Gravatar

#5571 filmz-Utyske 14 år siden

Skeloboy (5570) skrev:
Og så er den skåret over præcis samme formel, som de andre.

Måske fordi det er en superheltefilm? :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5572 Skeloboy 14 år siden

#5571 - hehe, jojo :)
Gravatar

#5573 Sweetiebellefan 14 år siden

The Duchess

Keira Knightley spiller grevinde i dette flotte drama, som en dansker var med til at lave.

Har selv været i Bath nær London, hvor filmen er optaget.

En af de bedste film fra 2008.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#5574 evermind 14 år siden

Nå, Z-dag del 2 ... :)

Opstandelsen
Ifølge programmet skulle vi på dette tidspunkt have set en thailandsk zombiekomedie, men det stod ret klart, at der under den hårde, japanske bølge var opstået et behov for noget mere hjemlig underholdning, så denne nye, danske zombiefilm blev lige rykket en plads frem i køen. Før nogen påtaler, at filmen endnu ikke er kommet i distribution, vil jeg i øvrigt skynde mig at påpege, at visningen foregik efter aftale med instruktøren og Another World Entertainment, så der ingen ko var på isen. Personligt kan jeg godt lide denne film om en begravelsesceremoni, hvor de døde vågner til live med appetit på de pårørende. Ret beset er den banal og føjer måske ikke noget nyt til genren, og den kan nok nemt kritiseres for at virke utroværdig på en række områder og måske endda lidt længe om at komme i gang, sin kun 50 minutter lange spilletid taget i betragtning. Det synes jeg dog medvirker til at lægge en god bund af tungsindig undergangsstemning, ligesom filmen byder på en elementær, men effektiv gru. Den visuelle side er trøstesløst drænet for kulør - med undtagelse af blodet, selvfølgelig - og katastrofens ramme af fordømmelse, skam og skyld i den afdødes dysfunktionelle, kristne familie er da også interessant stof til en smule efterfortolkning. Ud over jeg selv virkede gi-jones ganske positiv over for filmen, som dog desværre ikke syntes at falde i specielt god jord (pun intended) hos det øvrige publikum.

Sars Wars: Bangkok Zombie Crisis
På dette sene tidspunkt brød en lille trio af Z-folk (herunder Navarre3 og Thomsen) op for at finde vejen hjem, mens det resterende mere eller mindre bustede selskab puttede denne film fra Thailand i afspilleren. Efter den japanske stribe var vi noget forbeholdne, men allerede fra starten væltede filmen charmerende fjollerier af sig, og det var svært ikke at holde både af og med den - uanset hvad man egentlig syntes. På dette tidspunkt af døgnet samt med både træthed og indtagelse af alkohol draget ind i ligningen, er det ikke fair at klandre Sars Wars for, at jeg næppe ser mig i stand til at gengive handlingen nøjagtigt, men det er noget med en pige, der bliver kidnappet af nogle banditter, en helt, der skal redde hende og en zombiekatastrofe, der inden længe også omfatter både et lyssværd, en kæmpe slange og en ustyrlig zombiebaby, naturligvis i tvivlsom CGI. Det kunne måske lyde så skidt, og så var det faktisk så sjovt, og jeg skal da bestemt se denne thailandske humørbombe igen, når mit hoved er lidt klarere.

Bio-Zombie
Alle var nu trætte og enige om, at vi ikke orkede mere asiatisk i denne omgang, så denne film blev udskudt til en anden gang, og vi besluttede os i stedet for at springe direkte til den sidste film på programmet, nemlig

Mortuary
Navnkundige Tope Hooper har lavet denne lille film om en kvindelig bedemand, der efter mandens død flytter ind i et kombineret hjem/bedemandsforretning sammen med sine to børn. Med til grunden hører endda en lille kirkegård, og så ved zombiefans jo allerede, hvor det bærer henad. Det er en hæslig CGI-plantetingest, der denne gang bærer skylden for de dødes genkomst, og effekterne er
- navnlig i filmens tåbelige afslutning -
så kritisable, at mange måske vil nedsable filmen alene på den konto. Det ville dog være synd, for uden at være noget særligt er Mortuary nu ganske okay underholdning, hvis man er til genren, lød dommen vist, inden vi endelig (officielt) lagde os til at sove.

Traditionen tro bød Z-dag også på et par (dog ikke zombie-relaterede) skrub af-film for de overnattende.

Attack of the 50 Foot Woman
Daryl Hannah spilles en kvinde, der generelt bare behandles som skidt af både sin far og sin mand. Da en UFO en aften bestråler hende, og hun antager gigantisk størrelse, er det på tide at gøre op med sit udnyttende og undertrykkende bagland, og så vader hun ellers rundt som en anden, mere lækker King Kong med næven lukket om sin mand, mens politiet og militæret mobiliseres, og helikoptere skyder på hende. Jeg havde egentlig ret horrible forventninger til denne film, der dog viste sig at være ganske hyggelig dagen derpå-underholdning.

Troll 2
Klassikeren alle taler om, og det er helt forståeligt! Joshua tager med sin familie på ferie i byen Nilbog, hvor onde trolde lurer på at spise dem. Da troldene ikke kan tåle kød, forsøger de at lokke alle mennesker til at indtage en særlig spise, som vil forvandle dem til den rette mellemting mellem menneske og plante, som troldene så kan mæske sig med. Troldene selv synes i øvrigt at bestå af det rette blandingsforhold mellem papmaché og sækkelærred ...! Joshuas eneste våben er den afdøde bedstefar, som kun han kan se og høre, og som giver ham masser af gode råd i kampen for at redde familien fra goblinerne. I en udødelig scene fryser den gamle gut tiden, så Joshua kan springe op på bordet og pisse ud over den forgiftede mad, familien er lige ved at indtage. Fantastisk! Der findes mange film, der er underholdene alene i kraft af, hvor dårlige de egentlig er, men Troll 2 er i særklasse et syn værd. Manuskript, instruktion, produktionsværdi og skuespil synes simpelthen reduceret til blot ord i filmens credits. Det er ikke uden grund, der er lavet en dokumentarfilm herom kaldet 'The Best Worst Movie'.

wimmie og gi-jones måtte desværre nå et tog, inden Troll 2 var færdig, hvilket utvivlsomt har efterladt et blødende hul i deres sjæle (eller også var det bare filmen), men Bony blev troligt siddende filmen ud, før han forlod etablissementet som sidste gæst.

Så bliver det spændende at se, om nogen tør komme næste gang ... :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5575 wimmie 14 år siden

Hey, jeg kunne godt lide "Opstandelsen" - synes den var rigtig flot og realistisk lavet. Dialogen var lidt tvivlsom og nej, den tilføjer ikke noget til genren men underholdende og fedt lavet :)
sikkert 4½/6 fra mig :)

Og min sjæl bløder ikke så meget over at jeg ikke fik slutningen på Troll 2 med....jeg har jo set den før :p

Og så glemte du helt at nævne Sars Wars' hang til mænd forklædt som kvinder.... i temmelig gode forklædninger endda ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5576 Lord Beef Jerky 14 år siden

#5574 Uh, glæd jer til Bio-Zombie... en zombiefilm tilsat asiatisk slapstick. Pisse underholdende. Og jeg er i øvrigt enig med din ven omkring Versus. Men der findes jo 3-4 forskellige cuts, og det kan vel tænkes i har set et af de længere af dem. Jeg synes personligt også de lange cuts er en anelse for lange, og kan bedst li' biografversionen... men either way er det sateme opfindsomt action.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5577 Skeloboy 14 år siden

Haha, ja Troll 2 er godt nok lidt en lortefilm :)
Gravatar

#5578 Bony 14 år siden

Evermind har skrevet en fin tekst til hver films handling, så jeg vil blot give nogle få ord og tanker og efterfølgende karakter. :)

Dead Set
"Dead Set" var den eneste titel programmet, som jeg rent faktisk havde set før, så alt stod klart i errindringen under synet. Det tog dog ikke glæden fra gensynet, da jeg er ganske vild med denne mini-serie. "Dead Set" har virkelig en god kombination af grovkornet humor og flotte splat-effekter og gik derfor lige i hjertet på Zombie-folket.

5/6

Junk
Det jeg fandt mest interessant ved filmen var de to kringler med en kniv over i underteksterne. Det endte med, at jeg tog mig selv i, at sidde og kigge efter flere af disse piktogram-agtige tegn, men jeg stødte ikke på flere. Det viser meget godt billedet på min egen interesse for filmen. Den var rodet og generelt bare rigtig dårlig og så synes jeg personligt, at den manglede de ufrivilligt morsomme passager, som mine med-zombier ellers fandt underholdende i filmen. Derfor endte den bare med, at være en dårlig film.

2/6

Stacy - Attack of the Schoolgirl Zombies
Som Evermind ganske rigtig pointerer, så var jeg oprigtigt imponeret over denne film. Jeg skal ikke kunne sige om det var bevidst eller helt tilfældigt, men flere scener havde en David Lynch-agtig foruroligende og trykkende stemning. Flere scener var så surrealistiske og absurde, at man var fuldstændig betaget af det der foregik på skærmen. Flere gange tog jeg mig selv i, at sidde og nikke anerkendende til det jeg så, for det var så gennemført syret, at alt det underlige i filmen gik op i en spids og endte med, at være super fedt. Så er spørgsmålet bare om instruktøren virkelig har en fascination af Lynch eller om det hele er ganske tilfældigt og bare tiltænkt, at skulle være gennemgående underligt.

4/6

Versus
Langtrukken og absurd rodet film. Det var mere eller mindre to timers konstant slåskamp i en skov, så jeg stod forholdsvis hurtigt af og følte, at tiden stod fuldstændig stille. Everminds kammerat Bjarke forsøgte ganske rigtigt, at overbevise om denne films kvaliteter, men jeg blev nu aldrig overbevist.

2/6

Opstandelsen
Jeg var en af dem der ikke var synderligt begejstret over denne danske Zombie film. Intet nyskabende til genren og tydeligvis bygget på en Zombiefilms skabelon der er set tusindvis af gange tidligere. Skuespillet var på skoleteater niveau og selvom, at jeg kunne forstå, at det faktisk var meningen, at dialogerne skulle virke sådan lidt forcerede grundet noget religiøst(?), så kunne jeg aldrig abstrahere fra det manglende skuespillertalent. Når det så er sagt, så skal der lyde en stor ros til filmens splatter-effekter. De var i modsætning til filmen af højt niveau og var gennemførte. Alt i alt en middelmådig oplevelse, der dog var bedre end et par af de asiatiske skud på genren.

3/6

Sars Wars: Bangkok Zombie Crisis
Forventninger var forholdsvis lave i starten af denne film, nok mest pga. de tidligere lidt blandede oplevelser med det asiatiske marked for Zombie film, men ikke desto mindre stod det meget tidligt klart for én, at der her var tale om en film der ikke tog sig selv seriøst og ganske enkelt blot var en komedie Zombie film. Problemet med nogle af de tidligere sete Zombie film der ikke faldt i god jord, har nok været at flere af dem simpelthen tog sig selv for seriøst, hvilket endte med et ufrivilligt komisk resultat. Men "Sars Wars" var undtagelsen. Underholdende pga. sine skøre påfund og et tydeligt miskmask af stilarter, genrer og idéer, gjorde denne film til en ganske underholdende en af slagsen.

3/6

Mortuary
Jeg kan kun huske brudstykker af denne film, da jeg på dette tidspunkt måtte give over for søvnen der ligeså stille kom snigende. Jeg valgte derfor, at smide mig i sovesækken allerede halvvejs i filmen, så jeg så kun de første 20-30 minutter. Jeg vil derfor undlade, at give denne film karakter.

Som Evermind nævner, så var det rigtigt nok en fin lille film. Traileren så ganske underholdende ud, så vi blev enige om, at smide den på om morgenen og se den. Den havde nogle gode scener og var rigtig godt lavet (i de fleste scener), men jeg kan faktisk ikke huske det helt store derfra, så den har nok været fin, men lettere forglemmelig.

3/6

Troll 2
Denne film var virkelig dårlig. Altså, ekstremt dårlig! Muligvis en af de dårligste film jeg nogensinde har set. Men hold kæft hvor var den top underholdende! Det bliver denne gangs laveste karakter, men det er fuldstændig ligegyldigt for på trods af den fesne karakter, så var filmen fucking awsome og absolut seværdig!!

1/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5579 wimmie 14 år siden

Jeg er faktisk forholdsvis enige i dine karakterer og bedømmelser Bony. Du er nok en anelse mere entusiastisk omkring Stacy end jeg er, men jeg synes også at filmen havde nogle ganske fine ideer og var foruroligende på en sommetider fed måde.

Dead set - 5/6 - Dejlig humor og lækre effekter. Rigtig fedt koncept.
Junk - 2/6 (2 er for den ufrivillige komik - absolut intet godt over den.
Stacy - 3/6 - (en lille 3'er - men den havde nogle ret fede ideer og de leende skolepiger var absolut creepy)
Versus - Egl. en god idé og til tider også underholdene...desværre også kedelig og ensformig. 2½/6
Opstandelsen - intet nyt her men når man tænker på at den er dansk er jeg rigtig imponeret over udførlsen - specielt effekterne og virkemidlerne var meget overbevisende. Synd at dialogen var lidt crappy - 4/6
Sars Wars - Thailansk slapstick-humor med zombier fortjener 3/4 - men det er absolut ikke en god film og den er ikke godt lavet, men hold kæft hvor var den underholdende :D
Mortuary - 3/6 - ganske underholdende og den mest "mainstream" af disse film. Dårlige effekter men ok underholdende - dog ikke vildt zombie-agtig.

Overraskende underholdende selvom ideen godt kunne have været brugt lidt bedre - alt for lidt hævngerrig-kæmpekvinde. Ok effekter (til tider ret fede). 3½/6

Troll 2

Absolut blande de ringeste film nogensinde - men afsindig morsom; alt er rædselsfuldt: skuespillet, effekterne, dialogen. 1/6 - underholdningsværdien - 5/6

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5580 Slettet Bruger [1838401760] 14 år siden

Den her scene er jo også bredt kendt som et af filmhistoriens største øjeblikke.

Skriv ny kommentar: