Gravatar

#6021 BN 14 år siden

Myrepip (6020) skrev:
#6017 Tak :)

#6019 Vil godt lige indskyde, at jeg ikke har hår, men en manke.

En myre med manke??! .... Yeah, right!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6022 Lord Beef Jerky 14 år siden

Ridley Scott (meget forsinket):

Alien - 10/10
Blade Runner - 10/10
Legend - 8/10
Black Rain - 7/10
Thelma & Louise - 6/10
1492: Conquest of Paradise - 5/10
White Squall - 5/10
G.I. Jane - 4/10
Gladiator - 5/10
Hannibal - 6/10
Black Hawk Down - 3/10
Kingdom Of Heaven - 6/10
Kingdom Of Heaven (Director's Cut) - 8/10
American Gangster - 8/10
Body Of Lies - 1/10
Robin Hood - 3/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6023 Twister 14 år siden

The Fall, 2006

The Fall er en rigtig smuk film som byder på flere utroligt smukke scener. Teknisk er filmen høj klasse, men jeg synes filmen mangler i nogen af de andre afdelinger. Blandt andet historien fandt jeg relativt tynd og uinteressant. En af filmens store svagheder er for mig at se lokaliseret i de mange fantasiscener som fylder over 50% af historien og hvor karaktererne bliver opdigtet af vores to hovedpersoner. Dette ville som sådan være ok hvis ikke karaktererne var noget så uinteressant og papirtynde. Derfor havde jeg svært ved at føle indlevelse omkring karaktererne og det gjorde at store dele af filmen havde svært ved at for alvor holde min interesse fanget.

Men filmen er dog på ingen måder en fiasko. Udover de mange fantastisk flotte scener er der således også et par udmærket præstationer på skuespiller-fronten. Alt i alt finder jeg filmen anbefalingsværdig, men så heller ikke mere.

6/10
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#6024 Kruse 14 år siden

#6023: Meget enig i din bedømmelse af filmen :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6025 wimmie 14 år siden

Kun halvt enig ;p

Men som jeg tidligere har nævnt fandt jeg filmen meget bedre anden gang jeg så den (dette hjælper jo nok ikke hvis man ikke har lysten til at se den igen). Der var mange ting jeg fandt ud af eller som gik op for mig da jeg så den igen.

Jeg kan godt følge dét med at man ikke får den helt rigtige indlevelse i de karakterer som de to hovedpersoner opdigter - for mig gjorde det dog ikke så meget da det jo er gennem pigen man får denne indlevelse. Man mærker hendes begejstring og kærlighed til figurerne.

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#6026 Skeloboy 14 år siden

The Fall, 2006
Et gensyn, så jeg ikke bliver sparket ud af bilen...

Den var bedre 2. gang, men hvor jeg før synes det var ren stil over substans, lagde jeg mærke til noget andet. Jeg er meget af tiden ligeglad med historien, der bliver fortalt, og til tider er jeg også ret så irriteret over måden, det er lavet på.

Men ellers er der rigtig mange fede scener i den, og der er nogle gode følelsesmæssige højdepunkter også.

7/10
Gravatar

#6027 Broomie 14 år siden

To Kill a Mockingbird

Filmen vandt tre oscars og ligger pt. nummer 54 på IMDB's top 250 liste. Dette betyder selvfølgelig, at man får en del forventninger til filmen, inden man sætter sig i sofaen, og jeg må sige, at den ikke skuffede.
Filmen foregår i 1930'erne i en lille by i Alabama. Den viser på fantastisk vis, hvor rædselsfuld racisme kunne være i denne tid.
Gregory Peck spiller fantastisk som Attichus, fortjent oscar til ham.
Jeg var revet med fra start til slut.

9/10
Gravatar

#6028 Skeloboy 14 år siden

#6027 - enig. Det er en fantastisk film på så mange niveauer
Gravatar

#6029 Chili bom bom 14 år siden

De sidste par film jeg har set:

Hævnen: 5/6
Sandheden om mænd: 5/6
The social network: 5/6
The Town: 4,5/6
Somewhere: 3,5/6
Red: 4/6
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#6030 Skeloboy 14 år siden

Det her bliver kort:

City of Women, 1980
Min blot 3. Fellini-film efter 8½ og La Strada...har få ord: pis og lort med få fomildende øjeblikke.

2/10

Skriv ny kommentar: