Gravatar

#8351 Collateral 14 år siden

#8349: Det behøver ikke blive en diskussion nej. Det er jo en personlig ting. Jeg kan ofte vide hvad min holdning til en film er relativt tidligt, men ser den altid færdig, for hvad nu hvis? F.eks. var det slutningen af filmen "La Casa Muda" der trak den en smule op. Den var stadig middelmådig, men slutningen var interessant. Så det er måske bare et personligt dogme, men jeg ville aldrig skrive en anmeldelse af en film jeg ikke havde set færdig. Så gjorde lokis anmeldelses indhold ikke sagen bedre i øvrigt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8352 loki 14 år siden

Mit indlæg er en holdning / mening baseret på det jeg har set, hverken mere eller mindre. Det kan godt være, at resten af filmen bliver et Lynch-agtigt surrealistisk persondrama, men det må så gå min næse forbi.

Og nej jeg forventer skam ikke at blive holdt i hånden og forklaret hvad der er sket i de forgående film (det er faktisk rigtig fint at den undlader det), men hvis der er andre i samme båd, så de advaret.

Realisme, illusion og indlevelse er jo en sjov størrelse, og personligt foretrækker jeg klart de langt mere afdæmpet magiske virkemidler som f.eks. Gandalf i LOTR (afdæmpet i den forstand at de er fåtallige og mere...øhh... realistiske...lol).

Så nej, Potter-univers er ikke mig.

-----------

Master and Commander 2003 (Gensyn): 7/10 - 8/10

Har en masse at fortælle om liv, moral og mennesker -- samt nogle imponerede "skibsscener".

Picnic At Hanging Rock 1975: 5/10

Jeg tror måske den havde større gennemslagskraft i 1975. (Symboler og fortolkninger i stakkevis! )

www.peakoil.dk
Gravatar

#8353 Skeloboy 14 år siden

To Verdener, 2008
Ikke det stærkeste skuespil, men en ret god historie. Til tider står den i stampe, men især de sidste 10 minutter er ret så fede.

Var jeg den eneste, der heppede på hun skulle forlade galehuset?

7/10
Gravatar

#8354 Collateral 14 år siden

#8353: Jeg husker i hvert fald at være stærkt irriteret over slutningen.

Jeg husker ikke helt hvordan den slutter, kan bare huske det var meget will they or wont they, og at det det endte med var dybt frustrerende i mine øjne.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8355 Skeloboy 14 år siden

#8354 - den slutter med

at broren siger, han vil tilbage igen, mens Sarah siger hun ikke kan. Til venindens begravelse, hvor de begge udstødte tropper op
Gravatar

#8356 Collateral 14 år siden

#8355: Tror filmen ville ligge nærmere 5/10 for mit vedkommende. Fandt skuespillet ret generende, som jeg husker det, og så var der det med at slutningen generede mig. Jeg ved ikke om det havde noget med "galehuset" at gøre. Havde det nok.

Ved ikke om jeg ville have vores karakterer til at ende sammen måske. Tror jeg.
Gravatar

#8357 Skeloboy 14 år siden

Man kan for i øvrigt læse historien bag filmen:
http://www.x-jv.dk/livs_historier/livs_beretning.h...

Under Tabita
Gravatar

#8358 Sweetiebellefan 14 år siden

South Park Bigger Longer & Uncut

Så er der tegnefilm, for voksne.

Et sted oppe langt nordpå sviner børn hinanden til, og to folk fra Canada får skylden.

10/10

Tilbage til Dalarna

Der holdes fest i de smukke Dalarna, men ligesom i Festen kommer der grumme sandheder frem imens der er hjemmebrænderi.

Blev snydt for Oscars speciel spillemands musikken til filmen.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#8359 misuma 14 år siden

Paranormal Activity 2 - Økonomisk set må filmen vaere en genistreg da mange scener stort set er ens hvor der sker nada. 1'eren skuffede fælt pga mine naive høje forventninger, mens 2'eren var ganske okay hvilket nok skyldtes mine ikke-eksisterende forventninger.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#8360 Riqon 14 år siden

Jeg har netop set The Hurt Locker (okay, det er lidt over en uge siden nu), og jeg medgiver, at det er god underholdning med stærkt skuespil, fint manuskript og desuden en rigtig flot film. Men når det er sagt, så kan jeg virkelig ikke løse mysteriet om, hvorfor i alverden den vandt en oscar. Den slår mig som godt håndværk og på den måde rigtig god underholdning, men den er slet ikke mindeværdig på en sådan måde, der for mig at se bør karakterisere "årets bedste film". Der er ikke meget til eftertanke, og det er heller ikke fordi man har haft en filmoplevelse, der gik under huden på én og sad der i dagevis (jeg havde i hvert fald ikke). Men den er naturligvis langt bedre end Avatar. 5/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: