Gravatar

#5911 misuma 14 år siden

Jeg er enig med Kruse, bare så I ved det :P

Jeg fik set mer' Fringe S2 - Walters excentriske adfaerd baerer meget af serien, love it.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5912 Herrguth 14 år siden

Jeg lovede Wimmie at smide et par ord om "Cujo" når jeg havde fået den set, og i dag røg BD'en i afspilleren.

Jeg havde ikke set den før, og jeg havde ikke rigtig nogle forventninger.
Men jeg blev positivt overrasket. Det er en gyser, der virkelig fungerer.
Som Wimmie selv nævnte, så er det ikke det vilde Special Effects-arsenal, der er blevet kørt i stilling. I stedet spiller filmen på en næsten klaustrofobisk stemning, og effekterne holder sig til stunts og lidt blod kastet på en knurrende hund.
Jeg fandt slet ikke filmen dateret, men til gengæld spændede og nervepirrende, og Dee Wallace, der har hovedrollen, gør et godt job.

Så hermed giver jeg den mine varmeste anbefalinger, hvis man er til et godt 80'er gys. :D
(Den kan stadig købes på regionfri BD hos Axelmusic).

7/10

(hmm, kunne være man skulle skrive nogle flere anmeldelser herinde i ny og næ, når jeg nu læser alle dem I andre skriver.) ;)
Gravatar

#5913 Batsy 14 år siden

Dog soldiers

Nok, en af de fedste film jeg har set længe, kæft den er sjov!
Spoon og Sergenten for sku alt credit for at levere en ordenlig omgang kul sort humor!

Rigtig fed Splatter action fra top til tå, Den må jeg eje vis jeg ser den igen,
Lang tid siden jeg har grinet og blevet underholdt af sådan en film!

Syndes dog slutningen var lidt tarvelig!, men ellers rigtig god film som underholde og sikkert efter andet gensyn.

5/6

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#5914 neran 14 år siden

The Town
En fantastisk medrivende film, hvor jeg fandt mig selv siddende ude på kanten af stolen hele filmen igennem. Dog mangler der en anelse i den endegyldige slutning.
5/6

Prinsesse Mononoke
Må indrømme, jeg nær kneb en tåre, allerede da titelmelodien og filmens titel kom frem på skærmen. Det var ubeskriveligt storslået at se lige den film på det store lærred.
6/6
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#5915 MOVIE1000 14 år siden

#5908 Jeg er enig, den ville have fungeret en del bedre, hvis Michael beholder sin maske på, ellers giver han det jo ikek rigtigt nogen mening (I Zombies version)
Jeg brød mig heller ikke om at man så hans mors genfærd/sig selv, eller i det hele taget slutningen, men ellers er den ret underholdene, bare ikke i helt samme boldgade som forgængeren, jeg vil nok give den 3/6.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5916 MOVIE1000 14 år siden

Saw 3D

Åbningssekvensen som vi (Saw fans) længe har ventet på, hvad skete der med Dr. Gordon?? det får vi endelig svar på i filmen, men bare alt for hurtigt.
Mark Hoffman er på jagt, på jagt efter Jill Tuck, som fangede Hoffman i Saw VI med the beartrap II, Jill søger hjælp, men hvem kan hun stole på?? og vil Hoffman finde hende inden politiet finder ham??

3Dèn havde jeg glædet mig meget til, men desværre blev jeg for første gang skuffet over 3D, det eneste seværdige 3D i filmen er introen, man kan faktisk slet ikke se hvad der kommer flyvende ud mod en, er det et organ eller var det et øre, men der kan man så sige selv at det nok var et organ, siden maven blev skåret over, men jeg synes også at 3Dèn gjorde billedet utrolig meget utydeligt. Se hellere TV2 julekalender i år "Pyrus alletiders eventyr i 3D" fordi der er mere 3D i den julekalender som vil overraske en end Saw 3D. Hvis man skal se Saw 3D så gør det uden 3D altså vil jeg hellere sige se hellere Saw VII.

BLOD!!! VOLD!!! som vi aldrig har set det før i Saw, normalt er det ikke hvad jeg sammenhænger med Saw, men i denne her kan man ikke undgå det, og det klædte faktisk filmen.

Hvor blev Jigsaw af??
Jigsaw ser/hører man stort set ikke under filmen :(, Hverken hans twistede "spil" eller hans fortid, filmen går mest op i at Hoffman skal fanges, inden han sætter flere ud i "spillene"

Var det den sidste/endelige Saw film??
Både og, jeg ser gerne endnu en, fordi de har lavet en interessant drejning, som jeg gerne vil se mere af, men samtidigt slutter den også godt for alle parter.

Saw 3D er den mest voldelig Saw film, hvor man kun bliver underholdt af Blod og Vold under hele filmen, imens 3Dèn har ligeså stille forladt filmen. Men dog stadig interessant at se for dem som vil se en afslutning på Saw sagaen. 4/6
Den får dog 4/6 fordi jeg har aldrig følt mig mere underholdt af fælderne end i denne her, og er det ikke det Saw filmene er lavet for?? ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5917 filmz-jonasgr 14 år siden

Winter's Bone

Nævner jeg navnene Debra Granik og Jennifer Lawrence er der nok ikke mange som vil nikke genkendende til dem. Efter denne film er der forhåbentlig en hel skare som vil få øjnene op for dem. Det de kreerer her er ren poesi.

Filmen er hensat til området the Ozarks, som mestendelens breder sig ud over Misouri. En stat som med lidt god vilje godt kan kaldes en sydstat. Her følger vi den unge 17-årige Ree (Lawrence) som bor sammen med sin lillebror og lillesøster. En mor har hun også, men hun er syg. Af hvad ved vi ikke, men det er ganske givet en depression ovenpå alt det skidt som faren har forårsaget. I hvert fald er det Ree som opfostrer familien. En hård byrde at sætte på en teenager som allerhelst skulle gå i skole og hænge ud med jævnaldrende. Faren er også personen der sætter grus i hele maskineriet. Han er blevet anholdt for at producere stoffer og skulle have været i retten, men er ikke dukket op. Noget skidt for Ree, når han har pantsat huset. Finder hun ham ikke indenfor en uge ryger huset.
Det første der rammer mig ved filmen er den autencitet som området bliver beskrevet og vist på. Det er et dødt område, som er blevet overladt til sig selv. Det er også et samfund, hvor alle kender alle. De har alle sammen hemmeligheder og ud fra de personer som Ree møder går man ikke i vejen for at give en lussing eller to, hvis man stiller de forkerte spørgsmål. Om man så er i familie eller ej. Det er et samfund, hvor lov og orden er flydende. Der er i hvert flere af karakterne som enten er eller har været på den forkerte side af loven. Det at faren Jessup, har produceret stoffer og solgt det videre fremstår ikke som noget unaturligt. Ree er da heller ikke sønderligt rystet over denne nyhed og det virker heller ikke som om hun nærer de store følelser for ham, men findes skal han jo. Det der driver Ree er hendes sydstatshjerte. Familie betyder alt for hende. På et tidspunkt overvejer hun at gå ind i hæren, alene for pengenes skyld. 40.000 dollars er mange penge, når man ingen penge har, men det samme er 5 års tjeneste i hæren og hvem vil så skulle tage sig af familien. Det viser også de yderligheder som hun tyr til og tænker på. Nok er hun stærk og modig og overhovedet i familien, men hun er også kun 17 år. Hun aner simpelthen ikke hvad hun skal gøre. I Ozark går man ikke bare rundt og spørger personer om de har set en kendt kriminel. Og det er her filmen balancer så fremragende. På den ene side er det et socialt drama om en familie som prøver at overleve på renden af fattigdom. Samtidig fremstår den som en god gedigen spændingsthriller. Dette betyder ikke, at man skal forvente en masse acionsekvenser og kugler der flyver til højre og venstre, den er mere subtil. Faren lurer hele tiden i luften. Og spændingskurven er perfekt opbygget til den fine intro hvor vi bliver introduceret for landskabet og den stærke Ree og til hendes farefulde færd rundt i området, hvor hun møder den ene skumle person efter den anden. Fælles for dem alle er, at de sørger for at give hende besked om at holde munden lukket og stille dumme spørgsmål. Jessup er ganske givet ikke vellidt, vi ved det ikke. Ydermere ved vi ikke hvor han er, højst sandsynlig død. Men død eller levende er egentlig også ligegyldigt for Ree.

Med til at gøre det hele spændende er den fremragende præstation fra Jennifer Lawrence hvor man fornemmer en indlevelse i karakteren. Umiddelbart virker historien som en lang deprimerende oplevelse. Men Lawrence formår i hendes portræt af Ree at give et glimt af håb og optimisme. Der er på et tidspunkt i filmen hvor Ree gisper efter vejret og jeg fangede mig selv i også at gispe. Jeg var kommet så tæt på hendes karakter og følte at jeg kendet hende og den verden hun levede i, at jeg kunne forstå hendes følelser og leve mig ind i dem. For mig er hun en af hverdagens helt, en person som når situationen kræver det, står mål med udfordringen. Som hun siger på et tidspunkt ”there's something you need to stop being scared of.” Det er imponerende arbejde og jeg vil ikke blive det mindste overrasket hvis hun hev en oscarnominering hjem.

Alt i alt er det en fremragende film som gav mig associationer til ”Frozen River”, men med en mere helstøbt karakter og dyster stemning og samtidig kunne jeg ikke lade være med at tænke på Coenfilmene, men uden de mange mærkelige og underlige indslag.

9/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#5918 wimmie 14 år siden

Rigtig god anmeldelse - glæder mig meget til at se filmen :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5919 Skeloboy 14 år siden

jonasgr (5917) skrev:

Alt i alt er det en fremragende film som gav mig associationer til ”Frozen River”

Det lyder sgu godt. Frozen River er en af mine favoritfilm. Glæder mig rigtig meget til den her
Gravatar

#5920 filmz-jonasgr 14 år siden

#5919 Miljøet er i hvert fald nogenlunde det samme. Ligeledes er cinematografien. Dog følte jeg en større indlevelse hos hovedkarakteren i denne film, samt den var pokkers spændende uden at eskalere fuldstændig. Den kører efter det princip der hedder "less is more".
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: