Gravatar

#6591 RasmusFL 15 år siden

Lost
Sæson 1 5/6
Sæson 2 5/6
Sæson 3 6/6
Sæson 4 4,5/6
Sæson 5 5/6
Sæson 6 5/6

Favoritafsnit: Exodus, The Constant, Walkabout, The Brig

Fantastisk serie
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#6592 Riqon 15 år siden

Jeg så Misery for første gang i går.

Jeg frygtede faktisk, den ville være kedelig - hvor meget handling kan man få ud af en psykopatisk sygeplejerske og en mand, som er ude af stand til at røre sig? Hun vil vel ikke bruge de to timer på at torturere ham og råbe ham i hovedet?

Men jeg var alligevel overrasket over, at der foregik så meget, og Kathy Bates fortjener i høj grad den oscar, hun fik for rollen. Det er ikke så meget, hvor skræmmende hun er, når hun bliver rasende, men hvordan hun formår at skifte så overbevisende mellem sin lille-pige-begejstring og sin djævlevrede, og hvordan hun nærmest bilder sig ind, at hun er omsorgsfuld og tjener Gud, når hun gør de mest horrible ting. Det uforudsigelige i hendes barnlige humørsvingninger sammenlagt med hendes totale kontrol gør hende virkelig til et frygtindgydende monster, man i stigende grad kommer til at ønske død. Hun er filmens styrke, men derudover byder filmen ikke på så meget originalt eller særlig mange overraskelser i måden, den er lavet på.

5/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6593 MOVIE1000 15 år siden

#6590 så forklar mig hvad der er så dårligt lige ved den sæson??
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6594 Broomie 15 år siden

Clerks

Kendte ikke andet til filmen, en at Kevin Smith instruerede, så jeg kan godt love jer for at jeg blev overrasket. Havde på ingen måde regnet med at det var en low budget independent film jeg skulle se.
Trods overraskelsen kunne jeg sagtens finde den underholdene, omen ikke til 8/10 som den har fået på imdb.
Blev blev holdt så enkelt så muligt, dvs. sort/hvid, få kameraskift osv. Dette passer super godt til filmens handling, som i den grad også er enkel.

Jeg giver den 7/10
Gravatar

#6595 misuma 15 år siden

Elsker at læse i denne her tråd. For det første bliver jeg mindet om gode filmoplevelser og for det andet smitter folks begejstring således at visse film bare SKAL ses igen hurtigst muligt. Her nævnes bl.a. Harry Brown, Sons Of Anarchy, Misery og Clerks...de skal alle ses snarligt.

Andre som ser serien Breaking Bad og vil dele deres oplevelse omkring denne?

Jeg har nået ca halvdelen af Lost 6 og jeg er imponeret. Her er plads til både intense og overraskende rørende scener, desuden aner jeg en næsten religiøs tematik...måske det' bare er mig.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6596 Bates 15 år siden

Jeg er blevet helt vild med Breaking Bad.

En fantastisk spændende serie med en velspillende Bryan Cranston i topform. Jeg elsker den måde hans moralske kodecs udviskes som serien skrider frem. Historien er velskrevet, og formår at holde en fanget, og resten af castet er ligeledes gode og med til at gøre dette til en af de bedste nye serier jeg har set.

Kan varmt anbefales!
Gravatar

#6597 Riqon 15 år siden

misuma (6595) skrev:
Jeg har nået ca halvdelen af Lost 6 og jeg er imponeret. Her er plads til både intense og overraskende rørende scener, desuden aner jeg en næsten religiøs tematik...måske det' bare er mig.

Det er ikke bare dig - det havde så også været mærkeligt, da mange plejer at se det, selv hvor det ikke er på tale. Til gengæld kan man sige, at Lost ikke virker partisk, når det kommer til religion. Den er nærmest pluralistisk.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6598 misuma 15 år siden

Lyder godt Bates, så er vi enige, hehe. Det virker bare som en serie som sjældent nævnes sammenlignet med andre serie imo.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6599 MMB 15 år siden

MOVIE1000 (6593) skrev:
#6590 så forklar mig hvad der er så dårligt lige ved den sæson??

For at sige det så kort som muligt, så er Lost den dårligste (men stadig en god) sæson, fordi
Lost mister sin sidste snert af realisme, som er noget af det, jeg godt kunne lide ved serien (vises bedst i sæson 1). Tidsrejserne virker desværre som et desperat forsøg på at presse citronen lidt for meget.
Gravatar

#6600 Kruse 15 år siden

Jeg har kun set første sæson af Breaking Bad, men den var også fremragende, så jeg skal da helt sikkert have set mere :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: