Gravatar

#6571 misuma 15 år siden

Foeller - Jeg har skam fuldt med i serien fra starten, det er bare så længe siden så Lost sæson 6 virker bare så rodet.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6572 Lord Beef Jerky 15 år siden

#6571 Der er da sådan en recap på et kvarters tid på disc 1 så vidt jeg husker? Men jeg er ligeså netop blevet færdig med 6. sæson, og må erkende det er den bedste siden den første. Fremragende afslutning på en glimrende serie.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6573 misuma 15 år siden

Min kæreste har tyvstartet og set hele sæson 6 i dag og hun mener også at sæsonen er en af de bedste. I morgen har jeg hele hytten for mig selv og vil se sidste runde.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6574 Mr. Chriss 15 år siden

Harry Brown (Blue-Ray)

Da filmen var færdig sad jeg med en tung sten i maven og det var der en grund til.
Godt skuespil, mørk billedside, rolig fortællerstil, en fed realisme og bedste åbningssekvens længe set. En af 2010 bedste film.

5/6
Gravatar

#6575 Lord Beef Jerky 15 år siden

#6573 Faktisk er jeg så glad for 6. sæson, at jeg får lyst til at starte forfra. Jeg venter dog lige et par år. Min endelige bedømmelse af serien er således:

Sæson 1 - 6/6
Sæson 2 - 5/6
Sæson 3 - 4/6
Sæson 4 - 3/6
Sæson 5 - 4/6
Sæson 6 - 6/6
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6576 Kruse 15 år siden

Jeg synes dog ikke at den 6. sæson af Lost er bedre end sæson 2, som jeg regner for den næstbedste, men bestemt en forbedring fra sæson 5, som efter min mening var den svageste sæson.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6577 MMB 15 år siden

LOST:

Sæson 1 - 10/10
Sæson 2 - 8/10
Sæson 3 - 7/10
Sæson 4 - 8/10
Sæson 5 - 7/10
Sæson 6 - 8/10

Sæson er KLART den bedste, og jeg synes klart Lost er mest spændende på det tidspunkt, hvor man ikke aner, hvad der sker. Den svageste sæson må være sæson 3 tæt forfulgt af sæson 5.
Gravatar

#6578 Riqon 15 år siden

Jeg kan ikke længere skelne Lost-sæsonerne fra hinanden, da det er for længe siden jeg har set de fleste af dem. Jeg husker dog, at jeg mente 3'eren var den kedeligste, mens de to første sæsoner var de bedste... jo mere jeg tænker tilbage på sæson 6, ikke mindst finalen, desto mere sur bliver jeg. Men det er stadig en god tv-serie, som jeg er glad for at have brugt så meget tid på at følge med i :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6579 Bobby Singer 15 år siden

misuma (6549) skrev:
Ville gense Hellboy II, men faldt i søvn. Desuden mener jeg heller ikke at filmen har samme charme og gennemslagskraft som den første.

Jeg er ikke enig! Det virker som om alle har et eller andet i mod den her film. Ja den minder ikke særlig meget om den første film, og måske er det derfor jeg holder så meget af den, da H1 højst er en gennemsnitlig actionbasker med en utrolig velspillende Ron Pearlman. H2 er tydeligvis en meget mere personlig film for Guillermo Del Toro når man ser på filmens historie og visuelle udtryk skriger det Pans Labyrint og jeg elsker det.

Der er en reel eventyr stemning over H2 som H1 af gode grunde ikke besidder, da det er en helt anden slags film end efterfølgeren.

Scenen hvor vi bliver introduceret til troldemarkedet er et regulært festmåltid for øjnene og det bliver kun bedre af at 70-80% af det du ser er animatronics og ikke "bare" CGI, men det "eksisterer" faktisk i virkeligheden. Jeg blev blæst helt omkuld af den scene og sad med en følelse i maven som jeg ellers kun oplever sjældent. Første gange jeg så Star Wars var en af de gange og før nævnte scene var også en af de øjeblikke.

H2 er en MEGET stærkere film end H1 efter min mening.
Idjit
Gravatar

#6580 wiseguy 15 år siden

Sons of Anarchy - Season 1

Da The artist formerly known as Myrepip foremerly known as Bruce roste "Sons of Anarchy" til skyerne var jeg sku ærlig talt lidt skeptisk og jeg vadede sku også en del rundt om den varme grød før jeg tog springet og bestilte BD boksen med både sæson 1 & 2. En serie om en flok kriminelle bikers? Hmm jeg var alt andet end overbevist på trods af de mange flotte anmeldelser.

Men nu er jeg sku klar til at købe en kværn!! Jeg er en true beliver og Sons of Anarchy er pt klart min yndlingsserie. Fruen og jeg har ædt 3 afsnit pr aften og her til aften nappede vi de 3 første afsnit af sæson 2.

Seriens største force er det mest spændende persongalleri siden Deadwood. Mange af dem er nogle usympatiske røvhuller og psykopater, men man knytter sig til dem alle og elsker og hader dem på godt og ondt.

Seriens stærkeste personlighed og skuespilpræstation er rocker bitch'en Gemma spillet med overlegen styrke af Katey Sagal vel bedst kendt som Peg Bundy. Gemma har klart de største balls og hun står bare for nogle af de allerbedste scener i hele serien. Men som sagt hele persongalleriet er spændende og castet er eminent. Skinner fra X-Files (Mitch Pileggi) spiller en nynazist, hvilket var totalt grineren, de første par gange man ser ham. Ally Walker stjæler i den grad et par afsnit som ATF agenten June Stahl en vaskeægte dum mokke!! Man bliver buddies med hele den brogede flok bikers lige fra stjernepsykopaten Tig (Kim Coates) til den stakkels prospect Half Sack, som de sætter til at det alt lortearbejdet.

Charlie Hunnam spiller seriens omdrejningspunkt Jax. Hans far var en af stifterne af SAMCRO og hans mor Gemma har nu giftet sig med farbroderen Clay (Ron Perlman) som er president. Jax finder sin afdøde fars gamle dagbøger og bliver undervejs i sæson 1 mere og mere i tvivl om den retning Clay leder SAMCRO. Samtidig skal han forholde sig til at blive far til en alt for tidligt født søn og oven i hatten vender hans gamle kærlighed Tara (Maggie Siff) hjem (hun er i øvrigt en trunte).

Jeg ku skrive spalte op og ned om denne helt fantastiske serie, men klokken er mange...

5,5/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: