Gravatar

#1181 dyg 15 år siden

#1179 - Irriterende! Sjovt at se poolbordet, mon de har brugt det bord til at kalibrere farverne?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1182 Kiksmann 15 år siden

Snakes on a plane

I lørdags sendte norge tv2 Snakes on a plane i HD kvalitet, og da jeg havde afsluttet aftens afsnit af Barnaby, sappede jeg rundt på flimmer kassen og endte her:

Samuel Jackson spiller FBI agenten, mens en masse dårlig CGI udgør slangerne:

Slange: hhsss
Jackson: Holy shit a motherfucker
Bang slange død.
Ny slange: hhsss
Jackson: Holy shit a motherfucker
Bang slange død.
Ny ny slange: hhsss
Jackson: Holy shit another motherfucker
Bang slange død.

Nogenlunde sådan kører filmen i 70 min, mens de resterende 35 min bliver brugt på andet udnødvendigt crap.

Man skal være til monsterfilm af værste skuffe for at finde denne film fed, jeg gør ikke. Men nu er den set, og nu håber jeg blot at mindet over denne film snart forsvinder i min hjerne.

0/6
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#1183 lagoni 15 år siden

Bamboozled

Interessant koncept af Spike Lee, der havde valgt at optage på 'almindelige' kameraer, så der var råd til at optage med mange på en gang og han derfor have mange shots at vælge imellem. God ide, men kvaliteten lider bare. Udover Wayans spiller folk egentlig godt, men jeg kunne ikke komme ud over det lignede amatørvideo, både billedkvalitet og klipning. Manuskriptet virkede lidt overgearet med overdrevne replikker og et underligt forsøg på at være kunstnerisk. Sikkert interessant som filmforsøg, men ikke for mig.

1/6
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#1184 filmz-Bruce 15 år siden

#1050 Den lyder bekendt!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1185 RasmusFL 15 år siden

#1162: Hvis du kunne lide Bruno S. og den absurde stil og stemning i 'Kaspar Hauser', ås glæd dig til 'Stroszek'. Den er mageløs og helt og aldeles uforglemmelig.

Her er min anmeldelse:
http://scope.dk/film.php?id=6153&fil=5&kom...

Og ja, Herzog er en stor filmkunstner, og endda en af de absolut største, jeg endnu har stiftet bekendskab med. Hans dokumentar ved navn 'Lessons of Darkness' er fortryllende og rystende ud over alle grænser - og 'Nosferatu', 'Fitzcarraldo' og også 'Aguirre, Der Zorn Gottes' (come on, den er da unik :)) er perler.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#1186 Takfornu 15 år siden

# 1880 Okay med JT - men har JW ikke allerede gjort det med The Killer ;)

# 1180 og 1181 Ja, det må guderne vide - men Melville billeder var det ikke, dertil var farverne helt ude i skoven, hvor noget af den jo finder sted ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#1187 filmz-Bruce 15 år siden

John Adams - BD

Fra HBO kommer denne mini serie på 7 afsnit af 80 minutter, omhandlende John Adams fra Boston, Massachusets. Året er 1770-1776, perioden lige omkring Den Sidste Mohikaner og Patrioten, hvis man gerne vil sammenligne med noget bekendt.

John Adams spilles af Paul Giamatti. Adams er advokat og kommer til at spille en ganske betydelig rolle i løsrivelsen af de 13 kolonier i Amerika, uafhængigheden fra England og ikke mindst i tiden efter den store krig mod moderlandet.

Jeg har kun fået set to afsnit, men gennem fokus på John Adams, bliver vi vidner til nogle fantastiske hændelser i historien. Afsnit to hedder "Independence" og aldrig har jeg set optakten til og selve denne begivenhed, uafhængighedserklæringen, blevet beskrevet så detaljeret og ikke mindst med et stort hjerte. Ønsker man store slag, slagmarker med blod etc. så er John Adams indtil videre ikke en serie som behager. Tilgengæld flyder der masser med hjerteblod for demokrati og menneskerettigheder og i en grad, oratorisk som følelsesmæssigt, der får vor tids civilisationer til at fremstå som sørgeligt pragmatiske mutanter af den ægte vare.

Med John Adams scorer HBO endnu engang touch down. Det er velfortalt og velspillet drama af højeste karat og bortset fra til tider tåbelige cinematografiske valg, som forstyrrer fremfor at engagere, så er jeg komplet solgt. Holder kvaliteten serien ud, så er dette i min bog, en perfekt fortalt historie, som det er ganske umuligt at slippe.

Film: 10/10
Audio: 7/10
Video: 7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1188 Takfornu 15 år siden

# 1187 I told you so ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#1189 Skeloboy 15 år siden

Red River, 1948

En episk western, instrueret af en de største nogensinde, Howard Hawks.
Thomas Dunsen(John Wayne) er en mand med en drøm: at starte en kvægfarm i Texas. Efter 14 års slid beslutter han sig for drive farmen 1000 mil til Missouri sammen med Matt Garth(Montgomery Clift), en dreng han tog til sig for 14 år siden. Dunson er en hård, beslutsom og urokkelig mand, og det skaber problemer blandt hans mænd.

Filmen er storslået, og af en produktion fra 1948, er det imponerende at se, hvordan kvægflokken, der i filmen tæller over 9000 stk, fremstår. Den er fri for klicheer om indianere og ludere(faktisk er de næsten fraværende).En sløv start, men den bliver hele tiden bedre og bedre. Dog virker slutningen lidt forhastet.

En god western, der ikke minder om den klassiske western, og kan man lide Lonesome Dove, så skal man også se den her.

4½/6
Gravatar

#1190 Bony 15 år siden

Jeg kan ikke lige huske om jeg har nævnt det tidligere, men jeg genså "The Fountain" her i mandags og den var klart bedre denne gang. Jeg må have sovet eller været uopmærksom første gang, for der var godt nok meget jeg ikke havde fanget første gang. Fantastisk film og så var den noget af det smukkeste, jeg endnu har set på BD.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: