jeg opfatter det nu som, at de flash-sideways er hvad de ville have gjort hvis der ikke havde været noget flystyrt, altså hvis at man fjernede point of no return
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Naturligvis er flash-sideways historien en fortælling om, hvad der ville have sket, hvis der ikke var noget flystyrt... eller mere præcist, hvis hele deres liv ikke havde ledt op til det øjeblik. Men eftersom de har hukommelsen fra øen, efter denne bliver trigget, så er det et alternativt univers, hvor de alle tid sidst erkender, at livet er overstået, og de må videre til den næste fase. Altså et alternativt univers der på sin vis løber parallelt med det andet. Jeg har det personlgit fint med, at dette ikke bliver forklaret fuldstændigt, da mystikken er det, der holder serien interessant. Nu blev øen og stort set alt omkring den forklaret igennem de sidste par sæsoner, så det er dejligt, at de åbner op for en helt anden uforklarlig virkelighed til sidst, som så ikke bliver forklaret.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg er sådan set enig i din tolkning af plottet med den lille forskel, at jeg ikke kunne lide finalen. Det giver ikke mening for mig, hvorfor de "må videre til næste fase" til sidst, eller hvorfor deres minder fra den alternative tidslinje pludselig vender tilbage. Jeg ser det ikke som mystisk, bare forvrøvlet, og fra skabernes side var det bare en billig undskyldning for at give seerne en mere emotionel slutning; man kunne jo ikke nænne at lade historien slutte med, at Jack og Kate (og Charlie og Claire) ikke fik hinanden til sidst, selv om det var den slutning, der gav mening. Forfatterne havde skrevet sig op i et hjørne og måtte tilsidesætte logik til sidst... Jeg er ellers godt tilfreds med forklaringerne angående Øen og dens baggrundshistorie, men flash-sideways universet kørte helt af sporet, og slutscenen med Jack og hans far var antiklimaktisk for mig.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Du fræser afsted på motorvejen en mørk aften mens det styrter ned, kæresten sidder ved siden af og er muggen og synes du er en lad bums uden en fremtid...stemningen er lagt. Foran dig slingrer en lastbil, pludselig glider dennes bagklap op og du får et glimt af en pige i bur...hvad gør du nu?
Jeg havde skrevet en mindre anmeldelse, men slettede det sgu igen, ha!
Så skal der anmeldels animations film :) Nu på BD Del. 1 ;)
Shrek Starten på den grønne trolds eventyr sammen med alle de andre eventyrs væsner, og det starter godt :) Da Shrek første gang møder æsel og man ser dem sammen, ved man lige fra det øjeblik at de vil opleve en del eventyr sammen og rigtigt nok hele 4 film og et juleafsnit blev det til. 5/6
Shrek 2 Nu er Shrek og Fiona blevet gift, og de er blevet inviteret hen til kongen og dronningen af lang langt borte (fionas forældre) for at få deres velsignelse, alt det bliver vist i den bedste Meet the fockers stil. En ting som jeg synes er perfekt i filmen er Den bestøvlede kat, rolle er godt lavet, men også at det lige skal være en kat der stjæler æsels opmærksomhed, som sjovt nok også er det katte gør i virkeligheden ;) Shrek 2 er højde punktet på i denne serie, også den som jeg finder sjovest. 5/6 Den er så tæt på 6/6, men den trækker sgu en stjerne ned for jeg synes at den gode/onde fe var en smule irreterene og ikke passede rigtig ind.
Shrek den tredje Shrek begiver sig ud på en færd for at finde Arthur tronfølgeren til langt langt borte, men det vil prins charming ikke finde sig i, så som alle andre onde skurke ville have gjort, forbereder han sig nemlig på..... et teater stykke?? Det gik utrolig godt med de første i rækken, men så laver de denne her, den har da nogle meget få minde værdige scener (måske), men humoren er helt i bund, men ikke lige så meget i bund som historien. 3/6 Selvom dette er en skuffelse, så slutter den ret godt, for en trilogi, men desværre blev de ved :\
Shrek den lykkelige Nu skulle alt være på plads for familien Shrek, de levede lykkeligt til deres dages ende..... men Dreamworks tryllede lige en ny figur op af hatten, som vi sjovt nok også mødte i Shrek den tredje (dog slet ikke samme figur, men navn, forvirret??), nå men Shrek bliver sparket tilbage til fortiden hvor han stadig var en rigtig trold som alle var bange for, men skurken (rumleskaft) snød ham, så Shrek har til daggry at finde fiona og kysse hende ellers ville Shrek aldrig have eksisteret, spændende, men utrolig forudsigelig og kedelig at se på, humoreren føles som skrapet helt væk. Faktisk er Shrek den lykkelige helt unødvendig for serien, jeg troede de havde nået bunden i Shrek den tredje, men jeg tog fejl :( og det er en skam at de slutter Shrek serien på den måde. 2/6
Selvom filmene ikke er ligegode, så skal de have ros for billederne, de er dejlig skarpe. Ekstramaterialet er der ikke så meget at prale af udover i hver film er der et lille klip ca 10 min, hvor skuespilleren fortæller om deres roller, Shrek: Æsel, Shrek 2: Den bestøvlede kat, Shrek den tredje: Fiona og Shrek den lykkelige: Shrek. Boksen fandt ejg til 530 kr, og det kan vidst siges med det samme at det ikke helt var pengene værd, men det er jo først noget man finder ud af efter man har set dem :) Shrek hele historien 4/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Exorcisten: Jeg var egentlig ikke så overrasket over at de ulækre ting er blevet lidt oversolgt. Jo der er nogle vumle ting, men jeg tror mere det chokerende er hvor provokerende det må have været da filmen udkom.
Ser man bort fra det er det dog stadig en skide god film. Underholdende, provokerende og med en smule dyster humor. Derudover er det også lang tid siden jeg har set en film med så mange spændende billeder. Her er både spændende vinkler, og lyset er ganske effektivt benyttet.
8/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
De første 95% af filmen skildre på fornuftig vis familiedramaet, men slutning har jeg intet tilovers for. Det virker nærmest som om, at dette var filmens primære budskab - hyldest om man vil - og det er et fuldstændig unødvendigt og dybt irriterende plot twist.
5/10 for de første 95% og 1/10 for slutningen.
Buried (2010)
Arrrrh FFS så gør dog noget!!! Har han ikke set Kill Bill ¤%&%¤&. Ja så let er det nok ikke, og nogle superninja er han næppe, men helt ærligt... Hvis han kan få et signal og får bekræftet at han "nok kun er et par fod nede" så få da for helvede sparket en af enderne itu, og begynde at forskubbe sandet. Det er sand, ikke ler. Og især til sidste...! Arh! så fold dig da samme og kæmp og flå og riv dig lodret op igennem brædderne som netop er gået i stykker ffs. Og filmen fangede mig endda slet ikke - blev bare mere og mere irriteret på ham, og slutningen var forudsigelig som hvid maling. Der er flere andre ting, men jeg stopper bare her.
#6621 MOVIE1000 15 år siden
#6622 Lord Beef Jerky 15 år siden
#6623 Riqon 15 år siden
#6624 MOVIE1000 15 år siden
#6625 misuma 15 år siden
Du fræser afsted på motorvejen en mørk aften mens det styrter ned, kæresten sidder ved siden af og er muggen og synes du er en lad bums uden en fremtid...stemningen er lagt. Foran dig slingrer en lastbil, pludselig glider dennes bagklap op og du får et glimt af en pige i bur...hvad gør du nu?
Jeg havde skrevet en mindre anmeldelse, men slettede det sgu igen, ha!
3/6
#6626 MOVIE1000 15 år siden
Shrek
Starten på den grønne trolds eventyr sammen med alle de andre eventyrs væsner, og det starter godt :)
Da Shrek første gang møder æsel og man ser dem sammen, ved man lige fra det øjeblik at de vil opleve en del eventyr sammen og rigtigt nok hele 4 film og et juleafsnit blev det til.
5/6
Shrek 2
Nu er Shrek og Fiona blevet gift, og de er blevet inviteret hen til kongen og dronningen af lang langt borte (fionas forældre) for at få deres velsignelse, alt det bliver vist i den bedste Meet the fockers stil. En ting som jeg synes er perfekt i filmen er Den bestøvlede kat, rolle er godt lavet, men også at det lige skal være en kat der stjæler æsels opmærksomhed, som sjovt nok også er det katte gør i virkeligheden ;)
Shrek 2 er højde punktet på i denne serie, også den som jeg finder sjovest.
5/6
Den er så tæt på 6/6, men den trækker sgu en stjerne ned for jeg synes at den gode/onde fe var en smule irreterene og ikke passede rigtig ind.
Shrek den tredje
Shrek begiver sig ud på en færd for at finde Arthur tronfølgeren til langt langt borte, men det vil prins charming ikke finde sig i, så som alle andre onde skurke ville have gjort, forbereder han sig nemlig på..... et teater stykke??
Det gik utrolig godt med de første i rækken, men så laver de denne her, den har da nogle meget få minde værdige scener (måske), men humoren er helt i bund, men ikke lige så meget i bund som historien.
3/6
Selvom dette er en skuffelse, så slutter den ret godt, for en trilogi, men desværre blev de ved :\
Shrek den lykkelige
Nu skulle alt være på plads for familien Shrek, de levede lykkeligt til deres dages ende..... men Dreamworks tryllede lige en ny figur op af hatten, som vi sjovt nok også mødte i Shrek den tredje (dog slet ikke samme figur, men navn, forvirret??), nå men Shrek bliver sparket tilbage til fortiden hvor han stadig var en rigtig trold som alle var bange for, men skurken (rumleskaft) snød ham, så Shrek har til daggry at finde fiona og kysse hende ellers ville Shrek aldrig have eksisteret, spændende, men utrolig forudsigelig og kedelig at se på, humoreren føles som skrapet helt væk.
Faktisk er Shrek den lykkelige helt unødvendig for serien, jeg troede de havde nået bunden i Shrek den tredje, men jeg tog fejl :( og det er en skam at de slutter Shrek serien på den måde.
2/6
Selvom filmene ikke er ligegode, så skal de have ros for billederne, de er dejlig skarpe. Ekstramaterialet er der ikke så meget at prale af udover i hver film er der et lille klip ca 10 min, hvor skuespilleren fortæller om deres roller, Shrek: Æsel, Shrek 2: Den bestøvlede kat, Shrek den tredje: Fiona og Shrek den lykkelige: Shrek.
Boksen fandt ejg til 530 kr, og det kan vidst siges med det samme at det ikke helt var pengene værd, men det er jo først noget man finder ud af efter man har set dem :)
Shrek hele historien 4/6
#6627 Collateral 15 år siden
Jeg var egentlig ikke så overrasket over at de ulækre ting er blevet lidt oversolgt. Jo der er nogle vumle ting, men jeg tror mere det chokerende er hvor provokerende det må have været da filmen udkom.
Ser man bort fra det er det dog stadig en skide god film. Underholdende, provokerende og med en smule dyster humor. Derudover er det også lang tid siden jeg har set en film med så mange spændende billeder. Her er både spændende vinkler, og lyset er ganske effektivt benyttet.
8/10
#6628 misuma 15 år siden
#6629 loki 15 år siden
De første 95% af filmen skildre på fornuftig vis familiedramaet, men slutning har jeg intet tilovers for. Det virker nærmest som om, at dette var filmens primære budskab - hyldest om man vil - og det er et fuldstændig unødvendigt og dybt irriterende plot twist.
5/10 for de første 95% og 1/10 for slutningen.
Buried (2010)
-9999999999999999999999/10
#6630 Skeloboy 15 år siden