Gravatar

#6631 Wangsgaard 15 år siden

Giver dig ret med slutningen i Remember Me, den er total tåbelig!
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#6632 knipsknips 15 år siden

The Walking Dead - Sæson 1

Første afsnit startede som lyn og torden. Bedste serie start længe syntes jeg.
Anden og tredje afsnit var lidt skuffende oven på sådan en start så middel karakter der.
4 og 5 afsnit er lidt bedre og mere action i de to afsnit.
6 og sidste afsnit giver ikke så meget bortset fra starten.

4/6 til første sæson af The Walking Dead
Gravatar

#6633 elwood 15 år siden

Var sammen med to venner som jeg introducerede for først Bolt, overrasene god Disney film, go humor, og en sød historie, man ser tydeligt at John lasseter har været ind over, plus de malede baggrunde, blandet med normal cgi er himmelske smukke!

3:10 to Yuma den nye.

Det her kan gøres meget enkelt...
Ben Foster stjæler hver en scene han er med i!

Så en god lille hyggelig filmaften, inden vi skal fejre nytår sammen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6634 Collateral 15 år siden

#6628: Nej har jeg ikke, men skriver den lige under mit "Film at huske" faneblad. Så skal jeg nok få den set. Er det fordi du foretrækker den over "Exorcisten" eller?

#6632: Sjovt at du fandt 1. afsnit bedst, og de næste to lidt kedelige. Jeg havde det faktisk lidt omvendt. Fandt ingen afsnit kedelige, men synes det 1. var længe om at komme i gang. Alt i alt synes jeg dog hele serien var rigtig god.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6635 duuk74 15 år siden

Jeg synes også serien bare bliver bedre og bedre. Piloten var ret standard. Det har man set før i f.eks. 28 Days Later.
Det er først senere når der rigtig kommer kød på historien og personerne, at serien skiller sig rigtigt ud fra horden af zombie film.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#6636 Muldgraver 15 år siden

Pickpocket

At blive og forblive tyv. Michel vil ud af sin økonomiske nød og har, inspireret af overmennesketanken, besluttet sig for/undskyldt sig til at bryde med moralen og blive lommetyv. Det får naturligvis konsekvenser, ikke bare socialt, men også personligt.
En ultra light-udgave af Dostojevskijs Raskolnikov. Der refereres da også tydeligt til bogen og det er fint nok, for filmen prøver ikke på at lade som om den har en nytænkt, banebrydende ide, tværtimod.

Men en flot lille film, som, omend de skrabede dialoger til tider virker lidt spøjse, formår at få fortalt i masser af underliggende detaljer og give nogle flotte og kraftfulde personskildringer, som man sagtens kan leve sig ind i og finde både sym- og antipati.

Egentlig vakler jeg lidt mellem karakteren og vil nok være tilbøjelig til at give filmen en karakter lavere, fordi der er så lidt idé i filmen, men jeg synes samtidig den er så flot og rigt fortalt, at jeg på trods af idémangelen alligevel må havne på:
5/6
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#6637 Collateral 15 år siden

#6635: Er helt enig. Jeg synes også de menneskelige konflikter, er hvad der gør serien virkelig interessant, og de tager først rigtig fart efter 1. afsnit.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6638 gi-jones 15 år siden

Pillars of the Earth - miniserie (BD)
I løbet af i går og i dag har jeg set denne nyudgivne serie igennem (den kan vist kun købes fra USA indtil videre). Værende en kæmpe fan af bogen, skal det ikke være nogen hemmelighed at mine forventninger var skruet godt op. Allerede da jeg læste bogen for et par år siden, efter opfordring fra en fellow filmz'er, tænkte jeg at den var noget nær det perfekte oplæg til en fantastisk tv-serie.

Så lever "filmatiseringen" op til den forventning? Både og. Den fantastiske historie og det geniale persongalleri er indtakt, og serien følger bogen meget slavisk, hvilket jo som bekendt kan være både godt og skidt. Ligesom bogen kræver den lidt tilvænning, men efter de første par afsnit bliver det svært at ramme powerknappen på remoten. Med andre ord er den objektivt set en ganske effektiv serie.

Serien lider til tider en anelse under tv-skuespils-syndromet, og man kan også godt fornemme at budgettet ikke har været til helt at gennemføre de Ridley Scott'ske scener, som man kunne have forestillet sig. Til gengæld navigeres der ret behændigt uden om de værste dollar-slugere uden at det gør rigtigt ondt som seer. Dog kunne skildringen af miljøet godt have været en tand mindre poleret efter min smag.

Generelt en velfungerende serie, som er virkelig medrivende og ganske flot, men som kunne have været en del mere, med lidt flere midler og måske en lidt mere sikker instruktion.

4/6 (meget tæt på 5)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6639 lagoni 15 år siden

gi-jones (6638) skrev:
(den kan vist kun købes fra USA indtil videre)

Jeg er rimelig sikker på jeg har set den i Fona og kan se bl.a. moviezoo også har den på både dvd og BD.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#6640 misuma 15 år siden

Scott Pilgrim vs The World - Du kan se den med popbriller på eller skralde lagene af og ane en vis alvor hvis man altså vil. Filmen skal snart ses igen da den er fyldt med guf til både øre og øje.

5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: