Angående "Dead Man's Shoes", så så jeg den på BD købt fra England, og der er ingen undertektser på, så der er mange dele af dialogen som man ikke rigtigt opfanger, da det ikke er til at forstå alle med deres forskellige accenter og brug af slang, men det ødelægger ikke den overordnede oplevelse, da man stadig fanger den større mening. Men det havde været rart hvis der havde været undertekster :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#8129 Jeg kan sagtens se hvad du mener... det er ikke den store historie i Totoro men netop skildringen af familielivet og det legende med de mytologiske væsener. Det der fungerer for mig i filmen er stemningen og naturligvis kreativiteten. Filmen er så dejligt befriet fra det store drama, og vi følger sådan set blot pigerne og deres møde med en ny verden, og til dette kommer en flot og sød morale, der heller ikke går over the top men forbliver neddæmpet. Jeg synes blot i bund og grund det er en pissesød fortælling med nogle super fine tegninger og stort hjerte, og for dette får den topkarakter af mig. Jeg har desværre ikke set alt Miyazaki, men her er mine karakterer fra top til bund af dem jeg har set:
Prinsesse Mononoke 10/10 Min Nabo Totoro 10/10 Chihiro og heksene 9/10 Ponyo På Klippen Ved Havet 9/10 Det Levende Slot 8/10 Lupin III: Castle Of Cagliostro 7/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Rango - engelsk tale: 4/6 The Way Back: 3/6 Alle for én: 1/6
Og nu sad jeg lige og så en dansk klassiker, havde ikke set den siden jeg var barn. "Det forsømte forår". 6/6 - den gør altid et stort indtryk og man kender den følelse eleverne står med. Hvor meget en lærer betyder for ens uddannelse. Og jeg har ihvertfald ikke lyst til sutte bolcher lige foreløbig ;)
Jeg er personligt vild med filmen Dead Man's Shoes og ja, den er "brutal, barsk, beskidt og gribende", men synes også den har den der quarky vibe...gah, det gav vist ingen mening.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Jeg blev sgu også i tvivl om jeg bare huskede helt ved siden af da det var længe siden jeg havde læst tegneserien. Det er lidt ærgeligt, jeg købte jo netop tv-serien fordi jeg kan lide tegneserien/den grafiske novelle.
#8141 Kruse 14 år siden
#8142 Lord Beef Jerky 14 år siden
Prinsesse Mononoke 10/10
Min Nabo Totoro 10/10
Chihiro og heksene 9/10
Ponyo På Klippen Ved Havet 9/10
Det Levende Slot 8/10
Lupin III: Castle Of Cagliostro 7/10
#8143 Babo Rises 14 år siden
Super film..
8/10
#8144 Chili bom bom 14 år siden
The Way Back: 3/6
Alle for én: 1/6
Og nu sad jeg lige og så en dansk klassiker, havde ikke set den siden jeg var barn. "Det forsømte forår". 6/6 - den gør altid et stort indtryk og man kender den følelse eleverne står med. Hvor meget en lærer betyder for ens uddannelse. Og jeg har ihvertfald ikke lyst til sutte bolcher lige foreløbig ;)
#8145 Bruce 14 år siden
#8146 Steffan Rasmussen 14 år siden
Mere et teaterstykke end en TV film, men de fantastiske skuespilspræstationer gjorde at man på intet tidspunkt kedede sig.
8/10
#8147 misuma 14 år siden
#8148 DarkLight 14 år siden
Taget mange friheder? Det er slet ikke samme fortælling efter afsnit 1... :)
#8149 misuma 14 år siden
Jeg blev sgu også i tvivl om jeg bare huskede helt ved siden af da det var længe siden jeg havde læst tegneserien. Det er lidt ærgeligt, jeg købte jo netop tv-serien fordi jeg kan lide tegneserien/den grafiske novelle.
#8150 Collateral 14 år siden