Gravatar

#1471 Skeloboy 15 år siden

Dreams, 1990

8 episoder, hver med deres egen tema. Betydningen er ikke umiddelbar, og der skal tænkes for at fange den. Men Kurosawa gør det, han er allerbedst til: at skabe smukke billeder. Dreams er hans visuelt stærkeste film og hans mest poetiske. Det er også den mest obskure, men for satan, hvor er den flot.

På en eller anden måde handler de om menneskelige omkostninger og naturen. Der er ikke en start, en midte og en slutning.

Den er vel mest at betragte som en eksperimental film. Ikke alle 8 episoder er lige vellykket, men der er noget at komme efter i alle. Det er en anderledes Kurosawa, og en anderledes film generelt. Men den er bestemt værd at se. Faktisk finder jeg den bedre end mange af de klassike Kurosaw, og kun De Syv Samuraier, Rødskæg og Nora Inu kan overgå den.

5/6
IMDB
Gravatar

#1472 Kruse 15 år siden

#1468: Nej, selvom at den var rigtig god, så er jeg enig i at den ikke helt når op på City of God's niveau. Men den fungerer perfekt som supplement til City of God.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1473 El vez 15 år siden

Crouching Tiger, BD.

Jeg var ikke overvældet over teknikken på den engelske Blu-Ray udgivelse af Crouching Tiger Hidden Dragon, men det var nu dejligt at se Ang Lees fantastiske Wuxia i HD.

Film 9/10
Video 7/10
Audio 7/10

BSG må gerne dukke op i morgen :D
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#1474 elwood 15 år siden

Hvor har i nappet jeres BSG fra?

Går udfra dte er BSG complete collection BD du venter på ligesom The Insider i sin tid 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1475 El vez 15 år siden

Yep - det er fra Amazon.com. Når man vælger den dyreste leveringsmulighed kan man betale sig fra toldrisiko (dvs. Insider var ikke så heldig :p)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#1476 MOVIE1000 15 år siden

HULK

sidst jeg så Hulk var i 2004 og der blev jeg skuffet kan jeg huske, men ikke hvorfor.
så jeg købte den her for et par dage siden og har nu fået set den.
jeg blev rigtig overrasket den var rigtig god, for mig hang det hele sammen. kunne specielt godt lide de der scene skift som mindede om en tegneserie man fik helt lyst til at læse en tegneserie. skuespillet var faktisk ok og man ser også en del til Hulk men der var et eller andet med animationen. jeg synes at den er langt bedre end The incredeble Hulk, da den ikke rigtig holder stilen fra Hulk.
4,5/6,0
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#1477 filmz-Bruce 15 år siden

#1475 Havde Insider betalt sig fra toldrisiko, men blev snuppet alligevel?!?!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1478 dyg 15 år siden

Hvordan betaler man sig fra toldrisikoen?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1479 Bony 15 år siden

Jeg så Hitchcocks "Psycho" her den anden dag og jeg ved ikke rigtigt hvorfor, men jeg blev en anelse skuffet. Jeg tror til dels det skyldes, at mine forventninger var skruet alt for højt op i vejret. De selvudnævnte Hitchcock-eksperter jeg havde snakket med om filmen, nævnte alle "Psycho" som værende hans mesterværk og den bedste Hitchcock-film til dato. Jeg må dog indse, at de tydeligvis ikke har set hverken "Vertigo", "Rear Window" eller "Dial M for Murder", som alle er langt bedre og mere helstøbte end "Psycho" efter min mening.

Det var heller ikke fordi, at "Psycho" var decideret dårlig, nej tværtimod var filmen da god. Historien bliver også stadig fortalt på den fantastiske Hitchcock-maner og det klæder den i aller højeste grad. Men jeg vil nu ikke gå så langt som at kalde den for et mesterværk. Anthony Perkins spiller dog helt fantastisk i rollen som Norman Bates, en præstation der klart overskygger hans lidt middelmådige præstation i Welles' "Le Procés".

5/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#1480 elwood 15 år siden

glem ikke musikken, får stadig gåsehud over og tænke på det, da jeg hørte det spillet live i Århus musikhuset 8-)

Satme en fed oplevelse.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: