Gravatar

#7351 Batsy 15 år siden

7350# Okay hehe, tænkte på det burde være ulækkert vis folk endda kastede op til den scene så må den være voldig! :b
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#7352 Broomie 15 år siden

The Trouble With Harry

En ganske hyggelig film af Alfred Hitchcock med en ganske veloplagt John Forsythe. Ikke en af Hitchcocks bedste.

7/10
Gravatar

#7353 Wangsgaard 15 år siden

#7352 Dejlig film!
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#7354 Riqon 15 år siden

Jeg genså lige The Matrix på blu-ray. Den holder fortsat, men jeg synes faktisk, den første halve time er den bedste. :) 5/6
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#7355 Broomie 15 år siden

Léon

En af de absolut bedste præstationer af et barn, her Nathalie Portman. Filmen er utrolig rørende, med nogle rigtig gode actionscener.

8/10
Gravatar

#7356 Broomie 15 år siden

Full Metal Jacket

Denne film rangeres for mig som én af de to bedste krigsfilm, der er lavet (den anden er Apocalypse Now).
Filmen er delt op i 2 dele. Den første del foregår i træningslejren mens den anden halvdel er under selve Vietnam krigen.
Filmens første del er helt perfekt skruet sammen, hvor man ser R. Lee Ermey som Sergent Hartman, ombygge alle soldaterne til rene dræbere.
Den anden halvdel havde jeg lidt svært ved at klare, eftersom jeg ved første øjekast så den som en smule rodet, men efter jeg læste lidt mere om filmen, f.eks. ugens film her på Filmz, forstår jeg meget bedre sammenhængen mellem 1. og 2. del.

9/10
Gravatar

#7357 Sweetiebellefan 15 år siden

Max Pinlig

Komedie om en dreng og hans pinlige mor som skal prøve at holde en god jul sammen, mens Max forelsker sig.

Filmpriserne i Berlin værd.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#7358 Kruse 15 år siden

Bride of Frankenstein

Så fik jeg set efterfølgeren til "Frankenstein", og selvom at jeg ikke er enig med de mange der mener at den overgår den første film, så er jeg enig i at det bestemt er en fremragende film.

"Bride of Frankenstein" starter ud stort set hvor "Frankenstein" slap, og allerede hurtigt dukker det første mindre irritationselement op. I den første film blev Henry Frankenstein's forlovede spillet af Mae Clarke, og hun gjorde det aldeles glimrende i den rolle. I "Bride of Frankenstein" er hun blevet udskiftet med Valerie Hobson, og ikke nok med at hun er en dårligere skuespiller, så har hun endda en helt anden hårfarve, hvilket ødelægger lidt kontinuiteten. En anden ting der hurtigt springer i øjnene(eller nærmere i ørerne), er at der nu er tilføjet et score til filmen. Den første film var helt uden nogen form for musik, hvilket ikke gjorde noget, da filmen på ingen måde havde brug for musik. Det fungerede fantastisk uden. "Bride of Frankenstein" har tilgengæld et score, som ind i mellem dukker op, og det fungerer egentligt også fint, men det havde nu ikke været nødvendigt.

Colin Clive spiller endnu engang Henry Frankenstein og han gør det også godt, men hans karakter er denne gang blevet skubbet mere i baggrunden, og er ikke helt lige så interessant som den var i den første film. Tilgengæld er monstret, spillet endnu en gang af Boris Karloff, mere i fokus end den var i den første film, og nu er den blevet bedre til at udtrykke sig, og den lærer endda at tale lidt. Karloff er endnu en gang fremragende, og han har endda lidt mere at arbejde med i denne film end han havde i den første. En ny karakter som vi støder på i filmen er doktor Pretorius, spillet af Ernest Thesiger. Han er yderst glimrende, og har det rigtige udseende og udtryk til at spille en gal videnskabsmand. En anden ny karakter, som er en af de mindre heldige, er Una O'Connor som spiller Minnie. Hun skal forestille at være filmens "comic relief", men hun passer bare ikke sammen med tonen til resten af filmen, og hun er næsten ikke til at holde ud.

Historien i "Bride of Frankenstein" er også rigtig god, men jeg vil stadig foretrække historien i den første film. Hele præmissen med at skabe liv ud af de døde og hvilke konsekvenser det får at lege gud, finder jeg bare mere fascinerende og så synes jeg også at hele skabelsesprocessen er bedre udført i "Frankenstein". Men det er nu ikke til at komme uden om at "Bride of Frankenstein" er en fremragende film og en værdig efterfølger. Den når bare ikke helt op på niveau med "Frankenstein".

8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7359 Collateral 15 år siden

Jeg har lige set Michael Bay's "The Island" med min mor og hendes kammerat. De var fuldstændig chokerede! Og grunden til jeg valgte den film var at jeg tænkte at den var relativt nem at sluge. Den kunne de satme ikke lide. Den var for "speciel" i deres øjne. Jeg er målløs.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#7360 Neranders 15 år siden

Næste film du introducere dem for, skal være Mulholland Drive. ;)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."

Skriv ny kommentar: