LOST - sæson 6 Indlægget indeholder spoilere Så er det slut. Lost er forbi. Det er dog ikke en sørgmodig afsked, for selvom serien, som man kan se nederst i indlæg, har været rigtig god, så er kvaliteten desværre faldet løbende. I hver sæson har der været noget specielt - sæson 2 er der knappen, der skal trykkes på hvert 108. minut, i sæson 5 er der tidsrejser, i sæson 4 er der flashforwards. Hvis man efter alt dette tror, man har set det hele, så tager man fejl. For ikke nok med, at der er flashsideways, så er der også en sideløbende historie, der til sidst viser sig at være en slags skærsild agtig ting. Derudover viser John Locke sig at være The Man in Black, og historien kommer længere og længere væk fra udgangspunktet i sæson 1. For hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg det hele begyndte at blive lidt fra mærkeligt fra sæson 5, hvor tidsrejserne blev indført. Nu hvor vi er ved kritikken, så synes jeg ikke templet, hvor der ellers bliver brugt meget tid i løbet af sæsonen, er særlig interessant.
For at snakke om de positive ting, er der som altid skuespillerpræstationerne. Som altid er Terry O'Quinn (John Locke) og Michael Emerson (Ben Linus) rigtig gode, men jeg synes især Matthew Fox (Jack Shephard) gør det godt, hvilket især kommer til udtryk i episoden Lighthouse (mener jeg det er), hvor man i et flashsideway ser Jack's komplicerede forhold med sin søn. Jeg synes også overvejende godt om, at Claire er kommet tilbage i serien, da hendes nye personlighed er forholdsvis interessant.
Slutningen er jeg også rimelig godt tilfreds med, selvom jeg dog synes, der mangler noget. For selvom jeg synes, slutningen er hæderlig, og serien rundes fint af, så er det som om, der lige mangler et eller andet ekstra. Dog synes jeg rigtig godt om den måde, personerne i flashsideways opdager, at de har været på øen.
Derudover er der, som man nok på forhånd havde regnet ud, en hel række ubesvarede spørgsmål, som man aldrig får svar på, men sådan er det nu engang. 7/10 Ekstramateriale: 6/10 (der mangler slettede scener, hvilket er en fejl fra udgivernes side. De slettede scener bliver sendt i slutningen af denne måned)
Overvejer umiddelbart: Deadwood Mad Men Dexter The Big Bang Theory The Office (UK) 30 Rock The Sopranos Breaking Bad Six Feet Under Arrested Development The Wire Curb Your Enthusiasm How I Met Your Mother
#5754 Der er sateme også mange guldkorn imellem... mine favoritter er Dexter, Breaking Bad og Six Feet Under... men du vil sikkert godt kunne li' det hele.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Deadwood - Hell Yeah! Mad Men - Hell Yeah! Dexter - Hell Yeah! The Big Bang Theory - Meh, not so much! The Office (UK) - Hell Yeah! 30 Rock - Hell No! The Sopranos - Ikke set Breaking Bad - Ikke set endnu(har den liggende). Six Feet Under - Hell Yeah! Arrested Development - Hell Yeah! The Wire - Ikke set Curb Your Enthusiasm - Ikke set ret meget af, men virker godt :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Tror umiddelbart helst jeg vil se noget comedy, der også har en handling lidt ligesom Entourage. Altså noget der er sjovt, men ikke er lala sjovt, men hvor der rent faktisk sker noget. Det skal altså helst ikke være noget alt for alvorligt, men derimod noget man kan slappe af til.
Nogen forslag? Nogle af dem jeg har nævnt, der opfylder dette krav?
Altså nu ved jeg ikke helt hvad du mener med "lala sjovt", men en serie som "Arrested Development" har en noget alternativ og nogle vil nok sige "gakket" humor.
Men hvis det til gengæld er serier med dåselatter du mener, så skal du i hvert fald undgå "Big Bang Theory", som har et af de mest uudholdeligt dåselatter publikum, eller hvad man nu kalder det.
Ellers vil jeg anbefale "30 Rock", som jeg personligt mener er den bedste komedie lige i øjeblikket. Den er naturligvis sjov og jeg kan, igen personligt, sidde og grine højlydt af den. Mange af dens sjove episoder ligger også i referencer til politik, pop-kultur og samfundet generelt. Det er altså ikke falden-på-halen komik eller en masse jokes der hele bliver fyret af. Og Alec Baldwin er den "seriøse" del af serien. Manden som styrer det hele, og nogle gange også kan være lidt svinsk. Så han er god modvægt til de andre typer der er i serien. I øvrigt så vrimler det også rundt med kendiser i serien som har cameos. Seinfeld, Matt Damon, Michael Sheen, Jon Hamm, i sidste afsnit Rob Reiner.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#5751 Sweetiebellefan 14 år siden
Tom Hanks spiller en mand som strander på en øde ø, og det koster ham næsten livet at komme væk.
Flot, men langtrukken.
8/10
#5752 MMB 14 år siden
Indlægget indeholder spoilere
Så er det slut. Lost er forbi. Det er dog ikke en sørgmodig afsked, for selvom serien, som man kan se nederst i indlæg, har været rigtig god, så er kvaliteten desværre faldet løbende.
I hver sæson har der været noget specielt - sæson 2 er der knappen, der skal trykkes på hvert 108. minut, i sæson 5 er der tidsrejser, i sæson 4 er der flashforwards. Hvis man efter alt dette tror, man har set det hele, så tager man fejl. For ikke nok med, at der er flashsideways, så er der også en sideløbende historie, der til sidst viser sig at være en slags skærsild agtig ting. Derudover viser John Locke sig at være The Man in Black, og historien kommer længere og længere væk fra udgangspunktet i sæson 1. For hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg det hele begyndte at blive lidt fra mærkeligt fra sæson 5, hvor tidsrejserne blev indført. Nu hvor vi er ved kritikken, så synes jeg ikke templet, hvor der ellers bliver brugt meget tid i løbet af sæsonen, er særlig interessant.
For at snakke om de positive ting, er der som altid skuespillerpræstationerne. Som altid er Terry O'Quinn (John Locke) og Michael Emerson (Ben Linus) rigtig gode, men jeg synes især Matthew Fox (Jack Shephard) gør det godt, hvilket især kommer til udtryk i episoden Lighthouse (mener jeg det er), hvor man i et flashsideway ser Jack's komplicerede forhold med sin søn. Jeg synes også overvejende godt om, at Claire er kommet tilbage i serien, da hendes nye personlighed er forholdsvis interessant.
Slutningen er jeg også rimelig godt tilfreds med, selvom jeg dog synes, der mangler noget. For selvom jeg synes, slutningen er hæderlig, og serien rundes fint af, så er det som om, der lige mangler et eller andet ekstra. Dog synes jeg rigtig godt om den måde, personerne i flashsideways opdager, at de har været på øen.
Derudover er der, som man nok på forhånd havde regnet ud, en hel række ubesvarede spørgsmål, som man aldrig får svar på, men sådan er det nu engang.
7/10
Ekstramateriale: 6/10 (der mangler slettede scener, hvilket er en fejl fra udgivernes side. De slettede scener bliver sendt i slutningen af denne måned)
Sæson 1: 10/10
Sæson 2: 7/10
Sæson 3: 8/10
Sæson 4: 8/10
Sæson 5: 7/10
Sæson 6: 7/10
Tak for denne gang, Lost.
PS. Hvad skal jeg se nu? Jeg er åben for både comedy og drama.
Jeg synes især godt om: Entourage, Friends og Lost.
#5753 Antlion 14 år siden
#5754 MMB 14 år siden
Deadwood
Mad Men
Dexter
The Big Bang Theory
The Office (UK)
30 Rock
The Sopranos
Breaking Bad
Six Feet Under
Arrested Development
The Wire
Curb Your Enthusiasm
How I Met Your Mother
#5755 Lord Beef Jerky 14 år siden
#5756 Kruse 14 år siden
Mad Men - Hell Yeah!
Dexter - Hell Yeah!
The Big Bang Theory - Meh, not so much!
The Office (UK) - Hell Yeah!
30 Rock - Hell No!
The Sopranos - Ikke set
Breaking Bad - Ikke set endnu(har den liggende).
Six Feet Under - Hell Yeah!
Arrested Development - Hell Yeah!
The Wire - Ikke set
Curb Your Enthusiasm - Ikke set ret meget af, men virker godt :)
#5757 MMB 14 år siden
Nogen forslag? Nogle af dem jeg har nævnt, der opfylder dette krav?
#5758 Kruse 14 år siden
#5759 filmz-jonasgr 14 år siden
Men hvis det til gengæld er serier med dåselatter du mener, så skal du i hvert fald undgå "Big Bang Theory", som har et af de mest uudholdeligt dåselatter publikum, eller hvad man nu kalder det.
Ellers vil jeg anbefale "30 Rock", som jeg personligt mener er den bedste komedie lige i øjeblikket. Den er naturligvis sjov og jeg kan, igen personligt, sidde og grine højlydt af den. Mange af dens sjove episoder ligger også i referencer til politik, pop-kultur og samfundet generelt. Det er altså ikke falden-på-halen komik eller en masse jokes der hele bliver fyret af. Og Alec Baldwin er den "seriøse" del af serien. Manden som styrer det hele, og nogle gange også kan være lidt svinsk. Så han er god modvægt til de andre typer der er i serien. I øvrigt så vrimler det også rundt med kendiser i serien som har cameos. Seinfeld, Matt Damon, Michael Sheen, Jon Hamm, i sidste afsnit Rob Reiner.
'Cause I'm evil"
#5760 MMB 14 år siden
Ja, det er serier med dåselatter publikum og serier som f.eks. According to Jim, hvor der ikke sker en skid i handlingen, som jeg gerne vil undgå.