Gravatar

#1491 lagoni 15 år siden

White Noise
Først, Micheal Keaton er bare ikke god i de helt seriøse roller. Han er typen der skal ha' bare lidt 'glimt i øjet' og et par smarte replikker (som hovedrollen i efterfølgeren). Men en anden skuespiller ville ikke ha' reddet denne film. Jo, den var uhyggelig, men det var mest en del chok-effekter og når man endelig vænnede sig til dem, var den bare dårlig. At jeg så synes hele konceptet - som de virkelig tager højtideligt - er noget værre vrøvl, hjælper ikke. Jeg har set mange gode film om ting jeg aldrig nogensinde vil tro er rigtigt, men de har været troværdigt og flot udført, her virker de bare alle som fupmagere.

Generelt en rodet og dårlig film, som kunne være blevet reddet af en bedre slutning
da man ser alle de computere og skærme nede ved molen, håbede jeg det hele blev afsløret som et stort fupnummer af de tre skikkelser, men de beholdt desværre EVP-forklaringen
eller bare en mere veludført slutning, det virkede meget forhastet.

Umiddelbart får den 2/6, tæt på 1.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#1492 Takfornu 15 år siden

# 1491 - Suk og den film har jeg lige købt for 5 kr. på det lokale loppemarked i weekenden :(
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#1493 elwood 15 år siden

Du kan vel altid bruge den som Ølbrik, eller hvis et bord vipper ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1494 Nicki52 15 år siden

lagoni (1491) skrev:
White Noise
Først, Micheal Keaton er bare ikke god i de helt seriøse roller. Han er typen der skal ha' bare lidt 'glimt i øjet' og et par smarte replikker (som hovedrollen i efterfølgeren). Men en anden skuespiller ville ikke ha' reddet denne film. Jo, den var uhyggelig, men det var mest en del chok-effekter og når man endelig vænnede sig til dem, var den bare dårlig. At jeg så synes hele konceptet - som de virkelig tager højtideligt - er noget værre vrøvl, hjælper ikke. Jeg har set mange gode film om ting jeg aldrig nogensinde vil tro er rigtigt, men de har været troværdigt og flot udført, her virker de bare alle som fupmagere.

Generelt en rodet og dårlig film, som kunne være blevet reddet af en bedre slutning
da man ser alle de computere og skærme nede ved molen, håbede jeg det hele blev afsløret som et stort fupnummer af de tre skikkelser, men de beholdt desværre EVP-forklaringen
eller bare en mere veludført slutning, det virkede meget forhastet.

Umiddelbart får den 2/6, tæt på 1.

Syntes du ikke den skulle være overnaturlig?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#1495 lagoni 15 år siden

Den - og andre film - må meget gerne være overnaturlige, de skal bare meget gerne være veludførte og sælge præmisset som bare lidt troværdigt, hvilket White Noise ikke gør. Jeg indrømmer gerne at EVP for mig virker som en gang humbug og vrøvl, som jeg nok aldrig nogensinde vil tro på. Men jeg vil heller aldrig tro på spøgelserne fra Ghostbusters eller rumvæsenerne fra War of the Worlds, men der er filmene udført sådan at jeg tror på de eksisterer i fimens univers.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#1496 wimmie 15 år siden

Enig - jeg så endda White Noise i biografen - det var spild af penge. Ja, filmen havde et par creepy scener men for det første havde jeg lidt svært ved at tage Michael Keaton seriøst i rollen (han er langt bedre som Batman eller Beatlejuice ;) og for det andet faldt slutningen helt til jorden...

2/6

The Haunting i Connecticut i går og var desværre ikke vildt imponeret selvom traileren faktisk så ret fed ud. Den havde da lidt creepyness, men chok-scenerne var alt for forudsigelige. Og så havde jeg lidt svært ved at sluge "Based on the true story"... jeg er ret sikker på at det sande i historien er noget med
at man har fundet nogle lig i et hus...og at familien sikkert har hørt knirkelyde i huset = voila! et hjemsøgt hus ;)

3/6 (en lille 3'er)

Rejsen til Saturn

Ganske sjov underholdning - der var et par gode laugh-out-loud momenter men ikke helt så mange mindeværdige scener, citater og figurer som f.eks. Terkel i Knibe.
Jeg var dog godt underholdt og synes at parodierne på alt det "danske" var fedt - ikke mindst scenerne med regent-parret, Anders Fogh og Pia Kjærsgaard ;)

4/6

Winged Creatures/Fragments

Kendte ikke så meget til denne udover hvad jeg havde set i traileren men blev faktisk positivt overrasket. En sød og rørende lille film og ikke mindst velspillet.
Jeg vil ikke komme nærmere ind på handlingen udover at det handler om forskellige personers liv efter et skyderi på en café i en lille amerikansk by.

4½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1497 MOVIE1000 15 år siden

#1496 enig med Rejsen til saturn. der var en scene jeg var færdig af grin over som jeg stadig griner af når jeg ser den. det er scenen med Anders Fogh hvor han spiller Matador :) hahaha
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#1498 mr gaijin 15 år siden

Skeloboy (1490) skrev:
Har sagt det før: der er en kasse øl til den, der kan finde eller gider oversætte Story of the Late/Last Chrysanthemums(Zangiku monogatari)

Jeg kan tolke den live for dig. Men hvis der står en kasse øl til rådighed, så bliver kvaliteten af tolkningen nok stærkt dalende efter de første 15 :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#1499 Skeloboy 15 år siden

#1498 - hehe, altså...hvis du kommer forbi Odense med filmen og er livetolk, så er der sgu øl...:)
Gravatar

#1500 filmz-Bruce 15 år siden

[b]Gangster No. 1 - BD[/bd]

Jeg kendte ikke denne, så jeg købte den ubeset fra Amazon.uk på coveret alene. Og da jeg satte den på her til aften, troede jeg den var fra 60'erne, en britisk heist film. Så kom startsekvensen og lyden var god, fyldig og Malcolm McDowell var med. Så kom Paul Bettany og så David Thewlis og så begyndte jeg at fundere, hvad fanden er det for en film.

Britisk gangster film anno 2000, omhandlende slut 60'erne. Masser af cockney accent og bandeord og en del eksplicit vold, dog intet ifht. tidens overflod. Filmen var egentlig ok og et stykke henad vejen troede jeg, at dette faktisk kunne ende op med at være rigtig godt, men bottomline er, at der er tale om en gangster flick, som intet nyt bringer til torvs, men som er ganske underholdende. Hvis man holder af godt engelske skuespil, en masse banden, god musik, men et plot som der går to dusin af på en snes, så er det ikke den værste måde at tilbringe en aften. Desværre er den ganske forglemmelig og jeg fortryder, at jeg ikke satte et par afsnit af Mad Men på istedet.

Film: 6/10
Audio: 7/10
Video: 7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: