Gravatar

#7811 Neranders 15 år siden

RasmusFL (7810) skrev:
#7802 - enig i alt, undtagen din tvivl om hvorvidt den skal have den ultimative topkarakter. Har sjældent været så sikker på noget som at den skal have topkarakter efter første gennemsyn. Jeg er dog ikke i tvivl om at du vil holde fast i din beslutning om 10/10, når filmen har bundfældet sig eller du har genset set.

Og glæd dig til 'Badlands' og 'Days of Heaven'

Jeg tror også blot den skal have lidt tid til lige at sive helt ind og jo mere jeg tænker over den, jo mere sikker i dens topkarakter bliver jeg skam også. Angående de andre Malick film, tror jeg den næste bliver Tree of Life, for mit vedkommende.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#7812 Sweetiebellefan 15 år siden

The Truman Show

Yes it's true!

Ord er ikke nok til at beskrive denne reality drama/komedie med Jim Carrey.

Et must see!

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#7813 misuma 15 år siden

Black Swan - Stærk film med en stærk præstation fra Portman. En film som bed sig hårdere fast end eksempelvis Social Network.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#7814 Collateral 15 år siden

Legend of the Fist: The Return of Chen Zhen

Vildt underholdende film. Er ellers ikke en sucker for action, men denne film sparkede røv.

4/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#7815 Kruse 15 år siden

The Kids Are All Right

Nu er jeg næsten ved at have set alle de nominerede til Bedste Film, da jeg efter at have set denne film, kun mangler at se "The King's Speech", som jeg desværre først kan få set efter Oscaruddelingen. "The Kids Are All Right" omhandler den noget atypiske familie bestående af to lesbiske mødre og en 18-årig datter, som er på vej mod College, og en 15-årig søn, som bruger meget af sin tid med at hænge ud med "den dårlige indflydelse" Clay. Alt virker perfekt i familien indtil at de to børn beslutter sig for at kontakte den sæddoner, der er deres biologiske far. Paul(Mark Ruffalo) er lidt af et wildcard, og er en meget selvstændig og fri type. Da han begynder at komme en smule tæt på familien, får det samtidigt medlemmerne af den ellers perfekte familie til at tænke over sin tilværelse og hvad der kunne være anderledes.

"The Kids Are All Right" er lille indie drama/komedie (Dramedy) med fokus på dialog, som er både sjov og rørende. Den byder på en herlig dialog og så er filmen også meget velspillet. Annette Bening er glimrende og Julianne ligeså. Mia Wasikowska fungerer også virkelig godt som den uskyldige og stræbende Joni, som langsomt er på vej mod voksenlivet. Josh Hutcherson fungerer også godt som Laser, selvom at det er hans karakter der fylder mindst blandt hovedkaraktererne. Men den største fornøjelse at følge i filmen er Mark Ruffalo som den selvstændige øko-hippie Paul. Han er fremragende og han fortjener efter min mening sin nominering som Bedste Birolle, selvom at han dog ikke har en chance for at vinde mod Christian Bale, som skam også er bedre. "The Kids Are All Right" har lidt af en "Sideways"-følelse uden at de dog er ens, og "Sideways" er nok også en smule bedre, men det er virkelig herligt at være i selskab med de forskellige karakterer i "The Kids Are All Right", og man kunne næsten ønske at man kunne bruge mere tid sammen med filmen.

8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7816 Riqon 15 år siden

The American President

Den var da ganske fornøjelig, syntes jeg... har ikke så meget mere at tilføje. Michael Douglas er virkelig fremragende. Filmen er naturligvis ganske naiv, når det kommer til politik og presidency, men nu er det jo også en romantisk komedie, så det kunne man vel næsten forvente. Den undgår til gengæld også en masse klichéer ved at have et ganske seriøst plot, og forholdet mellem Andy og Sydney virker overraskende modent og troværdigt for en romcom hvilket i høj grad løfter filmen. 4/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#7817 Bruce 15 år siden

Det blev til en film demo aften med Navarre3.

Har fulgt grundigt med i en kalibreringstråd i den sidste uges tid og har gjort mig en del erfaringer omkring indstillinger, hvad der er godt og hvad der er gejl. Og jeg har endelig fået ram på settings HDMI Standard, Enhanced og Super White og lært at rode med black level. Man kan faktisk blive ret fanget af at "lege". Lege overordnet, da jeg på ingen måde skal røre ved projektorens CMS, som jeg ikke har forstand på. Slid, men vid, ting ta'r tid og i dag havde jeg så en god kammerat ovre for at se film, men det blev nu til en lang lang demoaften, med øl, irish coffee og hygge.

Og det endte hverken værre eller bedre, at vi smed Last of the Mohicans på. En film jeg altid har anset som en ok Mann film, men faktisk aldrig tænkt nærmere over, hvad cinematografi angår. Sidst vi så klip fra den, en JVC X7 demo model, fandt Navarre3 den for mørk, men jeg må nok sige, vi fik os en overraskelse i aften. Jeg vil ikke et sekund tvivle på at kalde den meget tæt på billed reference kvalitet nu.

Jeg er fuldstændig vild med Barry Lyndon og den naturlige lyssætning i denne. Kubrick var intet mindre end genial i hans søgen efter det perfekte. Mann går ikke på samme måde til yderligheder med special kameraer og linser, for at kunne filme med naturligt lys i et slot, kun oplyst med stearinlys og alligevel er det dette udtryk, som nu skinner igennem med farvenøgle og kontrast i Last of the Mohicans på blu-ray.

Naturlig, er det ord jeg vil bruge omkring toning af lys i skov og nattesekvenser. Det skulle været en hurtig 10 minutters demo, men vi endte med at sidde og se de fleste af filmens mørkeste sekvenser igennem og på intet tidspunkt, måtte vi anstrenge os, for at få øje på detaljer.

De mindste detaljer i skoven, en lysstråle, røg, reflekterende måneskin var tilstede og skabte en atmosfære og stemning jeg ellers aldrig nogensinde har fået øje på i denne film. Ja, jeg føler det sgu ret blasfemisk, sådan at give Mann cadeau i samme sætning som Kubrick, men det er faneme en smuk film, jeg lige har opdaget. Er dog sikker på, at Barry Lyndon om et par måneder er i en anden boldgade :)

Et eksempel på det, som er en af de flotteste scener i filmen.

Vi er ikke helt færdige med at rode med den film og skal lige have fundet dvd'en frem, så vi kan lave back to back sammenligninger.

Vi har tænkt os at invitere BN over til et syn :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7818 JannikAnd 15 år siden

#7817 - Det må jeg se næste gang, for jeg syntes også, den var alt, alt for mørk på X7'eren.
Gravatar

#7819 Bruce 15 år siden

#7818 Lad mig blot sige, du tror ikke dine egne øjne! Per og jeg sad med åbne øjne og polypper. Det var som at se Barry Lyndon sekvenser. Der er en verden til forskel mellem X7'eren og X9'eren i skarphed. Jeg kalibrerede ikke X7'eren så godt, som jeg har gjort nu, så skal ikke sige, hvor langt jeg kunne være kommet med sortniveauet på den. Men der er ikke et screenshot, som gør den disc ære. Stunning!

Vi fjernede undertekster, simpelthen fordi de lyser for meget op og får ens øjne til at skulle vænne sig til mørke og lys hele tiden.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7820 JannikAnd 15 år siden

Spændende!

Skriv ny kommentar: