Gravatar

#6291 duuk74 15 år siden

evermind (6288) skrev:
#6287 Han gør det, så vi andre ikke behøver. Skelo var manden, der overlevede - og vendte tilbage for at berette om det!

And got the t-shirt :D
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#6292 misuma 15 år siden

Myrepip - God anmeldelse af 22 Bullets, ku' være man skulle se den når man nu er en sucker for hævner-genren.

Af en eller anden grund, ramt filmen Death Sentence mig utrolig hårdt, den har du vel set?
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6293 Kruse 15 år siden

evermind (6281) skrev:
Det vil være dig, de quoter på kassetten i forbindelse med relanceringen. :P

De har skam opgivet at sælge den på at der skulle være nogen som helst kvalitet i filmen. Den ganske nye dvd-udgivelse, som var den Skeloboy har, forsøger at sælge den på at den er så dårlig at den er god. På forsiden reklamere de med: "Den danske film i nyere tid der er set af færrest mennesker i biografen". Og bagsidecoveret fortsætter i samme dur :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6294 Skeloboy 15 år siden

#6293 - men den er nemlig ikke så dårlig, at den er god...den er bare pisseringe...
Gravatar

#6295 evermind 15 år siden

Lord Beef Jerky (6290) skrev:
Troll 2 er sgu da fantastisk!
Amen - "the best worst movie"! :)

Har sgu set den indtil flere gange nu. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#6296 wimmie 15 år siden

Troll 2 er kongen af dårlige film :D

Nilbog!
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#6297 neran 15 år siden

The Bridge to Terabithia

Jeg havde forventet en fantasyfilm i stil med Narnia, men næh nej, hvor tog jeg dog grueligt fejl. Det var alt andet end, hvad jeg havde forventet, og det var meget mere end jeg havde forventet. En af de største overraskelser jeg har fået i min unge karriere som filmentuiast.

5/6 eller 8/10
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#6298 Skeloboy 15 år siden

#6297 - er helt enig, og det er også den film, der overrasker flest folk, når jeg nævner min favoritter, som jeg giver 10/10
Gravatar

#6299 Skeloboy 15 år siden

Applaus, 2009

New Danish Screen
er absolut et af de vigtigste tiltag overhovedet. Derfor er det også glædeligt, at ordningen fortsætter. Mikkel Munch-Fals' flop, som jeg selv er glad for, og Michael Noers R er kommet ud af ordningen. Og det er Applaus også, og det er dansk film af højeste kvalitet.

Paprika Steen var en succesfuld skuespiller, Thea, men med et alkoholproblem. Det har resulteret i en skilsmisse og, at hun ikke rigtig har haft noget med sine børn at gøre. Da hun kommer tilbage fra afvænningshjemmet venter en kamp for at få et normalt liv igen. Men alkoholens dæmon og ikke mindst fortidens spøgelser er ikke noget, man lige kan løbe fra. Derfor er det en lang og sej kamp, som hun næsten må foretage alene. Man har hele tiden en følelse af, at nu går det galt, nu fejler hun eller laver noget virkelig slemt. Hendes fortid er også skjult for os i det meste af filmen. Det er helt tydeligt, at den har været slem, men man hvad præcis, der er sket, det ved vi simpelthen ikke. Stilen er den samme som i The Wrestler, hvor Mickey Rourke også er med hver eneste scene, kameraet er håndholdt og kommer helt tæt på. Og det er en stil, jeg elsker.

Der er klip fra teaterstykket Hvem Er Bange For Virginia Woolf, hvor Thea spiller hovedrollen Martha. Eller faktisk er det Paprika Steen, der spiller hovedrollen i teaterstykket i 2008 - scenerne er genbrugte. Rollen ligger skræmmende tæt op ad Theas liv, og selvom det ikke direkte relaterer sig til filmens handling, så er det ikke svært at lave koblingen mellem Thea og Martha. Hun behandler sine medmennesker skidt, som en rigtig diva, hvor andre personer kun er til for at hjælpe eller behage hende. Paprika Steen er i fokus det meste af filmen, og det er hendes helt store tour de force. Jeg har ikke set en film med hende siden hendes lille rolle i Dancer In The Dark, men jeg kunne godt lide hende i 90'ernes film. Her beviser hun dog, at hun fortjener stor, stor respekt. Michael Falch gør det såmænd også godt, men det er 100% Paprika Steen, der stjæler i showet i et suverænt fortalt drama, der hører til blandt de bedste danske film.

9/10

Til orientering skal det siges, at disse danske film giver jeg også 9/10:
Ditte Menneskebarn, Bænken, Tro Håb Og Kærlighed, Reconstruction, Kunsten At Græde I Kor, Dogville, Manderlay, Dancer In The Dark og Antichrist (og La passion de Jeanne d'Arc)
Gravatar

#6300 Collateral 15 år siden

#6299: Morgenthalers 2. film "Ekko" var også produceret som en del af New Danish Screen, og er ligeledes fantastisk.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: