#8048 BN - Bestemt en fantastisk film. Den gav mig virkelig lyst til at grave nogle flere Anthony Mann-westerns frem. "Winchester '73" var en favorit, da jeg var knægt. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Mens hans valg ved slutningen nok ville få mange til at tvivle, eller vælge anderledes.
Man skal bare huske, at filmen her gør noget som virkeligheden sjældent, nærmest aldrig vil kunne gøre:
Giver os tilstrækkeligt med sympatiske informationer om kidnapperne til, at nogle af os hellere end gerne vil lade dem beholde børnene. (Og så er der desuden Morgan Freemans aldrig svigtende tillidsvækkende udstråling!) Hvor tit vil vi i børne-bortførelsessager ræsonnere, at kidnapperne nok ikke har gjort det for at videresælge eller sexmisbruge eller myrde børnene, men for at give dem et bedre liv? ... Hvis vi selv så nogle andre forældres kidnappede børn, ville vi så - fordi barnet glad sprang ud i favnen på en af kidnapperne - tænke: "Nå, men barnet har det jo fint her, og ham kidnapperen ser rar ud, og han siger selv, at han aldrig vil sexmisbruge barnet, så jeg siger ikke noget til nogen" ??
Jeg siger ikke dermed, at jeg finder filmens problematik nem, men filmen giver os på få minutter en tillid til kidnapperne, som det ville tage måneder eller år at få til virkelige kidnappere. Ja, mon ikke vi ville kræve grundig indsigt til kidnappernes liv, personlighed og baggrund, før vi konkluderede, at de var gode erstatningsforældre?
Ridley Scott's mesterlige film er simpelthen SUVERÆN på BD, hold da helt kaje!!!!
Filmen har stadig sin magi over sig. Der er kun en til at tilføje, har du ikke Alien på BD, ejer du ikke en BD afspiller? Så er det her grunden til at købe en ASAP!
10/10
WORD!
Kiksmann (8049) skrev:
Brief Encounter - DVD
10/10
WORD!
jessup (8054) skrev:
Bruce (8026) skrev:
Film: 9-10/10
Enig - glæder mig til at se den i BD en dag. Dvden er nu ikke i skidt kvalitet.
FLOT kvalitet i blu-ray!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Fjerde gensyn og denne gang med en kollega, som ikke havde set den. Koncentrerede mig denne gang noget mere om detaljerne i Corbijns cinematografi. Stadig stor nydelse.
Film: 9/10 Video: 9/10
Le Cercle Rouge - BD
Fandt ud af, HVOR meget jeg savner at se Jean Pierre Melville.
Fra blu-ray.com:
This high-definition transfer has been struck from a dated source.
Det er mit håb, at man finder flere ældre film med "dated source", for Studio Canals udgivelse ser ud til at være tæt på optimal og jeg har svært ved at se, hvorledes Criterion vil kunne gøre dette bedre i næste måneds udgivelse. Men de skal ihvertfald have lov til at prøve, for den ryger uanset hvad i kurven pga. ekstramaterialet, da det er en af mine favoritfilm.
Film: 10/10 Video: 8/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#8051 wimmie 15 år siden
Ja, Hollywoodland findes på Bluray, har set den i Blockbuster i Fredericia for et par dage siden :)
#8052 jessup 15 år siden
Er ret enig i karakteren. Kan som andre anbefale Forgetting... og en film som Superbad.
Så the Kings Speach ganske fin 3-4 plads over de nominerede Oscar film i år. Favoritterne var Winthers Bone og Black Swan.
#8053 jessup 15 år siden
og afsindig underholdende.
#8054 jessup 15 år siden
Enig - glæder mig til at se den i BD en dag. Dvden er nu ikke i skidt kvalitet.
#8055 Benway 15 år siden
#8056 BN 15 år siden
Man skal bare huske, at filmen her gør noget som virkeligheden sjældent, nærmest aldrig vil kunne gøre:
Jeg siger ikke dermed, at jeg finder filmens problematik nem, men filmen giver os på få minutter en tillid til kidnapperne, som det ville tage måneder eller år at få til virkelige kidnappere. Ja, mon ikke vi ville kræve grundig indsigt til kidnappernes liv, personlighed og baggrund, før vi konkluderede, at de var gode erstatningsforældre?
#8057 Collateral 15 år siden
#8058 Bruce 15 år siden
WORD!
WORD!
FLOT kvalitet i blu-ray!
#8059 Wangsgaard 15 år siden
#8060 Bruce 15 år siden
Fjerde gensyn og denne gang med en kollega, som ikke havde set den. Koncentrerede mig denne gang noget mere om detaljerne i Corbijns cinematografi. Stadig stor nydelse.
Film: 9/10
Video: 9/10
Le Cercle Rouge - BD
Fandt ud af, HVOR meget jeg savner at se Jean Pierre Melville.
Fra blu-ray.com:
This high-definition transfer has been struck from a dated source.
Det er mit håb, at man finder flere ældre film med "dated source", for Studio Canals udgivelse ser ud til at være tæt på optimal og jeg har svært ved at se, hvorledes Criterion vil kunne gøre dette bedre i næste måneds udgivelse. Men de skal ihvertfald have lov til at prøve, for den ryger uanset hvad i kurven pga. ekstramaterialet, da det er en af mine favoritfilm.
Film: 10/10
Video: 8/10