Gravatar

#7471 Bruce 15 år siden

#7470 Igen enig. Det med malerierne var meget interessant.

Vil meget gerne skrive om True Grit originalen. Måske jeg skulle se den imorgen, hvis jeg kan nå og få det hele på plads, så skal jeg nok vende tilbage :) Og ja det var det jeg ville kalde, en god gammeldags western, uden noget overflødig spild og hele vejen igennem interessante personer.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7472 Kruse 15 år siden

Kick-Ass

Meget har været skrevet om denne film, så jeg har ikke lyst til at skrive det store. Jeg synes at den var fin og jeg var godt underholdt, på trods af at jeg ikke er ligeså imponeret som så mange andre. Til tider er den en anelse for ordinær både fortællemæssigt og i dialog, og flere gange var filmen en anelse for ulogisk. Hvad der dog fungerer godt er actionscenerne, så når først anden halvdel af filmen går i gang, og actionscenerne hober sig op, så formåede den at underholde mig godt.

7-7,5/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7473 NightHawk 15 år siden

# 7471 -

Det lyder sgu godt! Den anmeldelse vil jeg glæde mig til at læse. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#7474 Skeloboy 15 år siden

127 Hours
Historien behøver ingen præsentation.

Men hvordan får man en film til at vare 94 minutter om en mand, der sidder fast? Det lykkedes overordentligt godt for Danny Boyle, men det er på dens plus og minus. Fordi sekvenserne fylder en anelse for meget, og er lidt for MTV-agtige. Det trækker lige en karakter ned.

127 Hours er utrolig god og til tider rigtig intens.

8/10
Gravatar

#7475 Riqon 15 år siden

Jeg har netop set The Four Feathers. Den slog mig som en lidt underlig størrelse, da jeg meget tidligt i filmen havde svært ved helt at forstå plottet. En mand melder sig ud af hæren, bliver kaldt en kujon, så han tager til det krigshærgede Sudan alligevel, dog ikke som soldat, men uden noget som helst (endda uden plan), for at redde sin ære, så han kan genvinde sin forvirrede kærestes hjerte. Briternes brutalitet og racisme fremhæves et par gange, men bliver ikke håndteret, og karaktererne synes ikke at vokse på dette punkt. Måske hele historien havde givet mere mening, hvis man havde læst bogen... og så er den lang, og nogle scener er decideret tåkrummende at overvære. Jeg har set mange værre film, men den her er bestemt ikke god. 2/6
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#7476 duuk74 15 år siden

The Wizard of Gore http://www.imdb.com/title/tt0765487/

Nok den mest mystiske film jeg længe har set.
Filmen er et remake af en film fra 70'erne, og er meget meget sær.

I en outreret og hedonistisk natklub udfører tryllekunstneren Montag the Magnificent sine bizzare og makabre tricks, hvor kvinder fra publikum "frivilligt" bliver dræbt på forskellige måde, hvorefter de på magisk vis til sidst hopper frem uskadte.
Tingene tager en ukendt drejning da nogle af kvinderne senere bliver fundet døde..

Filmen er et såkaldt "mindfuck" mysterie a la David Lynch film, hvor intet er som det ser ud til og man nærmest skal dissekere filmen for at løse den gordiske knude. Dog uden symbolikken i Lynch's film. Og ærlig talt er jeg egentlig ikke til den slags.

Filmen har en mørk undergrundsstemning og vil måske blive kult engang (som originalen).

Uden bedømmelse.

Trailer: (mindre spoilers)

100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#7477 Neranders 15 år siden

De sidste tre dage, har jeg fået set Dr. Strangelove, Zodiac, Winters Bone, True Grit og Amélie. Anmeldelser kommer i morgen.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#7478 Bruce 15 år siden

#7477 Lortefilm ... Just kidding :) Men ser frem til dine ord.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7479 dyg 15 år siden

#7476 - Jeg kan noget bedre lide HG Lewis' originale Wizard of Gore, der (på trods af også at være pænt sær, men det er Lewis' film altid) efter min mening er ganske fed og dejligt blodig :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#7480 BN 15 år siden

Bruce (7478) skrev:
#7477 Lortefilm

Hater!

Bruce (7478) skrev:
... Just kidding

Fanboy!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: