Gravatar

#8451 Takfornu 14 år siden

#8450 - Oki doki - Ja, lad os det for det er alt for længe siden ... Er også begyndt at skrive igen ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#8452 Babo Rises 14 år siden

Die Hard: With a Vengeance (BD)

Som stor Die Hard tilhænger, så er denne 3'er så absolut tilfredsstillende på alle punkter og mere til. Plottet er er medrivende, og heist-delen er godt opbygget og udført. Der bydes på flot action, med flere medrivende sekvenser. Der er ingen pjat her, det er hårdfør, upoleret og beskidt action, akkurat som MacClane selv. Humoren har fået en tak op, og det virker forbavsende godt. Fyldt med selvironi, god humor og fed fed underholdning, hvis man er til amerikanske actionfilm.

9/10
Gravatar

#8453 Batsy 14 år siden

8452# Fuldstændig enig!, Castet også perfekt og en af mine yndlings præstationer fra Jermery Irons, den man er genial!, men han slår dog ikke Gary Oldman B)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#8454 Bruce 14 år siden

Tron Legacy - BD

Hygger med lillepigen, ven og datter og har lige fået set denne. Denne gang med mere hammer på anlægget for det er jo fredag :) Kanon! Stadig herligt med en noget mere nedtonet Tron efterfølger. Herlige referencer til Casablanca og Star Wars, fedt soundtrack!

8/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8455 Kruse 14 år siden

Papillon

"Papillon" er en fremragende fængselsflugt-film i bedste 70'er-stil, med et par fremragende præstationer fra de to hovedroller, Steve McQueen og Dustin Hoffman. Mere er det stort set ikke at sige, udover at jeg altså stærkt anbefaler den. Det er en spændende og fascinerende historie, og så skildrer den på bedste vis et smukt venskab mellem de to hovedpersoner, ved hjælp af McQueen's og Hoffman's glimrende kemi. På trods af en spilletid på over 2½ time, er der ikke et eneste dødt punkt. Man er godt underholdt hele vejen igennem. På trods af at jeg nok vil sige at "The Great Escape" er en bedre film, så er det nok en bedre præstation af Steve McQueen i "Papillon".

8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8456 BN 14 år siden

Kruse (8455) skrev:
er der ikke et eneste dødt punkt.

Det skulle da lige være i
"I'm dead"-drømmescenen, hvor han løber henimod to af sine døde medfanger/venner. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8457 Kruse 14 år siden

#8456: Hø hø hø :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8458 BN 14 år siden

#8457:

Så har jeg nok opbrugt min platheds-kvote for i dag.

Hmm ... ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8459 Bruce 14 år siden

Selv om trætheden hurtig satte ind i går, så satte en ven og jeg os ned og så

White Material - BD

af den franske instruktør Claire Denis, hvis film jeg længe har ønsket at se. Jeg må dog tilstå, at filmen på ingen måde bragte mig ud af døsigheden, tværtimod. Det er ganske muligt, at instruktørindens fragmenterende og hoppende narrative stil, meget tålmodigt eksekveret og tilsat et John Hillcoat'ish tema, skal forsøge at kreere en Malick'ish atmosfære, men ih guder jeg kedede mig røven ud af bukserne, uagtet produktionen emmede af professionelt håndværk. Men hvor jeg ligeså fragmenteret kunne blive imponeret af enkeltheder, så var sammenhængen umådeligt uinspirerende.

Jeg skal dog med det samme erkende, at jeg vil give filmen en chance mere, for jeg kan meget vel have været meget lidt inspireret og ganske uimodtagelig for filmiske genialiteter i går aftes. Lugten af fis i en hornlygte var dog ganske udpræget.

Film: 2/6
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8460 Collateral 14 år siden

Babe

Jeg havde ærlig talt mine tvivl, men hold da op hvor var den egentlig imponerende. Smukt filmet af Andrew Lesnie (som senere skulle komme til at arbejde på LOTR), og generelt bare en sød historie, fortalt med masser af nuancer og frem for alt hjerte.

5/6

Hold øje med anmeldelsen på BDlive. Den skulle dukke op indenfor den nærmeste tid.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: