Gravatar

#6251 filmz-Myrepip 15 år siden

Kan man købe en vokal?
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#6252 misuma 15 år siden

Jeg så Dark Water fra 2005 for tredje gang og først nu forstod jeg at vaerdsaette filmen og dens finesser. Desuden er filmens lydunivers helt fantastisk og er i dén grad med til at skabe filmen 5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6253 Lord Beef Jerky 15 år siden

#6252 Jeg er helt tosset med originalen, men amerikaniseringen rammer godt og grundigt ved siden af, synes jeg. Selvom den ikke er helt til hundene, og bestemt bedre end The Ring remaket, så fanger den ikke den melankolske stemning originalen har. Ej heller fprmår instruktøren at gøre vand uhyggeligt, hvilket var noget af en bedrift i Nakatas tilfælde. Som helhed ville jeg give originalen 5/6 og remaket 3/6.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6254 misuma 15 år siden

^^

Lige i denne her omgang, vil jeg prøve at adskille remaken fra den originale og lade den stå på egne ben. Det synes jeg den fortjener Ü
Gravatar

#6255 misuma 15 år siden

^^

Lige i denne her omgang, vil jeg prøve at adskille remaken fra den originale og lade den stå på egne ben. Det synes jeg den fortjener Ü
Gravatar

#6256 Lord Beef Jerky 15 år siden

#6254 Hvorfor dog? De er begge baseret på samme bog, og alt fra remakets farveskala til fokus på historien er jo næsten identisk med originalens. Den eneste forskel er blot hvorvidt instruktørerne formår at skabe den klaustrofobiske, isolerede og melankolske stemning som de fokuserer på. Her finder jeg blot Nakata en fuldkommen habil instruktør, hvor Salles ikke klarer sig helt så godt i denne omgang. Men hvis vi adskiller dem, er min holdning nu den samme. Manglende stemning giver en smule manglende indlevelsesevne, og filmens uhyggelige scener fungerer ikke. Tilbage står en interessant historie med hjertet på rette sted, der kunne have været noget bedre og større i hænderne på en instruktør med forståelse for de nødvendige virkemidler... som f.eks. Hideo Nakata =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6257 evermind 15 år siden

Bony (6250) skrev:
BN (6249) skrev:
Hvad er nu det med dig, Bony? Forstår du ikke moderne dansk?

;-)

Jo, jeg forstod skam godt alle ordene. Men det var som om, at de var smidt i en stor vadesæk, hvorefter en eller anden storslået bingo-master har råbt "ryste pose"! :)

Og der sked jeg så lige i bukserne af grin. Godt jeg ikke allerede havde hentet aftenkaffen ...! :P

PS: Jeg forstod godt, hvad MOVIE1000 mente, det var bare din kommentar, Bony, der slog bunden ud af tønden. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#6258 Lord Beef Jerky 15 år siden

Enlighten us... jeg har stadig ikke forstået det som MOVIE1000 skrev.
Gravatar

#6259 evermind 15 år siden

Som jeg forstod det, fulgte han op på Batsys begejstring over Godfather, ved at sætte sin enorme fod hårdt ned i sneen og erklære, at teenagere såmænd også sagtens kan nyde de film, som vi gamle røvhuller kalder klassikere, uden der nødvendigvis behøver være en masse action.

Jeg synes, den var til at forstå - forudsat jeg ikke tager fejl, selvfølgelig. Lidt rodet, men til at forstå. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#6260 Lord Beef Jerky 15 år siden

#6259 Aaaaaaah! I see it now!

Skriv ny kommentar: