#8689 Ja, der er stor kvalitetsforskel på 1eren og 2eren, selv om de stilmæssigt ligner hinanden. Problemet er hele den dramatiske struktur. Den første er stramt opbygget. Den anden flyder lidt over det hele.
Med Junior i fængsel er Tony Soprano officielt det nye overhoved i familien og det bringer en række nye udfordringer på banen, inklusiv FBI’s nysgerrige blikke, der holder Tony og co. under skarp overvågning. For det ikke skal være nok vender en gammel ven tilbage fra fængslet, som hurtigt viser sig at være til mere besvær end gavn og oven i det, befinder der sig måske/måske ikke en stikker blandt Tonys underordnede. Det er en svær tid for Soprano familien, men som tilskuer er det en forsat fornøjelse at følge karaktergalleriet igennem denne fremragende anden sæson, der uden problemer holder det høje niveau fra foregående sæson.
Et par nye karakterer bliver introduceret til serien og på imponerende vis lykkedes det seriens skabere at væve dem ind i historien, uden at de på nogen måde føles overflødige eller unødvendige. I stedet bidrager de bare med lidt ekstra til et i forvejen imponerende cast.
To sæsoner inde holder ”The Sopranos” niveauet og er stadig noget af det bedste jeg har set inden for drama/komedie genren i serieformat. Derudover kan den uden tvivl rivalisere med selv de bedste gangsterfilm.
Indtil videre lever serien i hvert fald op til de mange rosende ord den har modtaget gennem årene.
Jeg gav forrige sæson 10/10 og den her sæson får også: 10/10
Justified - Somewhat Season 2 Jeg har siden starten været mildt begejstret for denne serie, men må indrømme at hele sæson 2 er gået fra gode afsnit til fantastiske afsnit. Dialog og skuespil sammen med karakteristisk persongallery gør det hele til en fornøjelse, som er fuldt på højde med SoA Sæson 1 og med lethed slår de følgende sæsoner.
Jeg kan ikke lade være med at forundres over det glimt-i-øjet, lethed og elegance som seriens hovedpersoner snakker med hinanden, samt det langsomme gennemgående fortælle-tempo, som gør at man kommer ind under huden på det lille samfund og dens indbyggere. Det er næsten The Wire, HillBilly-style :)
Mesterligt!
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#8706 Tak for det :) Jeg kunne godt lide starten, men den gode kritik over de senere afsnit og sæson 2 gør den buyable for mig. SoA 3 synes jeg har tabt en del.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#8701 loki 14 år siden
:p
#8702 mr gaijin 14 år siden
#8703 Collateral 14 år siden
#8704 Bobby Singer 14 år siden
Med Junior i fængsel er Tony Soprano officielt det nye overhoved i familien og det bringer en række nye udfordringer på banen, inklusiv FBI’s nysgerrige blikke, der holder Tony og co. under skarp overvågning. For det ikke skal være nok vender en gammel ven tilbage fra fængslet, som hurtigt viser sig at være til mere besvær end gavn og oven i det, befinder der sig måske/måske ikke en stikker blandt Tonys underordnede. Det er en svær tid for Soprano familien, men som tilskuer er det en forsat fornøjelse at følge karaktergalleriet igennem denne fremragende anden sæson, der uden problemer holder det høje niveau fra foregående sæson.
Et par nye karakterer bliver introduceret til serien og på imponerende vis lykkedes det seriens skabere at væve dem ind i historien, uden at de på nogen måde føles overflødige eller unødvendige. I stedet bidrager de bare med lidt ekstra til et i forvejen imponerende cast.
To sæsoner inde holder ”The Sopranos” niveauet og er stadig noget af det bedste jeg har set inden for drama/komedie genren i serieformat. Derudover kan den uden tvivl rivalisere med selv de bedste gangsterfilm.
Indtil videre lever serien i hvert fald op til de mange rosende ord den har modtaget gennem årene.
Jeg gav forrige sæson 10/10 og den her sæson får også:
10/10
#8705 MOVIE1000 14 år siden
#8706 DarkLight 14 år siden
Jeg har siden starten været mildt begejstret for denne serie, men må indrømme at hele sæson 2 er gået fra gode afsnit til fantastiske afsnit. Dialog og skuespil sammen med karakteristisk persongallery gør det hele til en fornøjelse, som er fuldt på højde med SoA Sæson 1 og med lethed slår de følgende sæsoner.
Jeg kan ikke lade være med at forundres over det glimt-i-øjet, lethed og elegance som seriens hovedpersoner snakker med hinanden, samt det langsomme gennemgående fortælle-tempo, som gør at man kommer ind under huden på det lille samfund og dens indbyggere. Det er næsten The Wire, HillBilly-style :)
Mesterligt!
#8707 Bruce 14 år siden
#8708 Collateral 14 år siden
#8709 Kruse 14 år siden
Er det en du skal anmelde?
#8710 Slettet Bruger [4112912599] 14 år siden
Sammen med de 50 andre gode serier.