Gravatar

#7991 Bruce 15 år siden

#7990 Wow det lyder som den rette setting til et første syn. Du må endelig vende tilbage og informere os :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7992 Skeloboy 15 år siden

Har set to film i dag:

Rope
En fin lille thriller, som er bygget rigtig godt op. Den kontinuerlige fornemmelse, Alfred prøver at skabe, virker faktisk overraskende godt. Det er faktisk ærgeligt, at der er et par tydelige klip, og han ikke prøver at maskere det fuldt ud.

8/10

Forty Guns
En rigtig god western...

8/10
Gravatar

#7993 Twister 15 år siden

Bruce (7991) skrev:
#7990 Wow det lyder som den rette setting til et første syn. Du må endelig vende tilbage og informere os :)

det er hermed skrevet bag øret :) Skal nok lige huske at smide et par ord.
mere info om arrangementet kan læses her:
http://www.musikhusetaarhus.dk/kalender.aspx?edt=1...
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#7994 Bruce 15 år siden

#7993 Er virkelig misundelig. Det må blive en stor oplevelse!!!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7995 Twister 15 år siden

Antlion (7978) skrev:
Twister (7928) skrev:
Il Vangelo Secondo Matteo
8/10

Godt du kunne lide den. Selv giver jeg den topkarakter, og anser den for en af Pasolinis absolut bedste film.

Jeg vil lige nævne at selv om filmen ikke får 10/10 hos mig betyder det ikke at jeg ikke anser filmen som et mesterværk, for det er den bestemt. Det er kun meget få film som har scoret 10/10 hos mig, da den karakter i mit hoved kun kan gives til en nærmest fejlfri film, hvor jeg ikke kan finde det mindste lille problem. Kan se at kun seks film har scoret den karakter på min liste over personlige favoritfilm. Filmen (Il Vangelo Secondo Matteo) har dog tvunget sig vej direkte ind i min top 60 over personlige ynglingsfilm, og som sagt vil jeg ikke udelukke at den hopper endnu længere op ad listen da jeg sagtens kunne se mig selv give den 9/10 efter en gensyn hvor jeg får mulighed for virkelig at følge med i alle de små detaljer.

Fantastisk film som jeg er lykkelig over at have fået tilføjet til min samling, uden tvivl :)

Bruce (7994) skrev:
#7993 Er virkelig misundelig. Det må blive en stor oplevelse!!!

Efter de flotte ord som du og andre har givet filmen er mine forventninger også steget kolosalt! Nu kan det kun gå få langsomt med at blive maj måned :/
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#7996 Benway 15 år siden

#7992 Forty Guns er herlig.

Jessica Drummond: I'm not interested in *you*, Mr. Bonnell. It's your trademark.
[gestures at his gun, purring]
Jessica Drummond: May I feel it?
Griff Bonnell: Uh-uh.
Jessica Drummond: Just curious.
Griff Bonnell: It might go off in your face.
Jessica Drummond: I'll take a chance.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7997 NightHawk 15 år siden

Bruce (7981) skrev:
#7974 Synes vi skal nuppe John Waynes

[url= tale[/url]

The man!

Tak for et herligt gensyn. :)

Og hvor er det i øvrigt fedt at se ham knibe en tårer og blive rørt på den måde. Det er jo ikke lige det, som man normalt forbinder med denne ikoniske machomand.

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#7998 AP 15 år siden

Hævnen

Så fik jeg endelig set den danske oscarvinder, og med følger lige et par ord om filmen.

Da jeg havde lave forventninger på forhånd, overraskede filmen mig faktisk positivt. Selve manuskriptet har sine problemer, men filmen bliver i den grad løftet af ekstremt dygtige og velspillende skuespillere. Både de to drenge og især Mikael Persbrandt gør det rigtig godt.

Med undtagelse af de to drenge, har Susanne Bier dog valgt udelukkende at caste kendte ansigter, og det forstyrre simpelthen handlingen, da man konstant bliver trukket ud af filmen.

Historien er lidt i problemer da den aldrig rigtig formår at trække mig ind under huden på de mange karakterer, og på mange måder kommer til at overdramatisere og dermed virke utroværdig. Tag fx filmens klimaks.

Billedsiden er rigtig flot, og alt i alt er det egentlig en helt fin og livsbekræftende film.

6-7/10
Gravatar

#7999 Riqon 15 år siden

AP (7998) skrev:
Med undtagelse af de to drenge, har Susanne Bier dog valgt udelukkende at caste kendte ansigter, og det forstyrre simpelthen handlingen, da man konstant bliver trukket ud af filmen.

Er det noget, du oplever med alle film med kendte skuespillere? At du bliver decideret revet ud af illusionen?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8000 RasmusFL 15 år siden

Riqon (7999) skrev:
Er det noget, du oplever med alle film med kendte skuespillere? At du bliver decideret revet ud af illusionen?

Nu kan jeg ikke tale på AP's vegne, men jeg føler somme tider det samme med roller, der er for oplagt castet. F. eks. med 'Biutiful' der i mine øjne langt mere var en opvisning i sublimt skuespil end en egentlig vedkommende fortælling om et menneske. Stærk film dog, men ikke en der stjæler mine tanker i hverdagen.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

Skriv ny kommentar: