Gravatar

#6931 Broomie 15 år siden

Scott Pilgrim vs. The World

En fantastisk original film, med en rigtig flot billedside. Filmen er delt op i to, man har den traditionelle hverdags kærlighedsfilm på den side, mens man har "computerspillet" med Scott mod sine 7 "X'es", med massere af fantastisk flotte effekter. På trods af denne splitning af filmen, har filmen hele tiden en rød tråd igennem filmen, Scott Pilgrim skal igennem ild og vand for at få fat i sin kærlighed.
Både Michael Cera og hans værelses kammerat Kieran Culkin gør et sublimt arbejde.
Den absolut sjoveste og flotteste film fra 2010.

9/10.

I Love you Philip Morris
Vi bliver i komediegenren. Til forskel fra Scott Pilgrim er Philip Morris en mere rendyrket komedie.
Jim Carrey gør det som sædvanligt super godt i denne genre. Dog savner jeg bedre skuespil fra resten af karraktererne. Jim Carrey stjæler filmen, simpelthen.
På trod af, at I Love you Philip Morris ikke har meget andet at byde på, en humor, er jeg godt underholdt gennem det meste af filmen.

7/10
Gravatar

#6932 wimmie 15 år siden

Jeg er som Skeloboy næsten også ikke enig :p

E.T. 6/6
The Road 5/6
Naked Gun 5/6
Naked Gun 2½ 4/6
Naked Gun 33½ 3/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#6933 Sweetiebellefan 15 år siden

Speed

For fuld fart med Kenau Reeves der spiller en betjent som må stoppe en galning og hans bomber, og skurken er spllet af Dennis Hopper.

Typisk 1990er action.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#6934 evermind 15 år siden

#6933 Enig! Forudsigelig, men vældig underholdende. :)

Hehe, jeg kan huske, at Millhouse i et afsnit af Simpsons udbryder: "It's just like Speed 2, only with a bus instead of a boat!!" :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#6935 Muldgraver 15 år siden

Solhanne (6923) skrev:
Original titler tak. :-)

Kunne ikke lige få det til at passe på Scarlett Johansson filmen.

Heh, ok: Остров (= Ostrov)
Og IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0851577/
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#6936 Herrguth 15 år siden

Don't Come Knocking (2005)
(instr. Wim Wenders)

[url=

Så har jeg lige set min første Wim Wenders film. Det var en hyggelig film, men ikke noget jeg blev blæst væk af.

Filmen handler om skuespilleren Howard Spence (Sam Shepard), der stikker af fra et filmset, og samtidig stikker han også af fra et liv med alkohol, stoffer og damer. Han tager tilbage til byen hvor han er vokset op, og besøger sin mor (Eva Marie Saint) for første gang i 30 år, der dog har fulgt med i hans liv gennem bladene.
Han finder ud af, at han har har en søn og prøver derfor at tage kontakt til hans gamle flamme (Jessica Lange) og sønnen (Gabriel Mann), der dog ikke tager imod ham med åbne arme. Samtidig er også en ung kvinde (Sarah Polley) taget til byen, for at sprede sin mors aske, og hun finder også mere i byen end hun havde regnet med.

Filmen har nogle gode scener og nogle fine præstationer bl.a. også fra Tim Roth, der spiller en mand, på jagt efter Howard Spence, for at få ham tilbage på filmsettet.

Sam Shepard spiller hovedrollen som Howard Spence, der opdager et liv, han er gået glip af, og som han måske godt kunne tænke sig. Desværre virker filmen overfladisk og man kommer aldrig rigtig under huden på Howard Spence. Jeg følte ikke rigtig med ham under filmen.

Filmen har nogle meget flotte billeder og dejlig musik af T Bone Burnett (som også lavede musikken til "O Brother Where Art Thou?" og "Crazy Heart").

Så alt i alt en hyggelig film med gode skuespilspræstationer, men som aldrig rigtig kommer i dybden med sine karakterer.

6/10
Gravatar

#6937 Sweetiebellefan 15 år siden

Svaneprinsessen

En let omgang prinse og prinsesse historie, og store danske navne som Thomas Eje og Casper Christensen er med i oversætningen.

Desværre lidt for meget kitsch til at gøre det en storslået klassiker.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#6938 Lord Beef Jerky 15 år siden

#6925 Ikke ligesom Skeloboy og Wimmie er jeg faktisk endnu mere enig! Faktisk vil jeg give alle de film samme karakter som dig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6939 davenport 15 år siden

Har lige set Precious. Meget stærk film. Forvent ikke action, men hvis man kan lide socialrealisme, så er her et godt bud.
Jeg har det lidt som efter jeg havde set Requiem f.a.d. og The Road. Det er ikke en film jeg umiddelbart har lyst til at se igen, mest fordi den rørte mig dybt, og
når det handler om børn der ikke har det godt, står jeg som oftest af, efter jeg selv har fået børn.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#6940 Sweetiebellefan 15 år siden

Dobbel op.

Skriv ny kommentar: