Hvor mange sæsoner er der af Deadwood? Jeg tør dårligt sige det herinde, men jeg havde tre sæsoner og de røg i bytteren. Jeg er ikke til westerns og det eneste som holdte mig oppe var den skarpe dialog.
Skal du ikke være bange for at indrømme. Jeg er heller ikke vild med Deadwood :)
#5749 Jeg har aldrig set noget med The Yes Men, men der var godt nok mange plakater for deres film for et par år siden til Berlinalen... har altid undret mig over om de var noget værd.
Synes bestemt de er noget værd, så de to dokumentarer kan sagtens anbefales. Det er ved at være nogle år siden jeg har set den første, og deres projekt/projekter er lidt svære at koge ned så jeg har taget dvd-coveret til hjælp, der står: "Under dække af at repræsentere den almægtige verdenshandelsorganisation WTO invaderer provokatørererne Mike og Andy - The Yes Men - handelskonferencer verden over. Blandt andet en tekstilkonference i Finland, hvor de i WTO's navn fremlægger et grotesk forslag om at genindføre slaveret i Den Tredje Verden. Ingen af deltagerne på konferencen sætter tilsyndeladende spørgsmålstegn ved ideen, men inviterer i stedet Andy og Mike med til aftenens store gallamiddag." I den anden dokumentar tager blandt andet i form af en repræsentant for Dow Chemical skylden for Bhopal katastrofen i 1984 direkte på BBC, hvilket gør at deres aktier faldt over 20%. Så synes jeg personligt at det er et super interessant kunstprojekt og så bliver det jo ikke værre af at mine holdninger ligger til venstre for midten og ikke har noget imod at se at der bliver taget pis på storkapitalen og dens lakajer.
helt i bunden sammen med Everybody Loves Raymond og Friends.
Hov hov! Hvor vover du at tilsvine de to eneste sitcoms, jeg virkelig synes godt om? Og hvad med din egen filmsmag? Du kan lide 'Ringenes Herre'. Føj da! ..... Øhhh .... vent .... nå, ikke noget alligevel ..........
Jeg har lidt ondt i halsen og besluttede mig for, her på mit dødsleje, at gense Master & Commander. Jeg så den første gang på release og fandt den lettere kedelig, men netop i dag lod jeg mig rive med. God film.
Jeg har lidt ondt i halsen og besluttede mig for, her på mit dødsleje, at gense Master & Commander. Jeg så den første gang på release og fandt den lettere kedelig, men netop i dag lod jeg mig rive med. God film.
Den sagde heller ikke MIG særlig meget ved første gennemsyn. Men da jeg så den anden gang, var jeg solgt.
Lige siden Haute Tension har jeg været fan af instruktøren Aja. Hans remake af The Hill Have Eyes gjorde mig til en endnu større fan så jeg havde store forventninger til hans film Mirrors.
Desværre var Mirrors et slag i mit kønne fjæs. Filmen skuffede mig fælt. Det hele er, groft sagt, set før og Kiefer Sutherlands præstation fandt jeg til tider lettere karikeret. 2/6
Fortsættelsen til den underholdende Iron Man fortsætter hvor den slap. Tony Stark aka Iron Man er ligeså selvsikker og løssluppen I sin stil som han var i den første film. Dette får ikke mindst den amerikanske hær at føle i starten af filmen. Det er også her at vi for første gang bliver præsenteret for hans største fjende i filmen, nemlig Ivan Starko. Starko har et had til Stark familien på grund af ting, som hans tilsyneladende har været skyld i. Jeg synes egentlig at filmen byder på mange af de samme gode indslag som sin forgænger. Actionfilm med letbenet humor. Historien er egentlig ikke videre interessant, selvom der er en del plottråde. Tony finder ud af at han skal finde en ny energikilde, da hans nuværende er ved at slå ham ihjel samtidig har han også en hidsig fjende at tage sig af. At der så er også er plottråde med en hr. Fury, en ven der forråder ham er mindre interessant. Fremdriften i denne film er personskildringen ligesom det også var det i den første film. Robert Downey Jr. er i sin vante stil. På overfladen et selvisk svin som gør det hele for at komme i centrum og rent ud sagt siger og gør hvad der passer ham uanset hvad. I denne film får vi dog også en mere følsom side af ham at se, han bliver fuld. Det markerer også filmens lavpunkt i det der sgu egentlig ikke er noget ved at se ham som en slapsvans. Det er ikke sådan man ønsker at se sin superhelt. Kemien i mellem ham og Potts er igen god og man undrer sig egentlig i de ting hun finder sig i. Godt du lige gav hende CEO, huh Tony. Nå men så er der jo også en Sam Rockwell som giver den som lalleglad idiot. Rockwell er altid spændende at følge. Nå ja og så Scarlett Johansson som hottie eller hun hedder vist Natalie eller er det Natasha. Ikke desto mindre giver hun i hvert fald de fleste der kommer i vejen for hende en masse bank. Heldigvis er hun meget neddæmpet i de fleste af scenerne. Men Favreu laver jo det trick at vise hendes kompetencer i hendes første scene, så vi sidder jo blot at vente på at hun udfolder sig.
Hvis man skal sige en ting, så er det at Iron Man egentlig aldrig føles at være i fare andet end lige i starten som også markerer filmens bedste actionscene. Det er sådan set også som det skal være. Vores superhelt skal være sårbar, men aldrig i livsfare. Det gør også at man kan ligge mærke til de mange sjove indslag, som primært Downey Jr. og Jon Favreu står for. Men den irriterende afslutning efter rulleteksterne kunne de nu godt have fjernet. 7/10
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#5781 duuk74 14 år siden
Skal du ikke være bange for at indrømme. Jeg er heller ikke vild med Deadwood :)
#5782 vanilla_ice 14 år siden
Synes bestemt de er noget værd, så de to dokumentarer kan sagtens anbefales.
Det er ved at være nogle år siden jeg har set den første, og deres projekt/projekter er lidt svære at koge ned så jeg har taget dvd-coveret til hjælp, der står: "Under dække af at repræsentere den almægtige verdenshandelsorganisation WTO invaderer provokatørererne Mike og Andy - The Yes Men - handelskonferencer verden over. Blandt andet en tekstilkonference i Finland, hvor de i WTO's navn fremlægger et grotesk forslag om at genindføre slaveret i Den Tredje Verden. Ingen af deltagerne på konferencen sætter tilsyndeladende spørgsmålstegn ved ideen, men inviterer i stedet Andy og Mike med til aftenens store gallamiddag." I den anden dokumentar tager blandt andet i form af en repræsentant for Dow Chemical skylden for Bhopal katastrofen i 1984 direkte på BBC, hvilket gør at deres aktier faldt over 20%.
Så synes jeg personligt at det er et super interessant kunstprojekt og så bliver det jo ikke værre af at mine holdninger ligger til venstre for midten og ikke har noget imod at se at der bliver taget pis på storkapitalen og dens lakajer.
#5783 BN 14 år siden
Hov hov! Hvor vover du at tilsvine de to eneste sitcoms, jeg virkelig synes godt om? Og hvad med din egen filmsmag? Du kan lide 'Ringenes Herre'. Føj da! ..... Øhhh .... vent .... nå, ikke noget alligevel ..........
#5784 misuma 14 år siden
#5785 BN 14 år siden
Den sagde heller ikke MIG særlig meget ved første gennemsyn. Men da jeg så den anden gang, var jeg solgt.
#5786 misuma 14 år siden
Desværre var Mirrors et slag i mit kønne fjæs. Filmen skuffede mig fælt. Det hele er, groft sagt, set før og Kiefer Sutherlands præstation fandt jeg til tider lettere karikeret. 2/6
#5787 Lord Beef Jerky 14 år siden
#5783 Hahaha, hvad fanden sker der? =)
#5788 BN 14 år siden
;-)
#5789 filmz-jonasgr 14 år siden
Fortsættelsen til den underholdende Iron Man fortsætter hvor den slap. Tony Stark aka Iron Man er ligeså selvsikker og løssluppen I sin stil som han var i den første film. Dette får ikke mindst den amerikanske hær at føle i starten af filmen. Det er også her at vi for første gang bliver præsenteret for hans største fjende i filmen, nemlig Ivan Starko. Starko har et had til Stark familien på grund af ting, som hans tilsyneladende har været skyld i. Jeg synes egentlig at filmen byder på mange af de samme gode indslag som sin forgænger. Actionfilm med letbenet humor. Historien er egentlig ikke videre interessant, selvom der er en del plottråde. Tony finder ud af at han skal finde en ny energikilde, da hans nuværende er ved at slå ham ihjel samtidig har han også en hidsig fjende at tage sig af. At der så er også er plottråde med en hr. Fury, en ven der forråder ham er mindre interessant. Fremdriften i denne film er personskildringen ligesom det også var det i den første film. Robert Downey Jr. er i sin vante stil. På overfladen et selvisk svin som gør det hele for at komme i centrum og rent ud sagt siger og gør hvad der passer ham uanset hvad. I denne film får vi dog også en mere følsom side af ham at se, han bliver fuld. Det markerer også filmens lavpunkt i det der sgu egentlig ikke er noget ved at se ham som en slapsvans. Det er ikke sådan man ønsker at se sin superhelt. Kemien i mellem ham og Potts er igen god og man undrer sig egentlig i de ting hun finder sig i. Godt du lige gav hende CEO, huh Tony. Nå men så er der jo også en Sam Rockwell som giver den som lalleglad idiot. Rockwell er altid spændende at følge. Nå ja og så Scarlett Johansson som hottie eller hun hedder vist Natalie eller er det Natasha. Ikke desto mindre giver hun i hvert fald de fleste der kommer i vejen for hende en masse bank. Heldigvis er hun meget neddæmpet i de fleste af scenerne. Men Favreu laver jo det trick at vise hendes kompetencer i hendes første scene, så vi sidder jo blot at vente på at hun udfolder sig.
Hvis man skal sige en ting, så er det at Iron Man egentlig aldrig føles at være i fare andet end lige i starten som også markerer filmens bedste actionscene. Det er sådan set også som det skal være. Vores superhelt skal være sårbar, men aldrig i livsfare. Det gør også at man kan ligge mærke til de mange sjove indslag, som primært Downey Jr. og Jon Favreu står for. Men den irriterende afslutning efter rulleteksterne kunne de nu godt have fjernet.
7/10
'Cause I'm evil"
#5790 Bony 14 år siden
Hvorfor?