sæson 1. 3-4/6 Sæson 2. 2/6 Sæson 3. 5/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#5559 Det er skægt, jeg er enig i dine betragtninger om første sæson, det går alt for langsomt, specielt karakterernes udvikling, den måde de lærer deres kræfter at kende og hvordan de skal bruge dem og så bliver Sylar introduceret alt alt for sent. Men alt i alt var jeg positiv efter første sæson for den havde lagt grunden til et univers og nogle interessante karakterer der havde potentiale til noget. Det synes jeg bare ikke den udnyttede, efter min mening er 1.sæson faktisk den bedste og det fra går det ned af bakke. Jeg er også enig i dine betragtninger om 2.sæson og ser den lidt som en detour, men underskylder den lidt med forfatterstrejken der huserede i USA (hvilket også er skyld i at sæsonen er så kort). Men omkring 3.sæson (bestående af volume 3 og 4) er vi uenige. Nu er det et stykke tid siden jeg så den, men jeg husker det som om både volume 3 og specielt volume 4 starter godt, hvor det virker som om de prøver at finde tilbage til rødderne, men resten af sæsonen kan bare ikke leve op til det så det ender i et stort kaos uden nogen rød. Jeg synes sæsonen gaber over mere end den kan klare, den vil for meget, karaktererne bliver sendt på alt for mange ligegyldige sidehistorier og så er der er for mange løse ender. Og så synes jeg 4.sæson er bedre 3.sæson, ”T-Bag” (Robert Knepper) som Samuel er med til at gøre specielt første halvdel af 4.sæson god sammen med Hayden Panettiere på College, men den udvikler sig desværre i en forkert retning og alt i alt er jeg glad for at NBC har givet den cuttet. Dog er jeg ked af at de ikke har formået at få mere ud af det materiale de havde. Specielt Sylar synes jeg var fantastisk.
Og hvis jeg skal tvinges til karakterer, selvom jeg ikke er meget for det så: 1.sæson - 3 af 6 2.sæson - 2 af 6 3.sæson - 1 af 6 4.sæson - 2 af 6
#5551 Sweetiebellefan 14 år siden
We are not amused!
Life is Beautiful fortjente også sin Oscars.
#5552 MOVIE1000 14 år siden
#5553 Åkepool 14 år siden
Det havde jeg godt set, men da jeg ikke har en s... forstand på billedformat, så tænkte jeg, at det bare var sådan en lille forskel der ikke gjorde en egentlig forskel. Men det er måske noget der har stor betydning for billedet eller hur?
For så må jeg springe den over til en anden gang.
Er lidt flad for tiden, så jeg køber helst kun de billigste af de billigste film.
#5554 Bobby Singer 14 år siden
Den her episode ligger sig fint op af det tema de svagt hentydede til i "Exile on Main Street": monstrenes oprindelses historie. Vi får lidt mere at vide om hvor eller hvem Shapeshifterne helt præcist stammer fra og det synes jeg faktisk er en meget interessant retning for serien. Plus det bringer noget mere dybde til "Supernatural's" univers at de begynder at kigge på monstrenes oprindelses historie.
Jeg kan allerede se en stor forskel fra "Exile" og så til denne episode. Padalecki og Ackles har meget bedre styr på "nyfortolkningen" af deres karakterer i denne episode og de minder mere om de brødre jeg kender, end det jeg så for en uge siden, hvor de virkede sært tomme og følelses forladte.
På grund af at serien har gennemgået en mindre ændring, tror jeg at der kommer til at gå lidt tid før alle de involverede falder på plads. Lidt ligesom vi så med seriens første sæson.
Jeg er en smule mere optimistisk efter det her afsnit, så måske har "Supernatural" stadig et par tricks oppe i ærmet. :)
4/6
#5555 Batsy 14 år siden
Nok en af de fedeste film jeg har set!
Hit girl er nok et af de største plusser og hun bliver spillet utrolig godt af en pige på 11 Clohe Moretz skal nok blive noget stort!
Og cage fandt enlig noget han kunne spille godt i, og han gør det godt som Big Daddy og må sige han er en fed Wannabe af batman!
En Rigtig fed Superhelte film, den minder om Watchmen den er så ik så meget seriøs som Watchmen!
Skuespillet er i top, og Mark Strong spiller Skruk for tredje gang, Sherlock Holmes, Robin Hood og nu Kick ass. Han kan vel lide at spille bad guy
Den har masser af komiske indslag og er dælme voldig nogle gange, men det vel meningen Den er Action packed og underholdene fra start til slut! Den er et MUST for superhelte og action freaks!
5/6
#5556 davenport 14 år siden
Jeg har bare set den mummifilm 1000 gange fordi min datter ser den på heavy rotation...
#5557 Bobby Singer 14 år siden
Jeg beskyldte Ackles og Padalecki for at virke kolde og uden sjæl i deres fremstilling af Dean og Sam, en del af dette skyldtes nok den ændring der er forgået med karaktererne og det kræver nok også noget tilvænning fra skuespillernes side, ligesom det gør fra seerens side, dvs. mig. Nu da jeg har set lidt mere af sjette sæson og ved lidt mere om, hvad det helt præcist er de vil med sæsonen virkede den nye side af Sam og Dean knap så voldsom. Det der irriterede mig mest ved "Exile" var at jeg ikke kunne genkende de to brødre. De virkede ikke som den Sam og Dean jeg kendte, men så gik det op for mig at de har jo også været adskilt i et helt år og Dean troede at Sam var død, så han har prøvet at leve et normalt liv, mens Sam har levet et helt andet liv end Deans, nemlig som jæger.
Det er klart at de ikke bare kan gå tilbage og være brødre med det samme. Det ville bare havde meget værre, hvis manuskriptforfatterne havde håndteret det på den måde.
Den montage der er i starten er faktisk ret vellavet og bliver fint akkompagneret af Bob Segers Beautiful Loser og viser ganske godt hvordan Dean aldrig helt kan slippe jægerlivet: indviet vand under sengen, demon trap under tæppet osv. Han vil aldrig kun slippe af med frygten for at hans fortid engang vil indhente ham.
Fed ide at de Djinns der er efter Dean gør det for hævn, for noget som skete helt tilbage i anden sæson. "Monstrene" har sympati for deres egen artsfæller ligesom vi mennesker har og det er en side de ikke har udforsket før, så det bliver spændende at se hvordan Gamble og co. vil følge den ide op.
Der skal også lige lyde lidt ros til seriens speciel effect crew, hvem end der havde den ide med de "levende" tatoveringer på Djinns kroppe skal dælme have ros for det. Den måde tatoveringerne bevæger sig op ad deres arme i scenen med Dean er ret fedt lavet. Simpelt men godt.
Så elsker jeg også Samuel Campbells lille replik: “You had ancestors hacking the heads off vamps on the Mayflower.”
Ideen om at de er en familie af jægere der har arbejdet i branchen gennem flere generationer er meget cool.
Jeg bliver nødt til at trække min karakter og kritik fra sidste uge tilbage efter det her gensyn og smide 4 stjerner efter "Exile on Main Street".
4/6
#5558 Muldgraver 14 år siden
Nej... Jeg er ret vild med filmen og mumiuniverset, så jeg må vel bare konstatere jeg har samme smag som din datter... Det er dog muligt jeg ville have fået nok efter 10o0 gange. Eventuelt før.
#5559 MOVIE1000 14 år siden
Band of Brothers
Den rørende historie om Easy-kompagniet, 506. regiment, 101. luftbårne division i den amerikanske hær under 2. verdenskrig. Jeg har hørt utrolig meget ros til den serie og er blevet anbefalet den en del gange, så da jeg så den til 150 kr kunne jeg ikke lade den ligge.
Jeg synes det er en fed serie, som har haft en perfekt research, og hvert enkelt afsnit synes jeg er godt opdelt, med at man følger en lille handling i hver afsnit, men samtidigt at det er den samme mission i stort set alle afsnit.
Det bedste afsnit er utrolig svært at udpege, men der var næsten ved at komme en lille tåre, da jeg så afsnit 9.
Der stort set kun rosende ord fra mig, men dog synes jeg at der til tider i nogle afsnit var alt for meget action/skyderi, at man "næsten" glemte handlingen.
Billedet synes jeg er utrolig flimret til tider og andre gange uskarpt, men det gør det bare nogle gange bedre, men jeg tror at hvis man overvejer at købe serien så skal man nok helst prøve at skaffe den i BD, det fortjener serien.
5/6
Tusind tak for dem der har anbefalet denne serie. :)
Heroes sæson 1, 2 & 3
Det startede vidst i 2007-08, at en fra min familie anbefalede mig Heroes, at det var den bedste serie hun havde set.
Men så skete det at Heroes kom på tilbud til den så kendte pris "100 kr for sæson 1 pris" ;)
og den måtte jeg vel bare se for at gøre hende glad og jeg kunne/kan godt lide konceptet med en tvserie hvor der er superhelte i.
Sæson 1.
Det er en utrolig god start, man bliver optaget af det, men ret hurtigt forsvinder den lyst, da de snart ikke laver andet end at løbe/flyve/køre hele verden rundt om hvad det egentlig er de skal og ikke skal. Selve tempoet i hele sæson 1 ligger meget lavt, man får ikke udleveret de helt store informationer og det er vel egentlig det der gør at man vil se mere fordi man mangler svar.
Sæson 2.
Efter man havde vendet sig til det langsomme tempo i sæson 1. kommer der pludselig et kæmpe spark power i serien, de roder for meget rundt, og historierne bliver fortalt alt for hurtigt, den burde give svar, men man sidder stadig som et spørgsmålstegn efter snart hvert afsnit, men i forhold til sæson 1 ser man forandringerne med heltene.
Sæson 3
Jeg kan vidst roligt sige at tredje gang er lykkens gang.
Sæson 2 var så rodet at ejg simpelhen ikke kunne huske en skid om der var sket noget utroligt vigtigt for historien, så jeg var lidt nervøs for om jeg overhovedet ville fatte sæson 3.
Men sæson 3 starter roligt ud med at fortsætte fra hvor sæson 2 sluttede.
Først stilelr de spørgsmålet, så kommer de med svaret, så stiller de et nyt spørgsmål til næste afsnit. Denne sæson har et perfekt tempo som ligger præcis i midten af sæson 1. og 2. De skruet spændingen helt op, og historien er endelig kommet rigtigt igang, ligesom i sæson 2. ser man hvert enkelt person forandre sig, og jeg er endelig blevet enig med mig selv om at Heroes er en serie for mig og det kan jeg takke sæson 3 for.
Jeg glæder mig til at se sæson 4. har den mon et helt fjerde tempo?? eller vil jeg sidde med hænderne klemt sammen imens jeg bider negle af spænding :)
Sæson 1. 3-4/6
Sæson 2. 2/6
Sæson 3. 5/6
#5560 vanilla_ice 14 år siden
Jeg er også enig i dine betragtninger om 2.sæson og ser den lidt som en detour, men underskylder den lidt med forfatterstrejken der huserede i USA (hvilket også er skyld i at sæsonen er så kort).
Men omkring 3.sæson (bestående af volume 3 og 4) er vi uenige. Nu er det et stykke tid siden jeg så den, men jeg husker det som om både volume 3 og specielt volume 4 starter godt, hvor det virker som om de prøver at finde tilbage til rødderne, men resten af sæsonen kan bare ikke leve op til det så det ender i et stort kaos uden nogen rød. Jeg synes sæsonen gaber over mere end den kan klare, den vil for meget, karaktererne bliver sendt på alt for mange ligegyldige sidehistorier og så er der er for mange løse ender.
Og så synes jeg 4.sæson er bedre 3.sæson, ”T-Bag” (Robert Knepper) som Samuel er med til at gøre specielt første halvdel af 4.sæson god sammen med Hayden Panettiere på College, men den udvikler sig desværre i en forkert retning og alt i alt er jeg glad for at NBC har givet den cuttet. Dog er jeg ked af at de ikke har formået at få mere ud af det materiale de havde. Specielt Sylar synes jeg var fantastisk.
Og hvis jeg skal tvinges til karakterer, selvom jeg ikke er meget for det så:
1.sæson - 3 af 6
2.sæson - 2 af 6
3.sæson - 1 af 6
4.sæson - 2 af 6