#8899 Livet er stadig for kort til kvindeidræt (undtagen Caro!) og film jeg ikke kan lide. Så hvis jeg kan undgå at se en film, udfra sandsynlighedsregning, så gør jeg det.
#8900 Han må finde sig i at ryge bag køen efter de to herrer Barry Lyndon og Josey Wales. To titler på vej. Eftersom han eftersigende er så visuel, har jeg ønsket at vente til hans værker kom på HD.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Men hvad er 'obskuritet' egentligt? Tarr og i særdeleshed Tarkovskij er ikke tilnærmelsesvis gået ubemærket hen i filmkunstens mørke korridorer. Ej heller er mindre kendte som Vláčil, hvis film du (Bruce) kan introduceres for i denne boks.
Er du meget imod at se dem i almindelig kvalitet? For så kan du jo også opdrive Another World Entertainments udgivelser af "Spejlet" og "Stalker". Den russiske Andrei Rublev-udgivelse vil du desuden måske have mere glæde af end Solaris og Offret.
Antlion: Husk at du mangler at svare mig om Offret her i tråden :)
Antlion: Husk at du mangler at svare mig om Offret her i tråden
For fanden da! Også "Dr. Strangelove". Jeg har dog lovet med nogen at se returkampen mellem de tudende spaniere, så må lige se om jeg (langt om længe) kan komme tilbage med et svar, når disses blodige opgør er forbi.
#8906 Obskuritets bemærkningen er jeg så ikke fader til :) Jeg har ikke noget imod at se langsommelige film, drevet af billedsiden og stemning. Som sagt så synes jeg f.eks. det var en skøn oplevelse at se Into Great Silence. Men jeg skal personligt kunne "se meningen med galskaben" i enhver film og der nytter det ikke, at andre fortæller mig, at "den er der", hvis jeg "har ledt" og ikke deler den opfattelse. Uncle Boonmee er en af den slags film, som jeg med sikkerhed ved, "ikke er der" for mig og det uanset om jeg ser den 10 gange. At den slog "Of Gods and Men" og "Certified Copy" i Cannes, geezus det vil jeg aldrig fatte :)
Marketa Lazarova skal jeg så absolut have set!
#8907 Jeg vil foretrække at se dem første gang i HD kvalitet, hvis muligt, nu hans billedside alligevel er så omtalt. Så venter jeg gerne et år eller to :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#8901 Antlion 14 år siden
Mainstream.
#8902 JannikAnd 14 år siden
Han er forsinket.
#8903 Bruce 14 år siden
#8899 Livet er stadig for kort til kvindeidræt (undtagen Caro!) og film jeg ikke kan lide. Så hvis jeg kan undgå at se en film, udfra sandsynlighedsregning, så gør jeg det.
#8900 Han må finde sig i at ryge bag køen efter de to herrer Barry Lyndon og Josey Wales. To titler på vej. Eftersom han eftersigende er så visuel, har jeg ønsket at vente til hans værker kom på HD.
#8904 Fellaheen 14 år siden
Husk at hans bedste værker endnu ikke er udgivet i særlig høj kvalitet. Hvilke har du bestilt?
#8905 Bruce 14 år siden
#8906 Antlion 14 år siden
#8907 Fellaheen 14 år siden
Antlion: Husk at du mangler at svare mig om Offret her i tråden :)
#8908 Antlion 14 år siden
For fanden da! Også "Dr. Strangelove". Jeg har dog lovet med nogen at se returkampen mellem de tudende spaniere, så må lige se om jeg (langt om længe) kan komme tilbage med et svar, når disses blodige opgør er forbi.
#8909 Bruce 14 år siden
Marketa Lazarova skal jeg så absolut have set!
#8907 Jeg vil foretrække at se dem første gang i HD kvalitet, hvis muligt, nu hans billedside alligevel er så omtalt. Så venter jeg gerne et år eller to :)
#8910 Muldgraver 14 år siden
Fantastisk film. Og ikke blot fordi jeg faldt i søvn hele to gange... i biografen... Lidt ligesom at falde i søvn i en kirke, det er også så rart.