Gravatar

#5801 misuma 14 år siden

Jeg er begyndt på Fringe sæson 2.

Jeg savnede lidt et resumé inden startskuddet, da det er lidt tid siden jeg så første sæson. Indtil videre ser det lovende, men jeg synes dog afsnittenes(?, doh!) klimaks kan være lidt tamme og for hurtige overstået.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5802 Skeloboy 14 år siden

In Cold Blood, 1967
Filmatisering af Capotes roman er på en og samme tid en kold beretning om en grum handling og en tvetydig lille fætter. Den er også optaget i suveræne sort/hvid-billeder, og de to hovedpersoner er ganske gode.

Handlingen er simpel: to personer er kommet ud af fængsel, og vil røve en mand for alle hans penge. Hele familien bliver myrdet, og politiet går i gang med opklaring. Det er n kølig film og en banal film. De to mordere bekymrer sig ikke om, at de har slået fire personer ihjel, men over deres ringe udbytte.

Hvorfor den er tvetydig...ja, det kan jeg ikke afsløre åbent, så lad mig skrive det i en spoiler, som er gigantisk slutningsspoiler.
Hen i mod slutningen, bliver den anti-dødstraf, og da den sidste bliver hængt, kommer titlen på skærmen: "In Cold Blood". Det er helt tydeligt, at det er også et signal til, at staten dræber med koldt blod.

Alt i alt er det en utrolig god film, der nærmest bare flyder afsted, og hvor det langt hen ad vejen er fedt. Der er et par scener, og et par små plotholes, der trækker den en karakter ned.

Jeg forstår dog ikke, hvordan den kan være på AFIs 10 TOP10 over bedste courtroom dramas...
8/10
Gravatar

#5803 knipsknips 14 år siden

Paranormal Activity 2

Stillen med håndholdt kamera og overvåningskameraer fortsætter fra den første film.
Uden at afslører for meget, er der en forbindelse mellem den første og så denne film.

Gysene er som i 1'eren bygget på chok effekter og pludselige lyde. De fungere ganske fint, men selve historien er noget tynd og når aldrig at blive troværdig.

Men alt ialt for man de chok som man forventer.

3/6
Gravatar

#5804 Sweetiebellefan 14 år siden

Shrek the Halls

Shrek og hans venner holder en julefest, men det går selvfølgelig helt galt.

Ligesom Merry Madagascar er der kun omkring 30 minutters spilletid, men alt det værd.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#5805 chronaden 14 år siden

Surprise surprise :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#5806 wimmie 14 år siden

Kan du ikke lige spoile for mig hvilke plothuller du referer til i In Cold Blood?
Jeg har jo lige læst bogen, så måske kan jeg opklare nogle ting for dig :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5807 Skeloboy 14 år siden

#5806 - plothuller er måske forkert, men
før de ved, hvem der har gjort det, ligger politiet vægt på, at det var professionelle, og at der ingen fingeraftryk er. Men når i scenen, hvor man ser forbrydelsen er de tydeligvis ikke professionelle og de efterlader spor overalt
Gravatar

#5808 Kisbye 14 år siden

Fall of Berlin (Padeniye Berlina) 1 og 2 del 1949
Sovjetisk propaganda film der omhandler krigen med nazi-tyskland og en af de første sovjetiske film i farver.
Handlingen kredser omkring Hitler, Stalin og kampene på vejen mod berlin.
Derudover er den krydret med et romantisk sub-plot.

Der bliver smurt tykt på. Stalin vises som den hyggelige, kloge, og vise landsfader og som et som strategisk geni. Hitler vises som en rablende tosse.
Især i den sidste sene kammer det totalt over. Stalin lander i Berlin og bliver hyldet af en broget skare af konsentrationslejrsfanger, Amerikanere og russiske soldater. Der er ikke et øje tørt. (Stalin satte i virkeligheden aldrig sine ben i Berlin).

Fandt den en smule langtrukken på nogen punkter, men fandt mig ellers rimlig godt underholdt på en absurt måde.

Jeg giver den 7/10
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#5809 lyspunkt 14 år siden

The Man From Earth imdb

Historielæreren John Oldman har samlet en håndful af sine lærerkolleger til met farvel-party, da hen rejser bort.
Under den ellers hyggelige sammenkomst vil han indvi dem i en lille hemmelighed. Han er udødelig og har vandret på Jorden i de sidste 14000 år.
Det bliver til en lang samtale om moral, historie og ikke mindst religion. Men er det sandt, eller pure opspind?

The Man From Earth er en dialogfilm, der foregår i ét rum over nogle timer med ganske få personer. Og selv om det mest minder om filmet teater er den spændende, da man hele tiden svinger mellem at tro på historien og betvivle den.

4/6
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#5810 misuma 14 år siden

Jeg prøver efter bedste evne, at se Fringe S2 i smug.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: