Jeg må nu også indrømme, at jeg regnede "Tagmus"-mysteriet ud allerede efter ganske få indlæg. Af flere årsager, dog først og fremmest den velkendte skarpe måde at formulere sig på. Men jeg byder helt sikkert ham den gamle velkommen "hjem". :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#6991 - hehe. Jeg havde faktisk min mistanke...mest fordi det var en ny bruger, der meget hurtigt skrev som om, han følte sig hjemme på filmz...velkommen tilbage :)
Tak! Jeg siger altid til mig selv, "kald dig nu noget anti-latte", men det ender altid op med at jeg synes det er sejere med et navn de 2-6 årige kan relatere sig til (og mht. Tagmus ... 45-50 årige, præ-rullator alder!). Måske "Goddag Goddard" næste gang.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
There Will Be Blood Daniel Day-Lewis gør det igen! Den mand er simpelthen en fantastisk skuespiller! Næsten lige så fantastisk er selve filmen. Den formår virkelig at skildre datidens og formentlig også nutidens ekstreme Bosser (og præster) på fornemmeste vis. Som sagt før, gør Daniel Day-Lewis det suverænt, men der skal helt klart også en kado til Paul Dano, som jeg før kun erindrer i Little Miss Sunshine, men her hæver han niveauet.
Uden at fortælle for meget om handlingen, kan jeg kun sige, at Darren Aronofsky er tilbage i sin sædvanlige stil, med et psykologisk drama, efter sin afstikker indenfor lige-ud-af-landevejen filmgenren, med The Wrestler.
Natalie Portman gør det fantastisk, og Mila Kunis, Vincent Cassel og Winona Ryder gør det også fint. Tilgengæld irriterer brugen af håndholdt ryste-kamera enormt, og kommer derfor til at trække ned i min vurdering.
Slutvurdering 7-8/10
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
"Black Swan" er Darren Aronofsky's nyeste skud på stammen, og han bliver ved med at imponerer. Jeg havde en fantastisk biografoplevelse med "Black Swan", og jeg har egentligt lidt svært ved at sætte ord på i øjeblikket, men jeg vil forsøge at sige lidt. Darren Aronofsky er en fremragende visuel filmmager, som formår at skabe en stemning og et visuelt indtryk, der akkompagneret med en fremragende lydside, virkelig kommer ind under huden på en. Den starter ud som et drama om en perfektionistisk balletdanser der gerne vil udfolde sig i rampelyset, men jo længere vi kommer ind i filmen og dens tryggende stemning, jo mere udvikler det sig nærmest til en horror-film. Inden jeg så filmen, havde jeg hørt et par anmeldelser og et par af deres kritikpunkter, så jeg kunne ikke lade være med at lægge mærke til især et kritikpunkt under filmen, nemlig dialogen mellem kvinderne. Den virker ikke altid særligt naturlig i nogle scener, hvor man godt kunne forestille sig at det var en mands fortolkning af hvad disse kvinder ville sige til hinanden. Natalie Portman er fantastisk i hovedrollen, og burde også vinde en Oscar for sin præstation. Birollerne er også ganske gode, uden at de dog stjæler scenen fra Portman.
Jeg var dybt opslugt af stemningen i denne fantastiske film, som muligvis er Darren Aronofsky's hidtil bedste film, og i særdeleshed er en af de bedste film som er udgivet i 2010(Og formentlig en af de bedste film fra 2011 efter dansk udgivelsesdato)
9/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#6991 Bony 15 år siden
#6992 Skeloboy 15 år siden
#6993 MMB 15 år siden
Jeg regnede den også ud i løbet af 0,5 sekunder. Jeg troede også, han ville hoppe i min Mad Men og Alien i 3D fælde, men den gik åbenbart ikke :P
#6994 Bruce 15 år siden
#6995 BN 15 år siden
Ahh, det må være franske filmfans' måde at sige 'goddag' til hinanden på!
#6996 Broomie 15 år siden
Daniel Day-Lewis gør det igen! Den mand er simpelthen en fantastisk skuespiller!
Næsten lige så fantastisk er selve filmen. Den formår virkelig at skildre datidens og formentlig også nutidens ekstreme Bosser (og præster) på fornemmeste vis.
Som sagt før, gør Daniel Day-Lewis det suverænt, men der skal helt klart også en kado til Paul Dano, som jeg før kun erindrer i Little Miss Sunshine, men her hæver han niveauet.
Filmen får 8-9/10
#6997 Steffan Rasmussen 15 år siden
Uden at fortælle for meget om handlingen, kan jeg kun sige, at Darren Aronofsky er tilbage i sin sædvanlige stil, med et psykologisk drama, efter sin afstikker indenfor lige-ud-af-landevejen filmgenren, med The Wrestler.
Natalie Portman gør det fantastisk, og Mila Kunis, Vincent Cassel og Winona Ryder gør det også fint. Tilgengæld irriterer brugen af håndholdt ryste-kamera enormt, og kommer derfor til at trække ned i min vurdering.
Slutvurdering 7-8/10
#6998 Kruse 15 år siden
"Black Swan" er Darren Aronofsky's nyeste skud på stammen, og han bliver ved med at imponerer. Jeg havde en fantastisk biografoplevelse med "Black Swan", og jeg har egentligt lidt svært ved at sætte ord på i øjeblikket, men jeg vil forsøge at sige lidt. Darren Aronofsky er en fremragende visuel filmmager, som formår at skabe en stemning og et visuelt indtryk, der akkompagneret med en fremragende lydside, virkelig kommer ind under huden på en. Den starter ud som et drama om en perfektionistisk balletdanser der gerne vil udfolde sig i rampelyset, men jo længere vi kommer ind i filmen og dens tryggende stemning, jo mere udvikler det sig nærmest til en horror-film. Inden jeg så filmen, havde jeg hørt et par anmeldelser og et par af deres kritikpunkter, så jeg kunne ikke lade være med at lægge mærke til især et kritikpunkt under filmen, nemlig dialogen mellem kvinderne. Den virker ikke altid særligt naturlig i nogle scener, hvor man godt kunne forestille sig at det var en mands fortolkning af hvad disse kvinder ville sige til hinanden. Natalie Portman er fantastisk i hovedrollen, og burde også vinde en Oscar for sin præstation. Birollerne er også ganske gode, uden at de dog stjæler scenen fra Portman.
Jeg var dybt opslugt af stemningen i denne fantastiske film, som muligvis er Darren Aronofsky's hidtil bedste film, og i særdeleshed er en af de bedste film som er udgivet i 2010(Og formentlig en af de bedste film fra 2011 efter dansk udgivelsesdato)
9/10
#6999 Lord Beef Jerky 15 år siden
#7000 Kruse 15 år siden
Jeg skrev muligvis ;)
Jeg skal lige have genset "Requiem for a Dream" før at jeg kan træffe den afgørelse.