Gravatar

#5791 Collateral 14 år siden

Har lige set "No Reservations". Filmen er lidt forudsigelig, men vokser stille og roligt med spilletiden, og da den sluttede følte jeg mig faktisk tilfreds. Til trods for feel good tingene, syntes jeg der er noget holdbart skuespil i filmen, som er hvad der løfter filmen over andre film i lignende stil. Mad temaet har også en charme, som nok også gør en del for filmen. Den unge Abigail Breslin, spiller i øvrigt strålende, og står for at gøre en lidt forudsigelig scene hen imod slutningen af filmen rørende.

Tiltrods for mange rosende ord, er filmen forudsigelig, og ingenlunde original i hverken ide eller udførsel. En solid 3/6.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5792 filmz-jonasgr 14 år siden

#5790 Det er såmænd bare fordi jeg er irriteret over at der skal henvises til den næste film i rækken, allerede inden den er blevet lavet. Et lille PR-stunt. Det er naturligvis en lille ting og ikke noget der har indtryk på helhedsindtrykket af filmen. Så blot et lille irritationsmoment.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#5793 Kiksmann 14 år siden

#5792 - Er det ikke sådan at de forsøger at binde alle filmene sammen?
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#5794 Bobby Singer 14 år siden

The Escapist

Den aldrende fængselsfange Frank Perry hører nyt om sin datter. Desværre er det ikke gode nyheder, da hun er blevet junkie og har været indlagt to gange med hjertestop, på grund af sit stofmisbrug. Det bliver dråben der får bægeret til at flyde over: Frank vil ud og det skal være nu.

Det er en skam at ”The Escapist” ikke fik mere omtale end den faktisk gjorde da den kom ud, for det er en ganske spændende fængselsthriller, med levende og troværdige karakterer. Hvilket ikke er noget som man ser særlig tit i den her genre, som har en tendens til at læne sig mere op af plottet end sine karakterer. Den her film har begge dele.

Instruktøren Rupert Wyatt formår at få det bedste ud af sine skuespillere, og det er mildest talt imponerende at ”The Escapist” er han første spillefilm, da den bedre skruet sammen, end det man har set fra mere garvede instruktører de sidste par år.

Filmen holder en fanget fra start til slut, ikke kun på grund af persongalleriet, men også takket være måden den hele tiden springer imellem to forskellige handlingsforløb: planlægningen og selve flugten. Det er fængslende, undskyld udtrykket, at følge hvordan Frank og de andre fanger langsomt planlægger deres flugt, mens man med jævne mellemrum ser selve flugtaktionen, og det øger kun spændingen, at man aldrig bliver helt sikker på, hvad der præcist skete op til flugtens start før til sidst.

Når alt andet nu fungere så godt, så er det en skam at filmen disker op med en nærmest Shyamalan ligner thriller slutning, som ærlig talt føles noget flad og utilfredsstillende. Havde den ikke været der ville der uden tvivl havde stået 6/6 i slutningen af denne anmeldelse. Men en kæde er som sagt ikke stærkere end sit svageste led, og i dette tilfælde er det svageste led nok til at trække en karakter ned.

Til trods for det er ”The Escapist” dog en uhyre underholdende omgang, med fremragende præstationer over hele linien og det er forfriskende at se Brian Cox endelig få lov til at brilliere i en hovedrolle for engangs skyld. Hvilket han bestemt har fortjent, efter mange år som birollen i utallige film. Damian Lewis skal også lige nævnes som den frygtindgydende fængselsfange Rizza, der forstår hvordan man får respekt fra de andre fanger, hvilket bliver illustreret ganske godt i en af filmens første scener. Der en form for ubehag i scenerne med Rizza for man ved aldrig helt hvad han kan finde på.

Det er en spændende film, som bestemt er værd at tjekke ud.

5/6

Training Day

I Training Day giver Denzel Washington den gas som den hårdkogte narkostrømer Alonzo Harris. Han vandt tilmed en Oscar for sin præstation, det kan man så spørge sig selv om det var fortjent. Det er bestemt ikke nogen dårlig præstation han disker op med og skærmen slår jo nærmest gnister når han toner frem og kuglerne flyver om ørerne og jeg kunne blive ved. Det går i hvert fald ikke stille for sig i Training Day, lad os bare sige det sådan.

Men filmen virker ærlig talt som noget jeg har set lidt for mange gange før og en meget belejlig tilfældighed omkring halvanden time inde i filmen er bare lidt for meget af det gode og jeg ved ikke hvad det er med Ethan Hawke, jeg hader ham ikke eller noget, men af en eller anden grund så efterlader de karakterer han spiller næsten aldrig et indtryk på mig. Jeg kan ikke sige hvorfor, men sådan har jeg det altså bare.

Den har da sine øjeblikke, men uden Denzel Washington tror jeg ærlig talt at jeg havde kedet mig en smule.

3/6
Idjit
Gravatar

#5795 RasmusFL 14 år siden

The Town

2½ times forrygende underholdning af meget grundig karakter. Scenerne overlapper ikke hinanden med mørk underlægningsmusik, bløde trackings og flydende klip som i f. eks. Christopher Nolans film. Scenerne starter og slutter, grundigt og vel tilrettelagt af Ben Affleck. Indholdet mangler ganske vist nogle fibre og slutningen føles lidt vattet i forhold til hvad man er vant til fra denne type film, men 'The Town' er en fornøjelse at lade sig opsluge af.

Jeremy Renners scener sprudler desuden af intensitet, og en af hans korte, men kraftfulde scener hen mod slutningen er filmens nok allerbedste.

Enkelt og glimrende. 4 store stjerner.

(Set i London)
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#5796 knipsknips 14 år siden

Piranha 3D

Ja så fik jeg den set... Og ved sku ikke lige hvad jeg skal mene. Har ikke set den "originale", men tror nødvendigvis ikke at det gør noget i dette tilfælde.
Hvis man ser Piranhna 3D kun for underholdningen og kigger væk fra det filmiske osv, ja så bliver man da underholdt. Nøgenhed (især bryster), humor og masser af splatter.. Ja jeg var sku underholdt !
Men det er bestemt ikke den dybe tallerken der er opfundet.

3/6
Gravatar

#5797 rammy 14 år siden

The Living Dead at Manchester Morgue (aka "Let Sleeping Corpses Lie", "Don't Open the Window") (1978)
Set d.18/10-10
Blu-ray.
42" Plasma.
Dolby Digital 5.1.
For billeder, trailer, billede/lyd ratings og andet fra filmen bliv medlem af Sørensen Exploitation Cinema Proudly Presents på facebook!

Jorge Grau´s forholdsvis oversete zombieklassiker, den spansk/italienske ”No Profanar el Sueño de los Muertos” aka ”The Living Dead at Manchester Morgue” aka ”alt for mange andre titler” er en stemningsmættet og vellykket horror-film med de levende døde som omdrejningspunkt. Grau er tydeligt inspireret af Romero´s mesterværk ”Night of the Living Dead” (1968) mens filmen senere hen har inspireret meget af Lucio Fulci´s arbejde. Heldigvis har ”The Living Dead at Manchester Morgue” sin egen stil og det ligner ikke en dårlig kopivare.
Filmen kæmper med et dræbende, langsommeligt tempo i de første 30 minutter, men hvis du stadig er blandt os er det her festen for alvor går i gang! Jorge Grau´s zombie-eskapader er sat i det landlige og meget smukke Storbritannien. Et valg der giver en masse flotte locations og instruktøren har udnyttet dette til fulde. Man kunne ikke ønske sig mere af filmen billede eller lyd, det er smukt udført.

Politiet står overfor nogle grusomme drab og ordensmagten får snart indstillet sigtekornet på vores hovedpersoner, de to hippier George og Edna. Den målrettede Kriminalkommissær mener at de to hippier er ekstreme satanister der vælter gravstene og flår folk i stumper og stykker. Hvad han ikke ved er at gerningsmanden skal findes blandt de levende døde. - og den helt store skurk er økologisk landbrug! George og Edna spilles af henholdsvis Ray Lovelock og Cristina Galbó og de gør det heldigvis godt. Det samme gør Arthur Kennedy i rollen som den strenge Kriminalkommissær. Når ”The Living Dead at Manchester Morgue” er helt oppe og ringe er den genial, uhyggelig og stemningsmættet - i sine værste øjeblikke er filmen ufrivillig morsom, corny og dum. Men alt i alt er det vel også de ingredienser der skal til, for at lave en vaskeægte og vellykket zombie-film.

Filmen: 4/5 Chainsaws.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#5798 davenport 14 år siden

Er røget fuldstændig i Fringe-mode. Jeg kan kun anbefale denne fantastiske serie. Det er simpelthen det nye X-files med en fed fed humor.
Play har den til omkring 150,-
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5799 misuma 14 år siden

^^

Sæson 2 er allerede på vej fra Amazon. Glæder mig som et lille barn omkring juletid.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5800 Kruse 14 år siden

Scott Pilgrim vs. the World

Jeg er lige kommet hjem fra Cinemaxx, hvor jeg fik set "Scott Pilgrim vs. the World". Og lad mig sige det med det samme. Det var en yderst underholdende og glimrende film. Edgar Wright har endnu engang leveret en lille genistreg, der kombinerer en ganske unik tegneserie/computerspils-stil sammen med en god portion humor og en noget usædvanlig kærlighedshistorie. Lig dertil en awesome soundtrack(som jeg bare må eje!) og et velvalgt cast der alle gør det rigtigt godt, og så har man "Scott Pilgrim vs. the World". Især Kieran Culkin var ganske fornøjelig som Scott Pilgrim's homoseksuelle værelseskammerat. Og så er det værd at bemærke at Michael Cera slår en proper næve! Hvem skulle have troet det?

Helt klart en film som stærkt anbefales!

5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: