#8062: Det har nok også noget med dens karakter at gøre. Den er meget nedtonet, og jeg tror det er sådan en som stille og roligt vil spredes med årene. Den forbigik bl.a. min opmærksomhed i biffen. Hørte en anmeldelse som var positiv, men fik ikke set den.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#8063 Ingen tvivl om, at traileren har solgt den forkert, men undersolgt den ... i mine øjne. Det er en hyldest til klassisk filmmageri, hvilket uden tvivl ikke vil hue enhver, men fra en instruktør, som ikke falder i kitschens hommage kløer, men gør det delikat.
Der er en masse inspiration fra europæisk 70'er filmkunst, især britiske, italienske og franske film. Fra Herbert Grönemeyers The Tunnel score, tydelig inspireret af Morricone, der starter som en frankofil Chi Mai klon og ved penetreringen af tunnellen er transformeret til Leone spaghetti western. Samtidig en simplistisk gennemført, men visuel genialitet, som introducerer os for første af mange shallow focus skud, hvor for- og baggrund skiftevis sættes i og ud af fokus. Så absolut tematisk understøttende den ellers meget begrænsede dialog undervejs.
Topklasse!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Jeg forstår ikke, hvorfor den er lavet som en film om Wyatt Earp, når den slet ikke følger de virkelige begivenheder. Det fandt jeg meget distraherende.
Det kunne ellers være en meget god western, men jeg kunne desværre ikke rigtig se uden om alle de historiske fejl.
Tror også Verhoeven er lidt af en drengerøv selv. Alle hans film har jo det der cheesy/vulgære præg. som nok egentlig befandt sig bedre i 80-90'erne . Robocop, Basic Instinct, Starship Troopers, Showgirls etc.
#8061 Collateral 15 år siden
#8062 chronaden 15 år siden
#8063 elwood 15 år siden
Når det i virkeligheden blot er en ganske simple fortælling (hvilket er ment positivt) fortalt i et roligt tempo, med en billedeskøn side.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#8064 Collateral 15 år siden
#8065 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#8066 Bruce 15 år siden
Der er en masse inspiration fra europæisk 70'er filmkunst, især britiske, italienske og franske film. Fra Herbert Grönemeyers The Tunnel score, tydelig inspireret af Morricone, der starter som en frankofil Chi Mai klon og ved penetreringen af tunnellen er transformeret til Leone spaghetti western. Samtidig en simplistisk gennemført, men visuel genialitet, som introducerer os for første af mange shallow focus skud, hvor for- og baggrund skiftevis sættes i og ud af fokus. Så absolut tematisk understøttende den ellers meget begrænsede dialog undervejs.
Topklasse!
#8067 Waldca 14 år siden
Jeg forstår ikke, hvorfor den er lavet som en film om Wyatt Earp, når den slet ikke følger de virkelige begivenheder. Det fandt jeg meget distraherende.
Det kunne ellers være en meget god western, men jeg kunne desværre ikke rigtig se uden om alle de historiske fejl.
#8068 duuk74 14 år siden
. Robocop, Basic Instinct, Starship Troopers, Showgirls etc.
Tjek et af hans kommende projekter hehe
http://collider.com/eternal-paul-verhoeven-richard...
#8069 Babo Rises 14 år siden
Fantastisk film. Skal lige finde tiden til at skrive et par ord om den, men dommen er:
9/10
#8070 BN 14 år siden
Er det første gang du ser den? (Har selv kun set den én gang.)