Gravatar

#7821 Bruce 15 år siden

#7820 Hvis du har tid i weekenden efter lørdag eller søndag, så er du velkommen til at komme forbi og tage et kig.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7822 JannikAnd 15 år siden

#7820 - I weekenden efter lørdag eller søndag? Post-weekend? Hvilken weekend? Denne weekend? Sidste weekend?
Gravatar

#7823 Bruce 15 år siden

Denne weekend? Lørdag eller søndag ved to tiden? Ellers må vi lige kigge kalender :)
Gravatar

#7824 JannikAnd 15 år siden

Jeg er stadig sengeliggende med influenza. Men jeg er så småt i bedring og er desuden ved at få sengekuller. Jeg slår på tråden, hvis jeg er klar.

Er du også game på en tur i Hifi Klubben næste gang, du har afleveret din datter?
Gravatar

#7825 Bruce 15 år siden

#7824 Super! Det kan du tro. I'm game :)
Gravatar

#7826 JannikAnd 15 år siden

Great! Sov godt :)
Gravatar

#7827 mr gaijin 15 år siden

Exit through the gift shop

"Exit Through the Gift Shop" er ikke en storslået art-dokumentar. Jeg har set bedre film, der går under huden på kunstnere. Denne film er noget helt andet.

Det er heller ikke et storslået tema, som "Exit" tager op. Street art er noget, man hurtigt kan forbruge og smide væk. På mange måder ligesom den forbrugerkultur, som den forsøger at være subversiv overfor. Budskabskunst har utrolig kort liv. Se bare på hele bevægelsen i kunstverdenen i start-90erne, hvor alt skulle være politisk med klare budskaber. De færreste husker den bølge i dag. Gør du?

"Exit Through the Gift Shop" er alligevel interessant som film. Vi slutter med at se verden fra et andet synspunkt. I starten ser vi det fra en dokumentariker, der dokumenterer alt. ALT. Sine toiletbesøg, sit arbejde i en hip genbrugsbutik. Vi ser verden, som han forsøger at se den. Til sidst ser vi det to takker udefra i et ekstra lag fra nogle andre deltageres synsvinkel. Det sender os som publikum en tak dybere ind i filmens verden. Af den grund alene er filmen seværdig.

Det gør filmen ubeskrivelig, og sådan skal film være. Hvis de kunne præsenteres i nogle få ord, så er der ikke nok kød på den audiovisuelle historie. Selv deltagerne i filmen formår ikke at sætte ord på, hvad der er sket i filmen til sidst. Jeg tog slutningen som rendyrket (u)frivillig komedie. Jeg grinede højlydt fra det øjeblik, filmskaberen var reduceret fra filmskaber til filmemne. Dobbelt så sjovt som "Klovn".

7/10

+ BD-udgaven er umiddelbart sølle, da det meste materiale er taget af et kamera med lavere opløsning. Men til gengæld har den et par postkort, nogle stickers og ikke mindst: Et par fantastiske 2D-briller med fantastiske effekter! Skrev jeg lige fantastisk to gange i samme sætning? Fantastisk!

Og den har en faktisk art documentary (som dog er kort og lidt flad), så man ikke føler sig snydt, hvis man forventede noget mere om Banksy. Så udgivelsen er trods alt værd at skaffe.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7828 misuma 15 år siden

The Last Exorcism - Hvis du kan leve med det håndholdte kamera, at filmen har brugt den samme skabelon som The Blairwitch Projekt og har tålmodighed, er der gevinst tæt på slutningen.

Shelter - Den formår at skabe en foruroligende stemningen ret hurtig som holder hele vejen igennem filmen. Den fortjener helt klart en plads i "personlighedspaltning-genren". Jonathan Rhys Meyers gør det iøvrigt fantastisk.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#7829 jessup 15 år siden

The Sopranos Sæson 1
Jeg har set en del afsnit over årene men har ikke fulgt den fast. En fantastisk seirie hvor miljøet hiver det sidste stik hjem. Referencerne til andre værker er tydeligt og eksplicit i de første afsnit denne selvbevidsthed sygner heldigvis en anelse.

Jeg havde glemt hvor morsom den også er.
En del sjove referencer er der og især hittet på Tony ligger sig kraftigt op af hittet på Brando i Godfather. Tony køber appelsin juice og brando købte appelsiner.

5-6/6
This is just until June
Gravatar

#7830 misuma 15 år siden

The Reader - Fandt den langt mere rørende end jeg har lyst til at indrømme.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: