Gravatar

#6091 misuma 14 år siden

Winter's Bone - Barsk film med skuespil i særklasse. John Hawkes og Jennifer Lawrence fortjener alt den anerkendelse de forhåbentlig høster.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6092 Broomie 14 år siden

Forgetting Sarah Marshall

En af de bedste komdiefilm jeg har set i længere tid. Filmen er spækket med god humor og spændene karakterer. Især Russel Brand, Jonah Hill og Jason Segel gør det super godt. Mila Kunis gør det også ganske godt, og er som sædvanlig en fryd at se på!
Derudover kan jeg også rigtig godt lide alle bi-personerne, som også er med til at løfte komikken op, med små gode kommentarer i ny og næ.
Filmens plot og handling er for gennemskueligt og kedeligt, men det er hvad man kan forvente i en komediefilm som denne.

7/10
Gravatar

#6093 elwood 14 år siden

Bolt BD på original sprog.

Man mærker tydeligt at John Lasseter, selv om han ikke har instrueret den har haft sin indflydelse på denne film, den er fyldt med klassisk Pixar humor, og sjove karaktere Rhino the Hamster er fantastisk, som en hardcore fan af Bolt showet, der synes han er AWESOME!!!!

Filmen har også et specielt look over sig, de malede baggrunden blandet med Computergrafikken, er simplthen en fryd for øjet, det hele ser så hyggeligt ud.

Hele præmissen med faktisk ikke og ha en deiderede skurk fungere også rigtig godt, jo der er en skurk, men ikke på den måde som man normal vil forstille sig.

John Travolta er ganske go i rollen som Bolt, en tv stjernehund, der tror dens filmverden er ægte. og I rollen som hans ejer ser... ehmmm høre vi Miley Cyrus, og her morede jeg mig en hel del, fordi jeg ved ikke hvad det er, men i interviews'ne siger hun at hun har en mere dyb stemme normal, og hun til filmen her gjorde den lysere, men der er nu stadigvæk et par steder hvor hun lige går ned i det semi dybe toneleje, og det morede jeg mig en del over 8-)

Ved ikke om det bare er hendes accent.

Skal så siges at jeg så den originalt først i Klovborg Kino, hvor det var de danske stemmer, og de var da tålige, men jeg foretrækker klart de originale.

Ps. fik jeg nævnt at filmene ser bragende godt ud i HD ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6094 gi-jones 14 år siden

David Owe FTW!!!
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6095 elwood 14 år siden

Hehe jeg troede vi var enige om og havde ham, efter han nægtede og være med i vores film
8-)

Jeg kan superbjæffe dig
Gravatar

#6096 Highland Park 14 år siden

elwood (6093) skrev:
Skal så siges at jeg så den originalt først i Klovborg Kino, hvor det var de danske stemmer, og de var da tålige, men jeg foretrækker klart de originale.
Har Michael nu igen livedubbet en film, mens han var på arbejde?!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#6097 elwood 14 år siden

He does a pretty good Hannah Montana.
Gravatar

#6098 Highland Park 14 år siden

#6097: Det vil jeg ikke gå glip af!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#6099 misuma 14 år siden

Så fik jeg set en hel del ekstramateriale fra Avatar. Sommetider glemmer jeg hvor meget forarbejde der kan være inden det færdige produkt. Cameron OG Co. har virkelig tænkt tingene igennem i processen.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6100 Thomsen 14 år siden

Tilbage i 1970erne fik nogen på BBC den idé at indspille en spøgelseshistorie som "julegave" til seerne. Valget faldt på en historie af forfatteren M.R. James, som man med succes tidligere havde brugt som forlæg til antologifilmen WHISTLE AND I'LL COME på kanalen i 1968. Det blev til den korte tv-film THE STALLS OF BARCHESTER (1971) på kun lige omkring 45 minutter.

THE STALLS OF BARCHESTER handler om en akademikeren Dr. Black, der har fået til opgave at gennemgå og katalogisere Barchester-katedralens bibliotek. Opgaven er kedelig, for bibliotekets bøger i er dårlig stand og værdiløse. Men en dag støder Black på en kasse, der indeholder en Archdeacon Haynes 50 år gamle dagbog. Bogen fortæller om mystiske lyde om natten i Hayens embedsbolig, forgængerens død ved fald fra en trappe, og hvordan Haynes langsomt begyndte at tvivle på sin forstand. Det er med andre ord en klassisk spøgelseshistorie tilsat en djævelsk kat og en stol skåret ud af træ fra en offermose. Jo tak.
Desværre lever THE STALLS OF BARCHESTER ikke helt op til sit potentiale. Brugen af natlige lydeffekter er fremragende, men bortset fra en enkelt, makaber spøgelseshånd, så skræmmer filmen aldrig helt - mest fordi Haynes virker alt for upåvirket. Stemningen er dog god, og filmen er bestemt værd at se for spøgelseshistorieentusiaster.

4/6

THE STALLS OF BARCHESTER er desværre aldrig blevet udgivet på noget medie, så man må ty til lyssky kanaler for at finde den eller være heldig at fange en af de lejlighedsvise genudsendelser på BBC.

Det samme gælder heldigvis ikke for næste indslag: Efter at have filmatiseret fire historier af M.R. James valgte man i 1976 at gå over til Charles Dickens som forlæg for årets julegys. Det blev til tv-filmen THE SIGNALMAN - en dejlig, lille sag på 37 minutter.

THE SIGNALMAN er historien om en signalmand, der hjemsøges af en fantomskikkelse på sin ensomme post ved jernbanen. To gange har han set skikkelsen, og to gange er fulgt forfærdelige dødsulykker i den jernbanetunnel, han er sat til at passe på signalerne til. Nu er skikkelsen begyndt at vise sig en tredje gang, og signalmanden er ude af sit sind om, hvordan han skal afværge en ny katastrofe. Han fortæller sin historie til en fremmed, der bor på en nærliggende kro, og den fremmede forsøger at overbevise signalmanden om, at fantomskikkelsen er et tankespind, en hallucination, at man skal søge en rationel forklaring, og at signalmanden ikke kan gøre mere for at passe sit arbejde ordentligt. Men den fremmede må snart indse, at hans forklaringer kommer til kort.

THE SIGNALMAN er et indslag af de bedste i BBC's serie af "Ghost Stories for Christmas", ikke mindst pga. Denholm Elliotts fremragende spil som den plagede signalmand. Det eneste, der trækker ned er nogle af de tekniske begrænsninger, som produktionen har haft - især i forbindelse med skildringen af en af jernbaneulykkerne. Men hvis man kan lide gamle tv-gysere og ikke har noget mod de nogle gange lidt billige løsninger, så er den et must i samlingen.

5/6

THE SIGNAL MAN er sammen med WHISTLE AND I'LL COME og A WARNING TO THE CURIOUS fra samme serie alle blevet udgivet på dvd af BFI/ BBC. Desværre er de også udgået for flere år siden, og de kan være hundedyre at anskaffe nu. Får man mulighed for at få fingre i dem til rimelig pris, så bør man absolut slå til.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: