Gravatar

#6261 evermind 15 år siden

#6260 ... lige indtil MOVIE1000 kommer ind fra højre og erklærer, at jeg ingenting forstår. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#6262 Kruse 15 år siden

Some Like It Hot

Jeg har ikke været så godt til at få skrevet om mine filmoplevelser på det seneste, da jeg af en eller anden grund bare ikke altid har lysten til det. Men nu hvor det er en Billy Wilder-film, så ville det da være en skam ikke at skrive et par ord. Jeg har tidligere set tre Billy Wilder-film, hvor "Sunset Boulevard" og "Double Indemnity" begge har lagt sig højt ind på min favoritliste. Jeg har også set "Stalag 17", som bestemt også var god, men bare ikke helt på højde med de andre to. Derfor var det også med stor forventning at "Some Like It Hot" blev smækket i afspilleren. Og den forventning blev i særdeleshed også indfriet. Man skal ikke mere end få sekunder ind i filmen, før at man føler nærmest "velkommen og godt tilpas". Man kan med det samme mærke at det er en Billy Wilder-film. Det har både noget at gøre med den fremragende dialog og ligeså levering, men også en yderst flot sort/hvid billedside, med en ganske livlig kameraføring.

Sugar: Water polo? Isn't that terribly dangerous?
Junior: I'll say. I had two ponies drowned under me.

Tony Curtis og Jack Lemmon er begge fremragende som de to uheldige musikere, som kommer til at overvære en gangsterboss og hans folk foretage likvidering, og derfor beslutter Joe og Jerry at klæde sig ud som damer og tage med et dame-band til Florida, for at komme så langt væk fra gangsterne som muligt.

"Some Like It Hot" er en komedie, og selvom at jeg har grinet mere til flere andre komedier, så var der op til flere tilfælde i "Some Like It Hot" hvor jeg højtlydt brød ud i grin. Og i resten af tilfældene sidder man med et smil på. Selvom at jeg som sagt har set andre komedier som var sjovere, så er det sjældent at man finder komedier, som har så meget andet at byde på som "Some Like It Hot". Det hele er eksekveret på fremragende vis.

Min favorit af Billy Wilder vil nu stadig være "Sunset Boulevard", men "Some Like It Hot" vil formentlig lige snige sig over "Double Indemnity"(Men det vil nok skifte frem og tilbage afhængigt af dagen). Endnu en fantastisk film fra Billy Wilder, og jeg glæder mig til at tage yderligere hul på mine Billy Wilder-collection bokse, hvor den næste film formentlig bliver "The Apartment".

6/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6263 filmz-Myrepip 15 år siden

#6262 Ja det er en komedie, som har lidt af hvert og godt at se, du kunne lide den :) Hvilken timing og rart at se Tony Curtis på toppen. En instruktør som har 36 film med rating over 7 på IMDB, det siger en del. The Apartment er ligeså stor klasse.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#6264 Sweetiebellefan 15 år siden

Konferenz Der Tiere

I Afrika vil en løve og hans venner bryde en dæmning ned, men en jæger ville forhindre dem.

Flot lavet af et tysk hold, men det er igen noget man har set før tiltider af Dreamworks.

En af sangene er lavet af Xavier Naidoo.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#6265 Kiksmann 15 år siden

Lord of the Rings

En episk trilogi som ikke behøver en lang gennemgang, blot 10/10

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#6266 lyspunkt 15 år siden

Rød sne/Dead Snow

Der bliver gået i sne, løbet i sne, kørt på snescooter i sne, leget i sne, leet i sne, camperet i sne og kælket i sne, og det hele kunne godt ligne en norsk reklamefilm for en skiferie, hvis ikke lige en flok frosne nazizombier kom med, for at peppe handlingen lidt op.
Herefter skifter temaet ligesom til blod i sne, blod på gulvet, blod på tøjet, blod i luften, blod på knive, hamrer, snescooter og motorsav og specielt blod i ansigtet er de meget glade for.

Rød sne er en zombie-splatterfest på det mest primitive plan. Hvis man kan finde sig i ultratynd historie og forudsigelig gys er der ikke noget i vejen med at spilde 1½times tømmermandbefængt søndags-tvkiggeri med denne film, som jeg fandt i SS til 25kr.

3/6
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#6267 Batsy 15 år siden

6265# Jeg er fuldstændig enig, elsker de film.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#6268 evermind 15 år siden

Narniabæver1973 (6264) skrev:
Konferenz Der Tiere

I Afrika vil en løve og hans venner bryde en dæmning ned, men en jæger ville forhindre dem.

Flot lavet af et tysk hold, men det er igen noget man har set før tiltider af Dreamworks.

En af sangene er lavet af Xavier Naidoo.

9/10

Er det den, hvor militæret bliver sat ind mod dyrene og alting? Sagurasme længe siden, jeg har set den, men et hyggeligt barndomsminde ... Sådan af ren nostalgi, hvor har du så købt den henne? :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#6269 MOVIE1000 15 år siden

#6251 http://www.fromoldbooks.org/Tymms-Illuminating/43-...

#6261 du forstår åbenbart mere end de andre ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6270 Bony 15 år siden

lyspunkt (6266) skrev:
Rød sne/Dead Snow

Der bliver gået i sne, løbet i sne, kørt på snescooter i sne, leget i sne, leet i sne, camperet i sne og kælket i sne, og det hele kunne godt ligne en norsk reklamefilm for en skiferie, hvis ikke lige en flok frosne nazizombier kom med, for at peppe handlingen lidt op.
Herefter skifter temaet ligesom til blod i sne, blod på gulvet, blod på tøjet, blod i luften, blod på knive, hamrer, snescooter og motorsav og specielt blod i ansigtet er de meget glade for.

Rød sne er en zombie-splatterfest på det mest primitive plan. Hvis man kan finde sig i ultratynd historie og forudsigelig gys er der ikke noget i vejen med at spilde 1½times tømmermandbefængt søndags-tvkiggeri med denne film, som jeg fandt i SS til 25kr.

3/6

Ærgeligt, at du kun så den på DVD, for kombinationen af det røde blod og den hvide sne står utrolig lækkert i HD. Jeg er selv ret vild med Død Snø og ville nok umiddelbart give den 5/6.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: