Gravatar

#7501 Chili bom bom 15 år siden

Black Swan: Jeg er helt overbevist om at Natalie Portman vinder den Oscar. Fanme en flot præstation. Dog havde jeg nok fået skruet mine forventninger til selve filmen lidt for højt op. Alle omkring mig havde overrost den og jeg må sige at ja, det er en rigtig fin film. Men der skal gå noget tid før jeg har behov for at se den igen. Den rørte mig ikke ligeså meget som jeg havde håbet den ville og kan derfor ikke give mere end: 4/6

"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#7502 Collateral 15 år siden

Black Swan:

Jeg vil ikke skrive en længere afhandling om filmen på nuværende tidspunkt, men jeg elskede denne film. Den bedste oplevelse jeg har haft i en biografsal siden "Antichrist". Jeg tøver ikke med at sige at denne film lige nu føles som et mesterværk. Historien om kunstnerinden som opsluges og bliver sin rolle er absolut fantastisk, og alle skuespillere gør det fremragende. 6/6 - 10/10 hele baduljen og mere til.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#7503 Babo Rises 15 år siden

Hold da helt op, vi er helt uenige her :) Antichrist var så en af de dårligste oplevelser for mig :)
Gravatar

#7504 Bruce 15 år siden

#7500 Enig med 12 Angry Men, selvfølgelig, men din kommentar til The Man From Earth er mere interessant :) "Hvis man er til traditionel religion". Det er jeg tilfældigvis. Men i filmens verden er jeg til ALT, som udfordrer mig, det være sig spiritualisme, religion eller religionskritik som filmen Religulous. I filmens verden må film hellere end gerne komme med "løsningsforslag", som ikke understøtter min tro. TRO! Netop fordi der jo ikke er NOGEN af os, som endegyldigt ved ... en skid!

Jeg er således vild med konceptet i The Man From Earth, som får mig til at tænke, "hvad nu hvis?". Det er da fedt, films ypperste substans. Jeg fatter ikke, når folk provokeres af indhold, som konflikter med deres holdninger. Jeg forstår til gengæld godt, hvis de provokeres af dårlig filmisk kvalitet.

Måske nogle tror, at man ifølge kristen religion, også kristne selv, ikke må "lade sine tanker vandre". At en guddommelig enhed, vil tage dette til indtægt som krænkelse, blasfemi og sende én lukt i helvede. Hør her. Hvis der findes en guddommelig enhed, så må det selvfølgelig være den ultimativt klogeste skabelse og klog er ensbetydende med fornuft og humor. Hvorfor skulle man dog være imod, at man brugte sin fornuft til at stille spørgsmål ved svar, som ikke er givet? Tro og tvivl følges ad og selvom jeg ofte tvivler, så er min tro urokkelig, men jeg benytter da altid min tvivl til at få nye indtryk og skam også i humoristisk øjemed :)

Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7505 Bruce 15 år siden

Jeg tror min største filmiske skuffelse i år er den, at jeg ikke kan føle den begejstring for Black Swan, som så mange har. Jeg føler alle elementer er tilstede til en storfilm og en rigtig Oscarvinder, men den lader mig så fokuseret på stil og virkemidler, at jeg lades kold overfor Portmans karakter og Aronofskys projekt. Hun føles som en unaturlig figur i en genindspilning af en Hitchcock film, som slet ikke følelsesmæssigt investerer i sine karakterer, som Aranofskys tidligere film. Derfor spiller Portman da stadig godt, men på langt færre tangenter end f.eks. Anette Bening gjorde i år i to film.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7506 BN 15 år siden

loki (7500) skrev:
hvor er forfærdelsen, udbrudte, vreden og frustrationen over krigen? Hvor er de dybere spørgsmål, den menneskelige side?

I dette tilfælde (altså Kubricks tilfælde) er det altsammen primært hos DIG, tilskueren.

loki (7500) skrev:
Er det op til publikum at bliver forarget og stille disse spørgsmål?

Ja. Men Kubrick hjælper os nu alligevel til det gennem en meget direkte, næsten satirisk udstilling af militær stupiditet og ensretning (der medfører at
det slår klik hos en ung fyr, og som får ham til at begå selvmord),
samt ved at lade en dødsensfarlig fjende (en snigskytte) være
en ung pige, hvis egen død på sadistisk, hævnsyg vis trækkes så meget i langdrag af de amerikanske soldater, at det er umuligt ikke at føle sig frastødt af hele situationen, som fint illustrerer krigens absurditet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7507 Kruse 15 år siden

One Hour Photo

Robin Williams spiller Sy Parrish som er en flink ældre man, der arbejder i SavMart's fotofremkaldingsafdeling, og altid er høflig overfor sine kunder og engagerer sig i deres liv. Måske bare en anelse for meget engagement i deres liv. For bag facaden, så er Sy Parrish hvad man nok vil kalde for en stalker. Han har ingen venner eller familie, så han lever sit "familieliv" gennem de mange fotos han fremkalder for familien Yorkin. Han går endda så langt som at han har en kæmpe collage på sin væg med familiens private billeder. Robin Williams er normalt kendt for sine mange komedieroller gennemtiden, så han er perfekt castet som hovepersonen i "One Hour Photo". Det at man er vant til at se ham som en "good guy" i komedier, gør hans præstation endnu mere skræmmende og imponerende. Det er en effektiv og glimrende film, som er skrevet og instrueret med stor sikkerhed af Mark Romanek. Jeg ser frem til at se hans nyeste film, "Never Let Me Go".

8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7508 wimmie 15 år siden

Kruse (7507) skrev:
One Hour Photo

Jeg ser frem til at se hans nyeste film, "Never Let Me Go".

8/10

Har du læst bogen?

(i øvrigt enig i din anmeldelse og karakter)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#7509 Kruse 15 år siden

#7508: Nope! Er den god?

Filmen ser i hvert fald interessant ud, og med Mark Romanek der står bag, og så talentfulde skuespillere som Carey Muligan, Keira Knightly og Andrew Garfield, bliver jeg næsten nødt til at tjekke den ud.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7510 wimmie 15 år siden

Jeg synes den er god - en anelse frustrerende (kan ikke rigtig nævne hvorfor pga. spoilers). Men har du læst eller set "The remains of the Day" af samme forfatter? Den er nemlig lidt frustrerende på samme måde som den.
Men rigtig godt skrevet.

Lille spoiler omkring begge bøger/film - ikke selve handlingen:

Det frusterende er dét med at acceptere at tingene er som de er i stedet for at "gøre oprør", bryde fri fra traditionerne og følge sit hjerte
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: