Generer de forcerede og lidt kunstige dialoger i Elephant dig overhovedet ikke?
Nu er det et stykke tid siden, jeg har set den, men der lagde jeg ikke mærke til det. Tværtimod synes jeg der var en meget realistisk følelse omkring den.
Så kunne du jo passende starte med citatet i dit eget indlæg.
Og det skulle jeg gøre fordi hvad?
Nu er det som jeg mente måske hører til i en spoiler-markering, jo allerede "afsløret" af Steffan Rasmussen, så der er da absolut ingen grund til, at jeg starter med noget som helst.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Jeg er begyndt og følge lidt med i den her Human Target i tv, og nej det er ikke stor filmkunst, men meget hyggelig afslapnings action serie.
En ting jeg gang på agng har været begejstret for er seriens stunts.
Pt. har jeg oplevet nærkamp i en luftskakt. Slåskamp inde i en bil, mens den køre i fuld fart. slåskamp i en lift. Et fly der vender på hovedet, mens det flyver.
Alt er overdrevet og med tryk på action, men jeg synes bare generelt, det har været fede påfund undervejs i serien, ved ikke om det er nogen speciel der står for de stunts i branchen, men kreativiteten fejler skam ikke noget.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Nu er det som jeg mente måske hører til i en spoiler-markering, jo allerede "afsløret" af Steffan Rasmussen, så der er da absolut ingen grund til, at jeg starter med noget som helst.
Af hensyn til dem der ikke har læst anmeldelsen men godt ved hvilken film det drejer sig om. Det giver sgu da sig selv. Hvorfor i alverden skulle man gentage en spoiler?
Jeg kan da godt lige gentage mig selv: Fordi det er fuldstændig ligemeget, da spoileren er blevet nævnt i anmeldelsen og fordi, hvis det skal skæres ud i pap, at jeg vil blive meget overrasket hvis folk springer en anmeldelse over, for så at læse mit utrolig interessante indlæg der nævner at der måske er en spoiler i anmeldelsen.
Skal vi ikke lige koge yderligere 40 liter suppe på den lille bemærkning?
So, at last we meet for the first time for the last time.
The Fighter En eminent Christian Bale, en fantastisk Amy Adams og en lidt standard Wahlberg(uden det nødvendigvis er dårligt) i et sportsdrama på godt og ondt. Dog allermest godt.
Resten kommer lige i en spoiler:
Sportsdramaer er næsten altid forudsigelige, og det gælder også The Fighter. Der er ingen tvivl om, at han nok skal klare det og det hele ender nogenlunde godt. Men når det er sagt, så er det også en af de gode ting ved sportsfilmene: man ved hvor man har dem. Jeg vil langt hellere se en forudsigelig film om boksning eller en anden sport fremfor en forudsigelige (romantisk) komedie.
Jeg har ikke tænkt mig at skrive det store, da Benway nærmest har sagt hvad der skulle siges i hans glimrende anmeldelse her på siden :)
Men det er en fantastisk film, som er yderst smuk og eksekveret med stor præcision. Haneke er om nogen en mester i at lave ubehagelige scener uden på noget tidspunkt at være explicit. Istedet for at se afstraffelsen, så hører vi den bag en lukket dør, og det virker langt mere effektivt. Skuespillet er heller ikke til at sætte en finger på, og især flere børneskuespillerne imponerer meget med rigtigt gode præstationer.
9/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#7601 Skeloboy 15 år siden
Nu er det et stykke tid siden, jeg har set den, men der lagde jeg ikke mærke til det. Tværtimod synes jeg der var en meget realistisk følelse omkring den.
#7602 Åkepool 15 år siden
Og det skulle jeg gøre fordi hvad?
#7603 elwood 15 år siden
En ting jeg gang på agng har været begejstret for er seriens stunts.
Pt. har jeg oplevet nærkamp i en luftskakt. Slåskamp inde i en bil, mens den køre i fuld fart.
slåskamp i en lift. Et fly der vender på hovedet, mens det flyver.
Alt er overdrevet og med tryk på action, men jeg synes bare generelt, det har været fede påfund undervejs i serien, ved ikke om det er nogen speciel der står for de stunts i branchen, men kreativiteten fejler skam ikke noget.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#7604 Highland Park 15 år siden
#7605 Åkepool 15 år siden
Jeg kan da godt lige gentage mig selv: Fordi det er fuldstændig ligemeget, da spoileren er blevet nævnt i anmeldelsen og fordi, hvis det skal skæres ud i pap, at jeg vil blive meget overrasket hvis folk springer en anmeldelse over, for så at læse mit utrolig interessante indlæg der nævner at der måske er en spoiler i anmeldelsen.
Skal vi ikke lige koge yderligere 40 liter suppe på den lille bemærkning?
#7606 Highland Park 15 år siden
#7607 Åkepool 15 år siden
Klart klart.
#7608 Skeloboy 15 år siden
The Fighter
En eminent Christian Bale, en fantastisk Amy Adams og en lidt standard Wahlberg(uden det nødvendigvis er dårligt) i et sportsdrama på godt og ondt. Dog allermest godt.
Resten kommer lige i en spoiler:
8/10
#7609 Wangsgaard 15 år siden
Helt enig i din anmeldelse a Elephant, var selv rart glad for den :D
#7610 Kruse 15 år siden
Jeg har ikke tænkt mig at skrive det store, da Benway nærmest har sagt hvad der skulle siges i hans glimrende anmeldelse her på siden :)
Men det er en fantastisk film, som er yderst smuk og eksekveret med stor præcision. Haneke er om nogen en mester i at lave ubehagelige scener uden på noget tidspunkt at være explicit. Istedet for at se afstraffelsen, så hører vi den bag en lukket dør, og det virker langt mere effektivt. Skuespillet er heller ikke til at sætte en finger på, og især flere børneskuespillerne imponerer meget med rigtigt gode præstationer.
9/10